A bejegyzés írásához be kell jelentkeznie!
Regisztráció2190 bejegyzés.
Tisztelt Major Sz.!
Először is köszönöm, hogy a SPURI-nak bizalmat szavazott!
Innen nehéz ilyen kevés adat után diagnosztizálni!
Megpróbálom a lehetetlent, mert sok a tapasztalatunk az utolsó 28 év alatt!
Nos a szűrő cserénél tapasztalt csúnya melléktermékek arra utalnak jön még a tankból bőven elegendő szennyeződés, és víz!
A vizes üzemanyag pedig nehezebben indul.
Megoldás: Türelem, mert bármennyi víz, és kocsonyás, pakurás lerakódás lehet a tankba.
Ezért kitartóan minden tankba adalékoljon SPURI-t.
Gyorsítani kis mértékben lehet a folyamatot, de ennek is vannak határai.
A bevitt SPURI mennyiségének a 33%-át tudja vízdiszpergálni. A JG-2-es 50%-ot old el a vízből.
És még akkor az adalék energiája nem is fordítódik a szilárd lerakódások oldására!
Ebből ered, hogy maximum a pirosból 2 szerese, a JG-2 ből 1,5 szeres dózisra emelhető az adalék.
Ezt ajánlom. Pirosból: 50 literhez, 2 dl. Kékből 50 literhez 1,5 dl.
Így is kellhet 8-10 tankolás ahhoz, hogy az elhanyagolt rendszer talpra álljon.
Egy dolgot azért leírnék, mert nem szeretünk olyat ígérni, ami nem igaz:
A SPURI preventív, megelőző jellegű adalék!
Használata szinte ingyen van! (Megtakarítás miatt)
A gépet nem kell javítani sokáig üzemanyag okozta probléma miatt az már háromszoros nyereség!
Azt szokták mondani, a SPURI, nem folyékony autószerelő!
Összegezve türelem, SPURI használat és egyre jobb lesz az autó.
Talán 4-5 tankolás után még szűrő csere is kellhet.
További biztos célba érést kívánok!
SZAKI Kft. Farkas Kálmán
Először is köszönöm, hogy a SPURI-nak bizalmat szavazott!
Innen nehéz ilyen kevés adat után diagnosztizálni!
Megpróbálom a lehetetlent, mert sok a tapasztalatunk az utolsó 28 év alatt!
Nos a szűrő cserénél tapasztalt csúnya melléktermékek arra utalnak jön még a tankból bőven elegendő szennyeződés, és víz!
A vizes üzemanyag pedig nehezebben indul.
Megoldás: Türelem, mert bármennyi víz, és kocsonyás, pakurás lerakódás lehet a tankba.
Ezért kitartóan minden tankba adalékoljon SPURI-t.
Gyorsítani kis mértékben lehet a folyamatot, de ennek is vannak határai.
A bevitt SPURI mennyiségének a 33%-át tudja vízdiszpergálni. A JG-2-es 50%-ot old el a vízből.
És még akkor az adalék energiája nem is fordítódik a szilárd lerakódások oldására!
Ebből ered, hogy maximum a pirosból 2 szerese, a JG-2 ből 1,5 szeres dózisra emelhető az adalék.
Ezt ajánlom. Pirosból: 50 literhez, 2 dl. Kékből 50 literhez 1,5 dl.
Így is kellhet 8-10 tankolás ahhoz, hogy az elhanyagolt rendszer talpra álljon.
Egy dolgot azért leírnék, mert nem szeretünk olyat ígérni, ami nem igaz:
A SPURI preventív, megelőző jellegű adalék!
Használata szinte ingyen van! (Megtakarítás miatt)
A gépet nem kell javítani sokáig üzemanyag okozta probléma miatt az már háromszoros nyereség!
Azt szokták mondani, a SPURI, nem folyékony autószerelő!
Összegezve türelem, SPURI használat és egyre jobb lesz az autó.
Talán 4-5 tankolás után még szűrő csere is kellhet.
További biztos célba érést kívánok!
SZAKI Kft. Farkas Kálmán
Kedves Farkas Kálmán,
a Renault Megane Classic 1.4 16V (2003) autónkba kezdtem el használni a piros Spurit az ajánlott mennyiségben. Az első adalékkal kiegészített teletankolás után, a motor hangja mondhatni „azonnal" megváltozott, halkabb lett és érzésre egyenletesebben járt. (A családból más is észrevette, tehát nem valószínű, hogy az önámítás csapdájába estem volna.)
Nem vártam az első pár tankolástól semmilyen kiugró változást, úgy voltam vele, hogy majd a 4-5. tankolás után elkezdem mérni a fogyasztást, de közben előjött egy probléma: kb. a tank felénél az autó elkezdett nehezen indulni, azaz 3-4 alkalommal rá kellett indítani mielőtt ténylegesen beindult a motor. Az is érdekes volt, hogy nem mindig csinálta ezt és teljesen mindegy volt, hogy az időjárás hidegebb vagy melegebb volt, vagy éppen futott már aznap vagy nem.
Az akkumulátor és a generátor is ki lettek mérve, az értékek jók voltak, tehát sokkal inkább arra gondoltam, hogy - a 120.000km-es nagyszerviz előtt állva - talán gyertya, talán a benzinszűrő vagy a benzinpumpa, esetleg a benzin minősége lehet a ludas, ezért úgy döntöttem nem foglalkozom a szerviz előtt már a dologgal.
A szerviz megtörtént, az összes szűrő, olaj/folyadék, vezérmű és még egy-két dolog ki lett cserélve, valamint újra tele lett tankolva (MOL) és ismét Spurival kiegészítve, de a probléma kb. minden 4-5. indításnál előjön.
A régi üzemanyagszűrőből nem normális színű benzin folyt ki a csernél, hanem annál sokkal sötétebb, sötétszürke, már-már feketés folyadék, melyre a szerelő is rácsodálkozott. Az indítási nehézség szintjén a benzinpumpára nem gyanakodott.
(Arra időközben rájöttem, hogy ha az első indításnál nem indul be a motor, akkor érdemes egyszer a gyújtást ráadni, kicsit várni, levenni, majd újra megpróbálni indítani és ez a módszer mindeddig bevált.)
A Spurit közvetlenül a nagyszerviz előtt egy telitankolásnál használtuk, most a szerviz után van benne a második tank benzin Spurival.
Mivel az esetek döntő többségében mindig ugyanott tankolunk, illetve a Spurin kívül soha nem használtunk mást az autóban, ezért érdekelne, hogy futottak már vajon bele ilyen problémába. Ha esetleg nem, mit gondol, vajon mi lehet a hiba forrása?
Köszönettel,
Major Sz.
Tisztelt Rutner Úr!
Nagyon szépen köszönöm, hogy a SPURI adalékunkra gondolt. Rögtön írom is a módszert, amire gyártjuk a terméket.
A szerelőjének a mondatát kicsit módosítani kell. Ha jól értem, még az Ön Opelje nem kapott sosem SPURI adalékot. Az azt jelenti, hogy jelentős víz, és szennyeződés van a tanktól kezdve a kipufogó végéig az autóba. Módszeresen takarít, apránként az adalékunk. Pld. egy bevitt SPURI mennyiség 100ml csupán 30ml kondenzvizet visz oldatba, mert többet nem tud az üzemmód elviselni, megállna az autó. A paraffinos, gyantás, bitumenes, pakurás, ás egyéb lerakódásokat is lassan, finoman távolítja el, a dugulások elkerülése érdekében. A robbanótér és a kipufogó rendszer is csak ezután következik, mert az adalék az energiáit akkor fejti ki ott, amikor elvégezte az ezek előtti takarítást.
Az első 4-5 tele tankos adalékolásig, lehet, hogy nem érez semmit, sőt a vizes, paraffinos gázolaj nem annyira nagy energia bomba, sőt füstölni is fog némiképp. De semmi baj, mert ezek a szennyeződések nem oda valók, el kell távozzanak. A takarítás után kezd talpra állni a gép.
Nem kell hozzá meghajtani, és nem kell kezdetben sem kétszer annyit adni a gázolajhoz. A jó minőségű adalékolt gázolaj, mindig kell az autónak, meghálálja, még pedig a fogyasztás csökkenéssel, de csak ha már tiszta a rendszer. Ha 1-2 tankolással nem adalékol, kezd ismét felszaporodni a kondenzvíz, a bio étolajos lerakódás, valamint a motor, és kipufogó rendszer kormosodás, ami a mostani gázolajoknál természetes.
Összefoglalva rendesen használja az autót, nem kell meghajtani, normál piros SPURI-val, de minden tankolásnál adalékoljon, és türelmes legyen. Jönni fog érezhetően az eredmény. Azt szoktuk mondani a SPURI nem folyékony szerelő, de az autó lételeme!
További biztonságos autózást kívánok!
Tisztelettel, SZAKI Kft. Farkas Kálmán
Tisztelt gyártó!
Gondoltam kitisztítom télre az autóm motorját belülről. Szeretném, ha még sokáig tartana, mert nem szándékozom lecserélni. Olvasom a mennyiségeket. Ez egy 19éves Opel dízelmotorral. Azt mondta a szerelőm, hogy kétszer annyit tegyek belőle drágábbik kékből. És jól hajtsam meg, mert sokat használom a városban. Csak heti egyszer megyek le vidékre a lányomékhoz vele. De csak 10ezer km-ként használjam az adalékot. Évente összesen kb. csak ennyit megyek vele. Azt kérdezném, hogy ez így jó van-e? Eredményes lesz? Várom válaszukat!
Rutner Mihály Budapest
Gondoltam kitisztítom télre az autóm motorját belülről. Szeretném, ha még sokáig tartana, mert nem szándékozom lecserélni. Olvasom a mennyiségeket. Ez egy 19éves Opel dízelmotorral. Azt mondta a szerelőm, hogy kétszer annyit tegyek belőle drágábbik kékből. És jól hajtsam meg, mert sokat használom a városban. Csak heti egyszer megyek le vidékre a lányomékhoz vele. De csak 10ezer km-ként használjam az adalékot. Évente összesen kb. csak ennyit megyek vele. Azt kérdezném, hogy ez így jó van-e? Eredményes lesz? Várom válaszukat!
Rutner Mihály Budapest
Kedves Sándor!
A kutak ezt a mínusz 30, mínusz 40 C fokot túlmisztifikálják. Igaza van!
Mindig azt kell figyelembe venni, milyen dermedési szintről indulunk. Nyári, vagy téli gázolajba dermedésgátlunk. A kedvezőtlen nyáriba adalékolva a Spurit, normál 2 ezrelékbe biztosan teljesíti a mínusz 10C fokot. Mostanság ez elegendő is. A téli gázolajba mely sosem egyforma, mivel az előjelzések miatti hidegre méretezettek, kb. egy hónapos előre látással. Nehéz megmondani, mit hoznak forgalomba épp az olajtársaságok. Könnyen megesik, hogy egy most november közepén vásárolt gázolaj enyhe időben, már nem lesz jó január közepén, ha akkor jön egy komolyabb fagy.
Ezért a folyamatos adalék használatot javaslom, egész évben. A kondenz-vizet időben diszpergálva el kell távolítani. Víz mennyiséghez függően kell hozzá több tankolás. Ezt nem a fagyban kell elkezdeni. Akkor jégdugó nem keletkezik és parafinos kiválás sem. Annyit kell tenni télen, hogy másfél szeresére kell emelni télen a dózist, ekkor garantáltan biztonságba lesz! A normál adag mínusz 10C fokot garantál, a másfélszeres már -15 C fokot jelent.
Még egy fontos dolog, hogy a megdermedt gázolnál gyengébb a hatás, mint amikor tankoláskor rögtön megakadályozzuk a kiválás első szindrómáját is. Valamint legyünk tisztában, hogy a direkt téli gázolajokból több olyan alkotót is kivonnak, ami létkérdés a motornak. Ezeket kopáscsökkentőkkel, és számos tucatnyi, lángterjedési lépcsővel ki kell pótolni! Drága értékes alkotók, ezért ezt nem tartalmazzák a téli gázolajok. Pld. orvosi terpénolajok, melyek mínusz 60C fokig folyékonyak. De számos más drága alkotókkal is megoldható a téli üzemeltetés. Nem valószínű, hogy bármikor tartalmazni fognak ilyen literenkénti több ezer forintos alkotót a mostani 360Ft-os gázolajok.
Összegezve, mivel Ön pozitív tapasztalatokkal rendelkezik, még a bajban való használat esetén is, azt javaslom, minden tankoláshoz legalább normál 2ezrelék SPURI-t használjon, és biztonságba lesz!
Pláne gazdaságos az állandó használat, mivel a javítás kikerülésén túl, bőven meghozza az adalék árát a megtakarítás. Hiszen ez csupán a gázolaj árának kb. 6%-a. Ez felébe kerül, mint prémium gázolajok, és nincs magas aromás tartalma, mely szétégesse a motort.
Köszönöm kérdését, és további biztonságos autózást kívánok Önnek!
Tisztelettel, Farkas Kálmán
Tisztelt gyártó, azt szeretném tudni, milyen paraméterekkel jobb a dermedésgátlása a Spurinak? A kapható gázolajokba nem bízok, mert volt rossz tapasztalatom. Néha, néha szoktam használni a Spuri kéket, mikor már nagyon nem megy a Fordom. Ilyenkor ismét talpra áll.
Tehát hány foknál kezdjem használni, és mennyivel jobb a téli gázolajba?
Sziklai Sándor Kecskemét
Tehát hány foknál kezdjem használni, és mennyivel jobb a téli gázolajba?
Sziklai Sándor Kecskemét
Tisztelt Török Sándor úr!
Több kérdése van, ezért sorban a következők ajánlom.
Elsőként, azért nem tudjuk garantálni, hogy soha nem romlik el az autó, mert ez nem csupán üzemanyagtól függ. Abban azért tudunk segíteni, hogy 2-3-szor annyit bírjon ki a gép javítás nélkül. Az adalékolt, jó minőségű üzemanyag ezt meg tudja valósítani, mint az Ön mint törzsvásárlónk, már tapasztalta is! Új autónál pláne!
Másodikként valóban bonyolultabb motorok a mai erőforrások. A dízel pláne, mert a kipufogógáz kezelés is több rétegű lett.Itt is sok a meghibásodás lehetősége! Visszacsatolás az ECU-ba pedig újabb problémát generál. Az a megoldás, ha eleve a kezeletlen füstgáz tökéletesebb.
Harmadikként pedig azt ajánlom, erre a tökéletes működéshez, hogy új autó lévén a SPURI JG-2 prémium üzemanyag adalék legyen a bejáratós termék. Ha megteheti ezt legalább 10 tele tankolás elfogyasztásáig. Így bejáratott autó sokáig fog tartani. Adalék mennyiség pedig normál legyen, tehát 50literbe 100ml. Aztán elegendő lesz áttérni a normál piros SPURI-ra. Ajánlott 2 ezrelékben elegendő. De maximum 1,5-2 szerese az ajánlottnak. Azt mondta az összeg nem számít, akkor mindig használhatja akár a prémium JG-2 adalékunkat. Jót tesz az autónak. És a nyomaték is nagyobb lesz! Élvezetes vezetési élményt ad.
Negyedikként pedig nem szívesen ítélkezünk olajtársaságok között, de a legbiztonságosabb, és egyenletes minőséget a nagy hazai társaságnál biztos megkap. Mindig a normál üzemanyag mellett döntsön. Legutóbb, ez évi analíziseink szerint nem hogy jobb, hanem kifejezetten káros a prámium üzemanyag használata, legalább 3-4 fontos jellemző tragikus minőségi kitétele miatt. Erről olvashat a cikkeink között is!
Végezetül köszönöm, hogy bizalma töretlen a termékeink mellett.
Tisztelettel, Farkas Kálmán
Tisztelt műszaki tanácsadók!
Érdekes kérdésem van. Azért fordulok a gyártóhoz, mert gondolom Önök tudnak erre válaszolni!
Én azt szeretném, hogy soha ne legyen baja az autómnak. Spuri-t használtam a régi 21 éves dízel Fiatomba is.
Meg voltam vele elégedve, de az autó eladásra került, és most vettem egy szintén dízel Fiestát.
Rosszat és jót is olvasok a mostani motorokról.
Azt szeretném tudni melyik Spurit és mennyit töltsek az üzemanyagba.
Az anyagiak nem számítanak, csak az, hogy mindenféle baja ne legyen!
És jobban is menjen, mint most.
Ja és melyik kúton tankoljak, melyik a legjobb gázolaj?
Köszönöm válaszát!
Török Sándor Budapest
Érdekes kérdésem van. Azért fordulok a gyártóhoz, mert gondolom Önök tudnak erre válaszolni!
Én azt szeretném, hogy soha ne legyen baja az autómnak. Spuri-t használtam a régi 21 éves dízel Fiatomba is.
Meg voltam vele elégedve, de az autó eladásra került, és most vettem egy szintén dízel Fiestát.
Rosszat és jót is olvasok a mostani motorokról.
Azt szeretném tudni melyik Spurit és mennyit töltsek az üzemanyagba.
Az anyagiak nem számítanak, csak az, hogy mindenféle baja ne legyen!
És jobban is menjen, mint most.
Ja és melyik kúton tankoljak, melyik a legjobb gázolaj?
Köszönöm válaszát!
Török Sándor Budapest
Tisztelt Rozgonyi János Úr!
Végig olvastam részletes leírását. Megtisztelő, hogy igen régen használja a SPURI-t. Ha 25évvel ezelőtt írja ezt a pár sort, nem biztos, hogy tudok rá válaszolni rá. Akkoriban persze minden közlekedő embernek a fogyasztás csökkenés volt a fő szempont a SPURI adalékolásnál. Ma már a jármű védelme sokkal fontosabb. Óvatosan úgy fogalmazhatok, hogy kb 80%-ban az üzemanyag a hibás. Néha szokott 1-2 alkatrész hibás lenni egy járműnél, de a Mercedes ezen benzines változatánál nem tartom valószínűnek.
Egy hibás alkatrész, könnyen a többit is megviseli ez tény. Láncreakcióban elromlanak. Pláne, ha áttértek a prémium benzinre. Kezdetben azt érzi jobb, de valójában feszített üzemmódba helyezi a gépet, valamint kicsapja magából a vizet a 100-as benzin. Ekkor kezdődik a baj felgyülemlése. Míg egyszer csak nagyobb kár nem keletkezik. Az Önök gépe egy egyszerű, de strapabíró motorral rendelkezik. Fél millió km, teljesen biztos, hogy csak soros szervízeléssel is kibír! Úgy látom, hogy az Öné biztos. A család másik autója pedig szerintem rövidesen motorfelújításra szorul. Hiszen ott a fokozott hőhatás és egyéb leírt problémákból eredően ne számítsanak jóra! Ha ezután szorgalmasan a SPURI-t adalékolják akkor sem. A már megviselt gépből nem lehet újat varázsolni.
Bizonyára közrejátszott a sok problémára az üzemanyag is, bár közelebbi vizsgálatokat kellene végezni. Két egyforma autó lévén azonban kijelenthető, hogy nem a fiatalok vezetési stílusa tette tönkre a gépet. Szóba jöhet még a nem felelő motorolaj használata, bár azt vettem ki soraiból, hogy sokáig szalonba vezetett gépkönyve van a gyengébbi gépnek. Csak Ön tért át az olcsóbb szervizbe!
Bizony vannak ilyen különbségek, de magányos autósnál fel sem merül, hogy ennyi km-t lefutni lehet gond nélkül is. Az üzemeltetés nem mindegy, hogyan, és mivel történik. Ez tény! Van benne igazság.
Köszönöm, hogy beírt a vendégkönyvünkbe. További gondtalan autózás kívánok!
Tisztelettel, SZAKI Kft. Farkas Kálmán
Tisztelt Spuri gyártó! Rég óta használom az adalékot, és nálam bizonyított. Ugyanis a lányomnak is nekem is egy-egy Merci A180-as van, benzinesbe. Egyszerre vettük. Még a színük is egyformán ezüstmetál. A rendszámukba csak egy szám nem egyezik. Tehát mint két tojás, kívülről ilyen egyformák. Én kitartóan rakom bele az adalékot, még néha a kétszeresét is, mert érzem, hogy akkor jobban megy. Sajnos a lányomék ezt elhanyagolják legtöbbször, neki egy félliteres egész évben elég. Pedig többet használják, mint én. Az autó mióta megvan, nekem semmi problémája nem volt. Hogy lekopogjam. Viszont náluk most, hogy 190ezer km van benne már szegénynek szinte mindene cserés lett! És semmi nem volt garanciális újkorától sem. Ráfogták a rossz üzemanyagra. Mindig van valami baja. A benzinpumpától kezdve, a motor több karácsonyfadísz szerű alkatrészeit cserélték, és a kipufogó rendszert is a toroktól a végéig új. Egymilliónál többet költöttek a semmire. Azt mondják a márkaszervizbe itt Kecskeméten, hogy pont kifogott egy selejt darabot! Ráadásul konstrukciós problémája is van az A180-nak. Oké, de az enyémnek nincs? Az a kérdésem, hogy az üzemanyag minősége, illetve az, hogy SPURI-t használok, mennyire befolyásolja ezt? Vagy csak véletlen a selejtgyártásból eredően, hogy ennyi különbség van két egyforma autó között. Még valami eszembe jutott, hogy amikor a vejem tankol, legtöbbször az ÖMV 100-ast tesz bele. Mikor jöttek a hibák több évvel ezelőtt a szervizbe ajánlották neki a 100-ast. Azóta majd mindig ezzel járnak. Olvastam, hogy ez sem frankó. Ez is lehet az oka? Akkoriban én is elgondolkoztam, de nem írja hozzá a használati utasítás, sőt 91-est is említ! Igaz, nekem drága benzinre nincs pénzem, de lehet, hogy jól is tettem azóta, mióta a dízelt lecseréltem, mert megy, mint a Doxa óra, ahogy egy Mercinek kell. Én már nem járok márkaszervízve, mert drága, de mostani szerelőm azt mondja tökéletes állapotba van a kicsike! Szerintem a spurinak köszönhetem, hogy ebben lassan oroszlánrésze lesz!Isten áldja meg továbbra is Önöket, hogy lehessen kapni a boltba. Kecskemét, Rozgonyi János
Kedves Juhász Miklós!
Ezért tájékoztatunk minden autóst, kérdés az, hogy elhiszik-e?
Igen, valóban nem jók a benzinek. Bármelyiket is tankolja a járműbe. Kényszerből csak a kevésbé rosszat tudjuk választani.
És még akkor is valami baja lesz a gépnek előbb utóbb.
Mit is tehetünk? Íme Ön kedves Miklós megválaszolta történetével a kérdést!
Nem is kell többet mondani!
Köszönöm, hogy a vendégkönyvünk gazdagította értékes bejegyzésével!
További élvezetes, gondtalan autózást kívánok!
Üdvözlettel, Farkas Kálmán
Üdvözlöm. Nekem a piros spurival kapcsolatba lépésem oka az volt hogy az autó valamiért hidegen/melegen is néha eléggé nehezen indult majd ez a néhaság egyre gyakoribbá vált és melegen sokszor már 3 dik probálkozásra sikerült csak. Az autó átlett nézetve. Injektor a benzin pumpa tökéletes volt a szűrő cserélve lett az autó agya kilett olvasva élő program lett nézve inditáskor is a gyujtás teljes ellenörzése megtörtént és minden jo volt.. és akkor monta egy idősebb úriember hogy neki egy teljesen másik tipusu autóba de ugyan ilyen tünetek voltak. Ő arra jutott hogy a mostani benzin párolékonyabb és romlottabb hatásfoku lett. ( Miota e10 van nállam ia az autó 3-4dl el eszik többet a 100 benzint nem tankolom bele mert felénk a kúton csak sima van) és mivel rosszabb a benzin így sajnos az inditásokat betudja folyasolni. Az idos uriember is piros spurit kezdett használni és neki is egy jo 30km használat utanaz inditassal mar nem volt baj. 3 ezrelekes aranyt javasolr nekem én ezt megfogadtam és tankolaskor elkeztem mindig használni azota "lekopogom" de az auto mindig szepen indul hidegen melegen bármikor. Tehát sajnos a saját tapasztalat is az hogy ez az uj benzinnek nevezett valami ez kozelse az amit várna az ember. De úgylátszik a spuri a szarból is tud várat építeni nekem bevált a termék összességébe!!
Kedves Gábor!
Még egy apróság!
Azt, hogy mit miért kevernek össze üzemanyag névvel azt nem tudjuk. Csak a tényeket, mit találtunk a benzinkútról vett minta folyadékba.
Az E10-be szinte alig van etanol, mint az előző cikkünkbe kimutattuk. Az viszont igaz, direkt silányra készítik, hogy a brutális 100-as felé tereljék az autósokat, és másik motor kelljen a helyébe. Ennek oka egy másféle problémán alapul, amit adalékkal lehet jelentősen javítani!
A 100-as olyan egysíkú brutális versenybenzin szerű, hogy kíméletes kisebb mennyiségű adaléktól sosem lesz! Mivel 48% körül van csak az aromás tartalom, ezért 30-40% más egyéb üzemanyag-komponensek kellenek hozzá. Legalább 120-140féle molekula, és izomerjei lennének szükségesek.
Ezt gazdaságosan nem lehet megoldani utólagos adalékolással.
Talán ennyit kiegészítésként. Mindenkinek ajánlom a legutóbbi benzin, és gázolaj vizsgálataink cikkeit. Teljesen egyértelműen látszik melyik üzemanyag a kímélő típus. Mi azt tudjuk megmondani, hogy a két rossz közül, melyik a kevésbé rossz!
Tisztelettel, Farkas Kálmán
Kedves Kálmán!
Köszönöm válaszát, valóban az eredeti csövek voltak még benne 1988-ból. 100-as benzint még nem tankoltam az Ön írásainak köszönhetően, bár mindenki az ellenkezőjét állítja én megfogadom az Ön tanácsát. Azt én is tapasztaltam, ha a benzint egy kis spuris flakonba eltettem 4-5 hónap után nagyon kellemetlen festék vagy higítószerú szaga lett. ami a flakon kimosása után is megmaradt.
Olvastam olyan vélekedést miszerint azért tettek etanolt a benzinbe mert kevesen vették a prémiumot. Rontsuk el az olcsóbbat és a drágábbat ajánljuk ami megvédi a motort. Hogy van-e ebben igazság nem tudom, de az biztos, hogy az autózás lassan luxus lesz mert olyan autókat gyártanak már benzinesben is amiben részecskeszűrő, kettőstömegű lendkerék, start-stop rendeszer meg mindenféle felesleges elektronika van ami egy idő után úgyis elromlik. Olvastam az ólom tetraetyl igaz történetét, hogy került az ólom a benzinbe. A nagyobb profit miatt. Lehet hogy megint itt tartunk.
Köszönöm megtisztelő válaszát, üdvözlettel Gábor.
Köszönöm válaszát, valóban az eredeti csövek voltak még benne 1988-ból. 100-as benzint még nem tankoltam az Ön írásainak köszönhetően, bár mindenki az ellenkezőjét állítja én megfogadom az Ön tanácsát. Azt én is tapasztaltam, ha a benzint egy kis spuris flakonba eltettem 4-5 hónap után nagyon kellemetlen festék vagy higítószerú szaga lett. ami a flakon kimosása után is megmaradt.
Olvastam olyan vélekedést miszerint azért tettek etanolt a benzinbe mert kevesen vették a prémiumot. Rontsuk el az olcsóbbat és a drágábbat ajánljuk ami megvédi a motort. Hogy van-e ebben igazság nem tudom, de az biztos, hogy az autózás lassan luxus lesz mert olyan autókat gyártanak már benzinesben is amiben részecskeszűrő, kettőstömegű lendkerék, start-stop rendeszer meg mindenféle felesleges elektronika van ami egy idő után úgyis elromlik. Olvastam az ólom tetraetyl igaz történetét, hogy került az ólom a benzinbe. A nagyobb profit miatt. Lehet hogy megint itt tartunk.
Köszönöm megtisztelő válaszát, üdvözlettel Gábor.
Kedves Gábor!
Privátban is válaszoltam, de itt is megteszem, hiszen a régi Skodákat érinti!
Ráadásul szelepülék gondok is szoktak lenni!
Kizárt dolog hogy a SPURI-tól van a gumiporlás!
A SPURI védi a gumi alkatrészeket is!
Ettől nem porladhatott el. Nem semmi régi a gép egyébiránt!
Még a gyári van benne?
Eddig sem tartott volna, ha nem használ SPURI.
A mostani benzinek sajnos meg sem közelítik a régi príma benzint.
Tele van agresszív aromás vegyipari melléktermékkel!
Olvassa el, legutóbbi benzin analízis cikkünket!
Tiszta nitro-hígító féleségből áll!
Sajnos!
Ennek az akkoriban gyártott gyártott régi alkatrészek nem tudnak ellenállni.
Mi is csak tompítani tudjuk a roncsoló hatást! Ráadásul az utángyártott cserék még hitványabb minőségű.
Ilyen régi autókban kis példányszámú alkatrészt sajnos nem szeretnek gyártani, ráadásul kevés is a beszállító, amiből lehet válogatni minőséget!
Gyári már nem létezik belőle hiába állítják!
Azért jól válassza ki melyikre cserélje! Sajnos ezekre a mai benzinekre már VITON anyagú is szinte kevés!
Néha azt is megeszik a mostani benzinek, ha teflon alapú príma gumit is az!
Szomorú!
A mostani gyáriak már TRTFT amid alapúak! Ezen tények miatt!
De képzelje ezek sem bírják teljesen, különösen a francia, olasz autók érzékenyek rá, no meg a Toyota is beadja a kulcsot.
Az új Toyotánál szétmállnak mint a takony, a gumi tömítések. Sőt a légbeszívó csatorna eleme is az 1.33-as motoroknál.
Ha 100-ast tankol, akkor meg szinte a versenybenzinnel egyező mérget tesz bele!
Még a szelepeket is elégeti! Csak nem használt már Ilyet?
Ne tegye! Van az a nagyon hitvány benzin, amit már mi sem tudunk feljavítani. Legalábbis ezrelékes formában!
Legalább 20% egyéb adalék kellene hozzá!
Javaslatom: Normál legolcsóbb 95-ös benzin, nagy forgalmú kúton, és mivel Skoda 105-ös van szó nyugodtan 2szeres mennyiséget használhat a Piros normál SPURI-ból. Mert a melegedésre hajlamos ez a motor!
A kipufogó szelepek hamar károsodnak!
SPURI-val több ideig kibírják a gumi alkatrészek!
Ez hosszú idő tapasztalata!
Egyébként rengeteg SPURI-t nem használó, pont ezért kezdte el használni a SPURI-t, mert 2-3 hónap alatt pont ilyen baja lett a cserés újragyártott gumi alkatrészekkel.
Sajnos ennyit tudtam segíteni.
További biztonságos célba érést kívánok!
Tisztelettel Farkas Kálmán SZAKI Kft.
Tisztelt Kálmán!
Kb. 6 éve használom a piros spurit másfélszeres adagolással a 105-ös skodámhoz. Tavaly a benzin beöntő gumikönyök kilyukadt és kiszedve porrá esett szét. Most volt egy dugulás és emiatt ki lett cserélve a tank két részét összekötő gumicső is és ki lett mosva a tank. A kieresztett bezin szinte fekete volt, valószínű hogy az apró gumiszemcséktől. Lehet hogy ez okozta a dugulást ami egyheti állás után magától megszűnt.
Ezek a 32 éves csövek folyamatosan benzinnel voltak tele, talán az öregedés vagy az etanol esetleg a spuri ártott meg. Ez elbizonytalanított hogy mit kellene tankolni. Most mindenképp szükség van a spurira mert egy kevés víz maradhatott a tankban mert nem lett levéve, így lett kimosva.
Ismerem a 100-as benzin körüli vitát, de lehet hogy az nem enné meg a gumit. Esetleg télre jó lenne akkor úgyis alig tud bemelegedni a motor, míg kánikulában ha két piros lámpát kapok már megy a ventillátor. Nyilván ezek az új csövek bírják amíg az autó működni fog de mégis Ön szerint mi lenne a sok rossz közül a legjobb út? Előre is megköszönve várom véleményét,
Üdvözlettel Gábor.
Kb. 6 éve használom a piros spurit másfélszeres adagolással a 105-ös skodámhoz. Tavaly a benzin beöntő gumikönyök kilyukadt és kiszedve porrá esett szét. Most volt egy dugulás és emiatt ki lett cserélve a tank két részét összekötő gumicső is és ki lett mosva a tank. A kieresztett bezin szinte fekete volt, valószínű hogy az apró gumiszemcséktől. Lehet hogy ez okozta a dugulást ami egyheti állás után magától megszűnt.
Ezek a 32 éves csövek folyamatosan benzinnel voltak tele, talán az öregedés vagy az etanol esetleg a spuri ártott meg. Ez elbizonytalanított hogy mit kellene tankolni. Most mindenképp szükség van a spurira mert egy kevés víz maradhatott a tankban mert nem lett levéve, így lett kimosva.
Ismerem a 100-as benzin körüli vitát, de lehet hogy az nem enné meg a gumit. Esetleg télre jó lenne akkor úgyis alig tud bemelegedni a motor, míg kánikulában ha két piros lámpát kapok már megy a ventillátor. Nyilván ezek az új csövek bírják amíg az autó működni fog de mégis Ön szerint mi lenne a sok rossz közül a legjobb út? Előre is megköszönve várom véleményét,
Üdvözlettel Gábor.
Tisztelt Látogatóink!
Íme folytatjuk vendégkönyvünket, mely 2003-óta, kétezernél több bejegyzés után rengeteg információval gazdagítja Önöket.
Szolgája a tájékozódásukat széles körű, sokrétű műszaki tartalommal, majd minden kérdésre választ adva.
Ha mégse, akkor az új kérdést itt teheti fel, az autós kollégáknak, és nekünk is, mint gyártónak.
Célunk a SPURI felhasználók teljes körű, korrekt kiszolgálása!
Várjuk bejegyzéseiket!
Tisztelettel, SZAKI Kft. Farkas Kálmán
Tisztelt "Z" ! Sajnos az említett kutak két tucatnál kevesebb hazai lerakattal igen kevés forgalommal bírnak. Ezért nem helyezünk hangsúlyt rájuk az analíziseik alkalmából. A kicsik általában mindig az aktuális olcsóbb forrásból vásárolnak. Sűrűn változó minőségben. De semmi gond, a SPURI a üzemanyag minőség javításában kiemelkedő, érezhető eredményt nyújt bármely típusú mai gázolajoknál. Másrészt a Citroen 1.6 BlueHDi motor elég problémás gép, kicsit túlbonyolítva. Érzékeny az üzemanyagra. Nos a SPURI az igen tiszta égési emisszióval segít abban, hogy túlbonyolított kipufogó rendszer sokáig tökéletesen működjön! Nincs más dolga, csak használni kell. Azonban a fizikai folyamatok elvégzésére kérem hagyjon időt a SPURI-nak. 4-5 tankolás, és egyre jobb lesz. A ország sok ezer kútját nem ismerhetjük, de legutóbbi ismereteink szerint a legjobb átlaggal rendelkező a hazai kutak normál gázolaja. Még annyit szoktam minden írásomba javasolni, hogy nagyobb forgalmú tankolási helyet válasszon. Biztos vagyok benne, hogy meg lesz elégedve a termékünkkel. Balesetmentes közlekedést kívánok! Tisztelettel, Farkas Kálmán
Üdvözlöm!
Érdeklődnék, hogy mi a véleménye, illetve javasolt-e az ENVI Dízel a Spurival, illetve melyik kúthálózaton ajánlja a tankolást a motor minél jobb megóvása érdekében?(Budapest, dél-Pest környékén)
Citroen 1.6 BlueHDi motor (FAP+AdBlue)
Válaszát előre is köszönöm
Érdeklődnék, hogy mi a véleménye, illetve javasolt-e az ENVI Dízel a Spurival, illetve melyik kúthálózaton ajánlja a tankolást a motor minél jobb megóvása érdekében?(Budapest, dél-Pest környékén)
Citroen 1.6 BlueHDi motor (FAP+AdBlue)
Válaszát előre is köszönöm
Kedves Zoltán! Szívesen, ezért vagyunk! Ha rendbe jön a gép mindegy mikorra, kérem írjon még! Üdvözlettel. Farkas Kálmán
Legutóbbi hozzászólások