Többször kérdezték felhasználóink, hogy kétütemû jármûvekbe és használati tárgyakba, mint pl. fûnyíró, láncfûrész alkalmas-e a SPURI üzemanyag adalék bármelyik típusa. Egyértelmû igennel tudok válaszolni a kérdésre, ugyanis sokat teszteltünk ezen a területen.
Tényként kell kezelni, hogy a kétütemû olajat a SPURI nem váltja ki, azt helyette nem lehet használni.
Számos robogónál tapasztalható, hogy a kétütemû olaj a forgattyús házból kijutva a kipufogó csõben lerakódásokat képez. Ez a hosszantartó üzemnél duguláshoz és nagyobb torlónyomáshoz vezet. A SPURI ennek kiküszöbölésére remekül alkalmas. A SPURI szerkesztési alapelvei és pozitív hatásai a kétütemû motoroknál is jelentkezik. Tisztán tartja az üzemanyag tankot, a karburátort, valamint az égésteret is.
Köztudott, hogy a kétütemû motorolajok rontják a benzin oktánszámát, ezért a SPURI segít ennek kiküszöbölésében is. Kopáscsökkentõ hatása nemcsak a kompresszió gyûrûnél jelentkezik, hanem további elõnyök tapasztalhatók a forgattyús ház csapágyazásainál is.
Elõnyként jelentkezik még a SPURI hûtõgél komponense, mely nem engedi a hõmérsékleti viszonyt az üzemi hõ fölé káros magasságokba emelkedni. Ez különösképpen a léghûtéses motoroknál szokott jelentkezni, mint például áramfejlesztõk, láncfûrészek, fûnyírók, robogók stb.
Tapasztalataink szerint a magasabb fordulatszámú motoroknál pozitív hatásként tapasztaltuk az állandó hõmérséklet megtartása mellett a 10% fölötti nyomaték emelkedést is. Egyszerûbben kifejezve, a robogók jobban gyorsulnak a SPURI üzemanyag adaléktól.
Az ilyen típusú motorokat általában karburátorokkal gyártják, melyekben tûszelep mûködik. Napokig, hetekig tartó üzemen kívüli állapotnál, amikor nem használjuk a jármûvet, vagy az eszközt, akkor a benzinben lévõ kétütemû olaj hajlamos a lerakódásokra, melyek leválnak a használat során és problémát okoznak. Azt tapasztaltuk, hogy a SPURI lebegtetve tartja a kétütemû olaj részecskéit a benzinben, így fagypont alatti hónapokban nem használt jármûveknél is tiszta felületeket láthatunk az üzemanyagrendszerben.
Kimondottan pozitív hatása van a felhasználóink körében, hogy a kipufogócsõ vége nem olajos. SPURI nélküli üzemmódhoz képest, mely köpködi az olajat, különösen hidegindításkor, kulturáltabb kipufogót eredményez.
Összegzésképpen állíthatjuk, hogy kísérleteink, teszteléseink, valamint felhasználóink széleskörû véleménye alapján megelégedettséggel használják termékeinket. A kétütemû motorokba a motor állagának megóvása érdekében a normál széria SPURI-t ajánljuk (piros). A tuningolt jármûvekbe pedig a SPURI JG-2 sport adalék a megfelelõ. Megjegyezni kívánom még, hogy a túladagolás az ajánlotthoz képest 2-3-szeresre sem káros a motorokra, csupán gazdaságtalan. Fogyasztás csökkenésben az 1-1,5-szeres adalékolás jár gazdasági elõnnyel.
Köszönjük, hogy tájékoztatónkat végigolvasta.
Tisztelettel. Farkas Kálmán
Legutóbbi hozzászólások