Maga a tulajdonos is okoz tudtán kívül bajt az autónak.
Sokan nem tudják, miért reklámozzák a prémium üzemanyagot annyira. Nem tudhatják azok, akik naponta autóba ülnek, és tankolnak. Látják a hirdetést, és meg is teszik, hogy néhányszor, vagy állandóan a drágább üzemanyagot vásárolják, abban a hitben, hogy jót tesznek a járműnek. Bíznak abban, hogy később kell szerelőhöz menni. Sajnos ez tévhit.
Az igazság, csak akkor deríthető ki, ha az üzemanyag molekulákat sorra megnézzük. Miből is van a benzin, és gázolaj. Elegendő-e a sokszínűség az egymásba öltődő égési folyamatokhoz. Az oktánszám túlzott jelentőségét hangsúlyozzák. Pedig van még kéttucatnyi jellemző, ami fontos. Ahhoz, hogy megértsük a kereskedelmi reklámot, lássuk a tényeket. A vegyipar ontja magából az ipari hulladékokat. Számos aromás rákkeltő szénhidrogén származék keletkezik, melynek átalakítása ugyan lehetséges, de sok energiát vesz igénybe! Kézenfekvő, hogy keverjék bele az üzemanyagokba. Még ezzel sincs baj, csak az arányokkal.
Ha toluol, xilol, anilin származékok, és egyebek vannak az üzemanyagba, mint régebben az kárt nem okoz. Kis részarányba remek, de a túl sok az már nem tesz jót a tartósságnak. Nem rögtön, hanem hosszasan, alattomosan elhasználja a motorokat. Ráadás képen azt érzi az az autós, hű, de jobban megy tőle a jármű. Ennek több oka van. Azonnal kicsapja a kötött, kis mértékben oldott vizet. Természetes, hogy a vizes benzin rosszabbul teljesít. Azonban szükség van a gépnek, hogy folyamatosan víztelenítsen, hiszen a tankba szaporodó víz egyszer bajt okoz! Továbbá, ezen ipari melléktermékek jelentős energia többletet tartalmaznak, ezen keresztül pedig lokális nő az égési hő, ami káros a motorra. Persze, hogy ez is hozzájárul ahhoz, hogy jobban gyorsuljon az autó. Viszont nem erre vannak tervezve a motorok. Ez nagyon szépen lassan jócskán megviseli a belső égésű dugattyús motorokat. Néha kompresszió gyűrű, injektor, porlasztó csúcs beégést okoz. A molekulák égési kezdete, hossza, lefolyása, és vége a túlzott mennyiség miatt nem tud elégni. A mai motorok többszöri üzemanyag bejuttatásra tervezettek. Ebből következik, hogy hosszú égési idejű anyagok nem tudnak adott időben elégni, pláne, ha az utolsó 1-2 injektálás tekintjük. Innen származik a kormosodás, valamint a kipufogó rendszer tönkre menetele. Ezen fizikai-kémiai folyamat mellett, még van számos kellemetlen mellékhatás is. Az egysíkú üzemanyagok terjednek, mert ma már mindenből igyekeznek benzint, gázolajat készíteni, pláne a számosan elvégzett hidro-krakkolással, metán-krakkolással, és egyéb gazdaságos módszerrel.
Prémium benzint és gázolajat tartósan használók panaszkodnak, hogy mással már nem hajlandó működni az autója. Persze van a még javítható és a már nem javítható gép is. Sokan fordulnak hozzánk, hogy a SPURI adalék megoldja-e?
Sajnos legtöbb esetben annyira beégtek a kompresszió gyűrűk, injektorok, porlasztó csúcsok, hogy már azt kell mondani a SPURI NEM FOLYÉKONY AUTÓSZERELŐ! Megelőzéssel, hűtött adalékolt normál üzemanyagnál ez elkerülhető. Ha a kiegészítő adalék hűtőgél, szortimentizációs alkotókat, kopáscsökkentőket, és egyéb alkotókat tartalmaz, az növeli a tartósságot.
Senki nem szeretné, hogy menet közben leáll autója, és hetekig szerelőnél legyen jó sok pénzért! Ebben, tud segíteni a SPURI már 1993.-óta.
Lényeg, hogy vizsgálni kell a mindenkori mai üzemanyagokat, és hiányosságait pótolni. Mai világunkba a benzin, és gázolajgyártás állandóan változik, így hozzáadott adalék is.
Remélem, tudott cégünk némi tájékoztatást adni, hogyan tekintsünk az üzemanyagokra!
Kisújszállás, 2025.05.05. SZAKI Kft.
Legutóbbi hozzászólások