A tartósság záloga több mindenbõl áll a mai jármûveknél!
Íme, egy a sok közül!
Motorokat szemlélve felfedezhetünk számos helyen, olyan alkatrészt, mely a felesleges erõket lengést, rezonanciát hivatott kiküszöbölni! Kis és nagy frekvenciájú rezgésekre oszthatjuk az egyenetlenségeket!
Melyek is ezek?
1. 1. Vannak a kisebb, úgynevezett lengés jellegû, egyenetlen járásból eredõ problémák, mely sokrétû egybeesésbõl ered! Alapvetõen azonban az ECU próbál ideális körülményt teremteni a motornak, de nem sikerül! Az ok több ismeretlenes! Van azonban egy ok, amiért folyton sikertelen lehet! A tankba lévõ üzemanyagból ezt lehetetlen elõállítania!
Vagy az egyik paraméter rossz, vagy a másik! Ezek között állítgat és próbálkozik szerencsétlen! Ez a dolga. De csupán azt halljuk, hogy változó hangokat és fordulatot és nem normális járást produkál!
Az is lehet, hogy alkatrész meghibásodás, kopás az oka! Legtöbb esetben a tulaj elviszi a szerelõhöz a jármûvet, aki kicseréli azt az alkatrészt, mely elhasználódott. Fõtengely végén kiegyenlítõ gumicsillapítású ékszíjtárcsa szokott viseletesnek látszani. Menet közbeni haladáskor pedig a kéttömegû lendkerék, vagy csillapított bonyolult lehajtás láncba van rugalmas alkatrész, mely meghibásodott! Cseréjével megoldódik a probléma, de az okozó tovább is megmarad! Mi is ez? A motor egyenetlen, hullámzó teljesítménye. Okozó az üzemanyag, melybõl az ECU próbál normális üzemmódot produkálni!
De esélytelen!
Állandóan állít és próbálkozik, közben hol ez, hol az a paraméter lesz kellemetlen!
Ebbõl a hullámzó járás! Terhelés közben pedig ez a jelenség halmozódik! Fokozott igénybevételt okozva az alkatrészekre! Ismét tönkre fog menni!
Miért?
Mert nem jó az üzemanyag!
Nos, ennek kiküszöbölését elvégzi a SPURI. Adalékolás után kis idõ elteltével azonnal lehet hallani a motor járásán az egyenletes üzemmódot!
Ez is azonnali bizonyíték erre a paraméterre is!
Még a jó üzemanyagoknál sem árt a SPURI, hiszen mindig jöhet egy kis probléma, melyet a jó minõségû adalék kisimít, kiegyenlít, kímélve ezzel a motort és a lehajtást!
2. Rezgések, magasabb frekvenciájú rázkódások.
Legtöbbször a négy ütem lefolyásának problémájából ered! Lehet fedélzeti irányításból, koszolódásból, alkatrész elhasználódásból, gyújtási problémából és még számos esetbõl eredõen jelentkezhet az egyenetlen üzemmód!
Ritkán lehet érzékelni, hiszen hallani nem lehet, csak az alkatrész elkopásából lehet utólag következtetni! Vagy legtöbbször ez sem egyértelmû ilyenkor, ezért más hibára szokták fogni!
Mibõl ered legtöbbször?
Egyértelmûen az égés lefolyásból, illetve annak egyenetlen, nem normális voltából! Az égés lefolyás roppant bonyolult, és közvetlenül nem megfigyelhetõ dolog! Különbözõ szenzorokkal, érzékelõkkel lehet következtetni a körülményekre. Legtöbbször ez sem mutat semmi rendellenességet.
Mi marad?
Hihetetlen, de SPURI adalékolásakor legtöbbször megszûnt a hiba! Ez a fizikai valóság! Az elméleti dolgok helyett, a fizikai kísérlet azonnal, és legtöbbször eredményt hozott!
Miért is?
Meg van az oka. Lássuk csak!
Ahány égéstér, annyi karakterisztika! Több tucat térbeni elhelyezkedés, örvénylés, mennyiségi paraméter befolyásolja az égést. Az idõbeni elosztás, elõtöltés, szívó és kipufogó szelepek mûködése, füstgáz torló nyomása, gázvisszavezetés, mennyi fázisban fecskendezik az üzemanyagot a hengerbe és mikor? Még ezen kívül is rengeteg térbeni, idõbeni, hõmérsékleti, légnyomási, légnedvességi körülményei, bonyolult egyenlegében kell végbemenni az expanziónak, hogy a fõtengely egyenletesen hajtson!
Ebben tud olyan egyenletességet nyújtani a SPURI, mely utolérhetetlen elõny!
Hogyan is teszi ezt?
Amit látunk, amit hallunk, amit tapasztalunk, az egy egyszerû fizikai folyamat! Csupán azt kellett megoldani, hogy egy olyan egyenletes expanzió keletkezzen, mely folyamatosan és az utolsó pillanatig /kipufogó szelepnyitás/ elosztva égéslefolyást produkáljon.
Nos, az üzemanyagok heterogén anyagok. Több száz rövidebb, hosszabb szénhidrogén molekulát tartalmaz! Benzinnél rövidebbeket, kisebb szénatom számúakat, gázolajnál hosszabbakat!
Nyílván mind más és más égési karakterisztikával. Tulajdonságukból eredõen térben és idõben máshogy fejtik ki egyesülésbõl eredõ expanzív hatásukat! Ezért lehetséges beleavatkozni egy számított láncszerûen irányított adalékvezérléssel! Az egymásba öltõdõ kémiai folyamatok csak nagyjából számíthatóak. Nagyon sok fizikai kísérlet vezet csak eredményre, hogy miként viselkednek a levegõ üzemanyag keverékkel az adalékok!
Mely molekulát kell égés késleltetni, melyet pedig gyorsítani!
Példa.: Gondoljunk el egy hatos lófogatot egy szekér elõtt. Vannak heves természetû lovak, mely hamar kifáradnak, de addig jól húznak, és vannak türelmesek, nyugodtak melyek késõbb kezdenek nekifeszülni, hisz az elején még nem húztak, laza kötélen, csak kullogtak a többiek után. Van, amely ló elején, van, amely a végén, vagy a közepén húz! A kocsis hajtja és visszafogja azt a lovat, amelyet épp kell!
Így van ez az üzemanyagnál is. A lovas kocsinál a bakon ülõ kocsis tudja ezt, ezért Õ irányít.
Az üzemanyagunk esetében ez a szerep a SPURI-ra jut.
Teszi is a dolgát, mint ahogy azt az utóbbi két évtized mutatja!
Az eddig leírtak a tartósságot segítik elõ!
Nem mindegy a jármû egyes alkatrészei meddig bírják!
Kifáradásuk a rezgések, lengések miatt gyorsabb lesz!
A rázkódás, rezgések minden alkatrészt megviselnek!
Ha nem muszáj, autónkat ne tegyük ki ilyen fokozott igénybevételnek!
Használjunk SPURI-t. Úgysem kerül a végén semmibe!
Megtérül alkatrészbe, üzemanyag megtakarításba!
Egy hátránya van, gondoskodni kell, hogy mindig legyen nálunk, amikor tankolunk!
Mert nem minden kútüzemeltetõ árulja!
Akkor tankoljon ott, ahol lehet kapni!
Mi azért vagyunk, hogy a tisztelt felhasználóink mindenhol megkaphassák a SPURI-t.
Az is igaz, hogy nem sikerül meggyõzni minden üzemeltetõt és autósboltot, de szép számmal vannak partnereink az országba!
Kérem, válassza ki az Önhöz esõ legközelebbit a Forgalmazói menüpontból!
És legyen Ön is megelégedett törzsvevõnk!
A mi garanciánk a többszázezres felhasználói körünk!
Biztonságos autózást kívánok!
Kisújszállás, 2014. május 17. Farkas Kálmán
fejlesztõ mérnök
Legutóbbi hozzászólások