Vendégkönyv - Spuri Adalék
×
Kosaram
Kosárban lévő termékek
A kosár üres.
Töltse meg kosarát
Vásárlásbdfg
Ft
A szállítás és az adók újra kiszámításra kerülhetnek a pénztárnál.
Ft
Tovább vásárolok

Vendégkönyv

A bejegyzés írásához be kell jelentkeznie!

Regisztráció
2190 bejegyzés.
Szaki Kft. - Farkas Kálmán Szaki Kft. - Farkas Kálmán írta ekkor 2022.08.26. 05:15
Tisztelt Tibor!
 
Nincs összefüggésben a kettő!
Legalábbis kárt nem szokott okozni a SPURI, a működési mechanizmusa alapján!
Azt leírtuk többször a honlapunkon is, hogy SPURI használat eredményességéhez kell a 4-5 tele tankolás.
A kosz a kondenzvizet, a gyantát, a kormot, a pakurát stb, a tanktól, a motoron át a kipufogó rendszerig mindent kitakarít csak türelem.
Itt ahol valószínű a kipufogó felszabadult alkatrészeit már csak a korom tartotta össze, ami nem normális.
Ezt takarította ki a SPURI, hogy átjárható legyen, és kevesebbet fogyasszon.
De ezt a Spuri megjavítani nem tudja!
Szoktuk mondani szlogenként:
"A SPURI nem folyékony autószerelő! "
Tovább használva jönni fognak az eredmények.
Azt a rezonálást pedig meg kell szüntetni, egy szerelő meg fogja mondani elégett-e korábban az alkatrész belseje.
Ha igen, sajnos csere! Ez a prémium benzineknél szokott elégni, vagy magas motor magas hőmérsékleti tartománynál.
De ez már jóval korábban lehetett, mert rendellenesen fojtott kokszos állapotba cementálódott be a kipufogó dob.
De az is lehet, hogy egy eleme felszabadult, a szerelő majd megmondja, innen ezt ennyiből nem lehet megállapítani! 
 
További balesetmentes közlekedést kívánok!
Tisztelettel,  SZAKI Kft. Farkas Kálmán fejlesztőmérnök.
Á. Tibor Á. Tibor írta ekkor 2022.08.26. 05:10
Tisztelt Cím!
A múlt héten használtam először spurit.
(Kia sportage 2014-es 1.6 Gdi benzin)
125ml/50l arányban használtam el, majd újra tele tankoltam spuri nélkül. 
Nem vettem ezidáig semmit észre, viszont a második, spuri nélküli üzemanyag fele elhasználása után, a kipufogó felől zörgő hangot hallok, ami egy nagyobb gázfröccs nyomásra elhallgat, majd véletlenszerűen újra zörögni kezd.
Lehet-e összefüggésben a spurival a hibajelenség?
Amennyiben igen, mi a teendő? 
Köszönöm 
Szaki Kft. - Farkas Kálmán Szaki Kft. - Farkas Kálmán írta ekkor 2022.08.15. 07:50
Kedves Bálint!
Először is nagyon szépen köszönjük, hogy leírta tapasztalatait.Bizony ilyen sok kilométer után is látszik, hogy a többi hasonló autóval szemben nem kellett javítani az Önét.Kétszeres jó hírem is van.
1.A SPURI üzemanyag adalékot úgy gyártjuk, hogy a tárgyévben meglévő üzemanyagok hiányosságai küszöböljük ki!A vásárlóinknak biztonságban kell lenni. Sajnos egyre rosszabbak az üzemanyagok, és mi vagyunk egyedüli cég, aki felismerte, nem mindegy milyen donorhoz adalékolunk.Aki ezt nem teszi meg évente, az olyan adalék, csak placebo hatású, magyarul semmi!Tehát Ön autója bármilyen is mindig biztonságba van ezen a téren.Továbbá gondoskodunk róla a megtakarítás jóval több legyen SPURI-val, mint az adalék ára!Tehát ne kerüljön semmibe a rögtöni km megtakarításoknál is.A felesleges javításokról, bosszúságokról nem is beszélve!
2.Az Ön motorja korszerű, CrTdi tipus, mely elárasztotta a piacot, méltán jó minőségével.A magán és cégautóink is ilyen motorral szereltek, tehát van bőven pozitív tapasztalat.Ám, sok olyan ember jön hozzánk panasszal, aki még nem használt SPURI-t, és a műszerfali hibajelek javítást jeleznek.Nos a SPURI mint szoktuk mondani: "NEM FOLYÉKONY AUÓSZERELŐ!"Hanem megelőző szer.Azért sok példa van arra, hogy rendbe tette az autót, és nem kellett pld. komplett kipufogó rendszert cserélni.Ami kb. egyes esetekben másfél milliót is jelentene feleslegesen.Ebben a vonatkozásba is tudjuk, hogy a 2010-ben megjelent dominó elven összerakott ezen motortípusok érzékenyek a rossz üzemanyagra!Megjelentettük nem is olyan rég az analíziseinket, hogy most miből is van a gázolaj, és a benzin.Sajnos már ott tartunk, hogy a 40% körüli ipari hulladék bekeverése miatt szabványon kívüli is. Még ha szabványos is lenne akkor is van rendesen hiányossága.Pláne a prémium üzemanyagok rengeteg ipari hulladékot Tartalmaznak!Ezért mi a munkánk során azon vagyunk, hogy minél jobbá tegyük az üzemanyagot, meghosszabbítva a gondtalan autózást.
Tehát legyen nyugodt, a SPURI becsületesen teszi a dolgát minden időben, minden motor típusnál.Különösen a CrTdi erőforrásoknál. Ezt Ön is fogja látni rövidesen.Abban teljesen biztos vagyok, mint a több tízezer ilyen autóstárs, aki SPURI-t használ bele.
További biztos célba érést kívánok Önnek, és családjának!
Tisztelettel, SZAKI Kft Farkas Kálmán Fejlesztőmérnök
Á. Bálint Á. Bálint írta ekkor 2022.08.15. 07:46
Tisztelt Szaki Kft., kedves Kálmán!
Nagyon régen (10+ éve) voltunk már röviden kapcsolatban, anno egy 1.9 PDTDI motoros VW Passat (2004) vonatkozásában kértem ki a véleményét, hogy ajánlja-e bele a Spurit, bírja-e ez a motor, van-e rá referencia és tapasztalat.
Jelentem, azóta 160.000 problémamentes kilométeren vagyok túl az autóval, összesen 315.000 km van most benne, hibátlan az üzemanyagrendszer továbbra is, hidegen és melegen is pöccre indul, szépen húz, nem füstöl, eredeti a turbó stb. Olyan 1,5 deciket öntöttem egy tankoláshoz (55-60 l) mindig.
Köszönet és hála érte, mert biztos vagyok benne, hogy ebben a rendszeres Spuri használat is segített!
Most azért írok, mert a fenti, idén nagykorúvá vált Passatomat szeretném lecserélni egy újabbra (a régi a családban maradna, mert eléggé egyben van), méghozzá egy 2015-ös B8-as Passat kombira, amiben a Volkswagennek az ún. MDB dízelmotorja van beépítve (EA288 család), egy 150 LE-es 2.0 TDI, motorkódja CRLB.
Ugyanaz lenne ennyi év után is a kérdésem, vagyis hogy a fenti modernebb dízelmotor vajon mennyire "szereti" a Spurit, ismer-e olyat, akinek ugyanilyen motorú autója van (Skodákba is szerelték, nem csak VW-kbe, elég gyakori típus), és problémamentesen, elégedetten spurizik már évek óta.
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Jó egészséget kívánva üdvözlettel:
Bálint
Szaki Kft. - Farkas Kálmán Szaki Kft. - Farkas Kálmán írta ekkor 2022.06.29. 07:55
Kedves Ferenc!
Remek, hogy Ön törődik az autójával. Nem is fogja cserbe hagyni.A honda a benzinesek királya. Nem véletlen rallyztunk 8 évet a márkával.A békalámpás- tól a TYPE R -ig.Jól gondolja. A 100-as annyira rossz benzin, hogy semmire nem alkalmas.Keresik a laikus hiszékenyeket hogy az ipari hulladékot benne el tudják sütni!Sajnos sokszor sikerül.A 95 (E10) -be is van, de aránylag kevesebb aromás benzol származék.Ezért az optimális a normál benzin + SPURI.Minden évben mi egyedül vizsgáljuk az üzemanyagokat, és rászabjuk az aktuális kőolaj gyártási folyamatra a SPURI-t.Ez csak így ér valamit! Az üzemanyag hibákat csak így lehet kiküszöbölni.Ezzel garantáljuk a mindenkori hatákonyságot, hiszen ezt másképp lehetetlen.Nem mindegy mihez, mit teszünk. Mi az amivel feltétlen ki kell egészíteni a benzin komponenseit.
Adalékolás:Már a piros SPURI is elegendő , legfeljebb 1,5 szereséig.De ha Ön prémium minőséget szeretne, a legjobb a JG-2 adalékunkkal.Így garantáljuk, a szinte állandó hibajel a mai gépeknél Önnél nem fog jelentkezni!Sajnos bármelyik benzint használja, előbb utóbb 60-100 ezer km-re szinte biztos hibajel jelentkezik.Legtöbbször javíthatatlan, hiszen számos kipufogó rendszer elemet kellene cserélni, ami az egymillió Ft-ot eléri.Sőt a kipufogó szelep tányérszéli sérülése a szokás szerint szemmel láthatóak a 100-as benzinnél. (elégés tapasztalható)A legtöbb autónál a szívószelep makacs kokszos beégése látható. (EGR, füstgázok miatt)És még több tucat tényező, ami alattomosan szép lassan gyengíti a motort.
Ennyit dióhéjban.
Remek, hogy körültekintően jár el, hiszen egy ilyen autó nem olcsó!
További balasetmentes élményben gazdag autózást kívánok Önnek!Tisztelettel, A SPURI csapata nevében:Farkas Kálmán fejlesztőmérnök.
F. Ferenc F. Ferenc írta ekkor 2022.06.29. 06:07
Tisztel Cím! 
Szakmai jellegű tanácsot, véleményt szeretnék kérni a Spuri JG 2 használatával kapcsolatban! 
Szerencsés tulajdonosa lettem, egy 2020 évi Honda Civic--nek amely 1,5 turbós motorral van szerelve, 134 kw azaz 182LE.  
Mivel egy modern viszonylag erős turbós autó, ezért mindenképpen szeretnék valami motorvédelmet, üzemanyag vagy adalék formájában. Vezetési stílusom is eléggé lendületes. "sportos" 
Tanulmányozva az önök honlapját, és írásait arra a következtetésre jutottam, hogy nem biztos, hogy szeretnék 100-as Benzint tankolni maradnék a 95-ös üzemanyagnál, (A gyári előírás sem követeli meg a 100-as benzint.)  ugyanakkor használnám az önök Spuri JG2 adalékát. 
Kérdésem az lenne, hogy érdemes e minden tankolásnál 95-ös benzin mellé adagolni a JG 2-t? Azzal elérek-e egy hosszantartó megfelelő védelmet?
Vagy mégis használjak 100-as benzint, és csak néha tisztítás jelleggel alkalmazzam a Spuri JG 2 adalékot? 
Köszönettel: F. Ferenc 
Szaki Kft. - Farkas Kálmán Szaki Kft. - Farkas Kálmán írta ekkor 2022.06.29. 06:05
Kedves Péter!
Az eddigi SPURI használatot köszönjük, örülünk, hogy hasznosnak találta a termékünket!Jó hír, hogy nincs üzemmód kikötés a SPURI adalék használatánál.Sőt a szívó oldali szennyezett füstgáz miatt az adalékunk szinte már létkérdés.Továbbá a sok aromás magas égésű (950fok) ipari hulladék miatt is nagyon hasznos védelmi szerepet tölt be a hűtőgél komponense a SPURI-nak.Pláne most a kánikulában.A többi, mintegy két tucatnyi fontos jellemző javítása is ma már létkérdés a mai benzineknek.
Mennyiség:Tehát azt javasoljuk, a normál 95 + Spuri 2-3 ezrelékbe. (50literbe 1-1,5 dl-t)Továbbá jó hír, hogy minden évben analizáljuk a benzin, gázolaj gyártási összetételét és ehhez szabjuk a SPURI-tÖn minden időben biztonságba legyen, így garantáljuk a megelőzés hatékonyságát!Ezt egész EURÓPÁBAN csak mi alkalmazzuk tudtommal!Nem olcsó, de nagyon megéri, mert már a egysíkú benzinből ma már 100 fölött hiányoznak a molekula alkotók!Ettől pedig a korszerű motorok szenvednek, és hamar hibajelet produkálnak a műszerfalon, ami sok százezres bosszúságot okoz legtöbbször!Ezért vagyunk mi, hogy optimalizáljuk a működési mechanizmust a gépekbe!
További BIZTOS CÉLBA ÉRÉST kívánok Önnek!
A SPURI csapata nevében!Tisztelettel,Farkas Kálmán fejlesztőmérnök
B. Péter B. Péter írta ekkor 2022.06.28. 09:47
Tisztelt Spuri csapat!
Korábban már használtam az Önök üzemanyag adalékát, hagyományos szívócső befecskendezéses benzines autóhoz. Ott jó tapasztalataim voltak vele. Most új autónk van, de ez már direkt benzinbefecskendezéses, turbós, köztes töltőlevegő hűtővel. A direkt benzinbefecskendezéses, tubós autóhoz ugyanúgy használható -e a piros spuri adalék? Más keverési arány szükséges-e hozzá? Mivel használtan vettük a járművet érdemes-e az első tankolásnál dupla adagot tenni a tankba?
Köszönöm a válaszukat, üdvözlettel: B. Péter
Szaki Kft. - Farkas Kálmán Szaki Kft. - Farkas Kálmán írta ekkor 2022.06.15. 05:56
Tisztelt Orosz György úr!
A SPURI minden üzemanyagot jelentősen javít, hiszen a friss kúti tankolásnál már nincs benne kb. 80 féle molekula származák. A tárolás folyamán pedig 3 hónap alatt elkezd oxidálódni, redukálódni, gyantásodni és minden átalakulást szenvedni. Tehát első kérdésre azt mondhatom, s SPURI másfél szeres adalékkal használható lesz a benzin.
Vérlázító mi folyik a piacon, meg a szervízekbe! Ez gyenge szervíz lehet! A honlapunkon feltettünk sok elemzést a 100-as benzinről. Összegezve: MOTORGYILKOS! Legtöbb szervíz már érti, miért sülnek be a gépek, akár 2 ütemű, akár 4 ütemű! A 100-as sok nitrós ipari hulladékot, alkotót tartalmaz, minek következtében 950 fokon ég, a normál 800 fok hehyett. Ön szerint ez motorkímélő???? Tovább megyek, még 38 fontos jellemző a 100 -as benzinnél jóval rosszabb, mint a 95-ösé! Tudta, hogy nincs etanol 3 éve a benzinekbe? Mert 1600Ft/liter az ára a COVID fertőtlenítés őta a korházakba is bevezetve nagy tételbe? Ez az oka! A legtöbb komoly Stil, és egyéb kertigép szervíz ezt régen tudja! Másrész nincs baj akkor sem ha van benne 10% etanol. A fűtőérték kisebb és kész!
A vizesedést a SPURI megoldja! No meg a fűtőértéket és egyebeket is! Sokáig elemezgethetnénk a dolgokat, de a magas oktánszám még káros is a normál motorokra! Ezt mindenki tudja. Amúgy 95 -ös benzineket rendre 98-99 es oktánra mérjük, a 100 -asok 101.3-101.9 ig változik. Minek? Már a szikragyújtás sem működik rendesen, késleltetve ég el a kipufogószelep után! Sok bennük a festékiparból és a műanyagiparból száműzött benzolszármazékú aromások. Toluol, Xilol, anilinok, stb. Dióhéjban ez van! Semmi robbanómotorba ne használjon prémium üzemanyagot! Ez a gázolajokra is igaz!
Köszönöm kérdését további szép napot kívánok Önnek!
Kisújszállás, SZAKI Kft. Farkas Kálmán fejlesztőmérnök
O. György O. György írta ekkor 2022.06.15. 05:55
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
2 éve tárolt 95-ös benzinbe alkalmazhatom a spuri adalékot?
Keveset futott 2 hengeres 4 ütemű motorkerékpáromba használnám fel.
A stil 400-as kétütemű fűkaszámba is jutna belőle a nyárra, ha javasolja.
Igaz a szervízben 100 as benzint ajánlanak a a stilbe mert csak így jár a garancia a javításra.
Előre is köszönöm válaszát:
O. György 
Szaki Kft. - Farkas Kálmán Szaki Kft. - Farkas Kálmán írta ekkor 2021.11.19. 10:36
Kedves Szabolcs!
 
Igen lehet normál 2 ezreléket adalékolni a SPURI-ból, ha kitisztította a gépet!
Megelőzés szempontjából ez elegendő.
40-50 literhez 100ml.
Ha épp a 125 ml-es flakonnal tölti bele az sem baj.
Ha tél lesz és mínusz 10 C fok alá süllyed a hőmérséklet, csak akkor érdemes másfél-kétszeresre emelni az adagot az autó állapotától függően.
Ezt azért érezni lehet az indítási kézségén.
Örülök neki, hogy jót tett a SPURI a motornak.
 
További biztos célbaérést kívánok!
Tisztelettel, Farkas Kálmán
M. Szabolcs M. Szabolcs írta ekkor 2021.11.19. 10:35
Kedves Kálmán,
Az utolsó eszmecsere óta változtattunk a tankolási szokásunkon (félig tankoljuk az autót) és ehhez mérten dupla adag Spurit rakunk bele.
A változás nagyon gyorsan ment, néhány indítás után a korábbi "nehezen indul probléma" eltűnt és ez így is maradt az utóbbi 4 hónapban.
Egyik korábbi beszélgetésünk alkalmával említette, hogy télen talán nem érdemes az alap adagolástól eltérni, de akkor még nem volt probléma az autóval, most meg már nincsen probléma vele. Mindezek tudatában hogy látja, érdemes ebben az esetben dupla adagot használni télen is vagy menjünk vissza az alap adagolásra?
Köszönettel,
M. Szabolcs
Szaki Kft. - Farkas Kálmán Szaki Kft. - Farkas Kálmán írta ekkor 2021.11.19. 10:34
Kedves Szabolcs!
 
Sajnos azzal is kell számolni, hogy már egy hónap után a mai benzinek megromlanak, főleg a prémiumok, elillan sok fontos alkotó belőle!
A normál kicsit jobban bírja, de 2hónap és annak is annyi!
Akkor ez a baj! Erre az esetre a SPURI JG-2 kellene.
Ezzel lehet még gyorsítani!
Ezért pláne kell emelni a SPURI dózist mellékesen ebből is!
M. Szabolcs M. Szabolcs írta ekkor 2021.11.19. 10:32
Kedves Kálmán,
A korábban említett 8-10 tank benzin nálunk kb. 2 év alatt fogy el, azaz szerettem volna még jobban felgyorsítani a dolgot.
Megemelem a piros Spuri adagját a korábban említett mértékben és meglátjuk, hogy - majd idővel - mi történik. 
Köszönettel,
M. Szabolcs
Szaki Kft. - Farkas Kálmán Szaki Kft. - Farkas Kálmán írta ekkor 2021.11.18. 13:07
Kedves Szabolcs!
 
A tank levétele, és vissza szerelés nagy munka, és nagy felelősség is!
Nem sok szerelő vállalja, mert szakszerűtlen összerakás esetén fokozott a tűzveszély!
Ezt napolja el,
Lassan helyre fog állni a rendszer!
Ha mégsem, ez legyen az utolsó!
Azt is meg kell nézni van a tanknak felülről a padlólemez felől tisztító nyílása?
Mert a szivattyú, szűrőpohárral együtt ott kiemelhető!
Nem ismerem ezt a típust! Meg kell nézni. Ha muszáj!
Még valamit, az injektor felső részében, vagy pedig a üzemanyag hídban szokott még lenni szűrő!
Nem kell hozzá kivenni az egységet, csak a felső részt bontani! Kitisztítani, ha fém, vagy kavics reszelék van benne!
A többit a spuri tisztítja!
Ez is egy opció lehet!
Hátha tudtam segíteni!
 
Üdvözlettel!  SZAKI Kft. Farkas Kálmán
M. Szabolcs M. Szabolcs írta ekkor 2021.11.18. 12:33
Kedves Kálmán!
A válasza után azon kezdtem el gondolkozni, hogy az új üzemanyagszűrő meddig fogja bírni, ha ilyen terhelés mellett kell dolgoznia.
Talán arra még áldoznék, hogy a tank ki legyen takarítva/mosva. Van ötlete arra, hogy azt milyen anyaggal és módszerrel volna érdemes megtisztítani? (Az Internet-en persze "mindenki máshogy tudja".)
Látom a benzinszűrő kérdésre már megadta a választ, valahogy átsiklottam felette.
A tank tisztításának a megfelelő megoldása persze még mindig érdekelne.
Köszönettel,
M. Szabolcs
Szaki Kft. - Farkas Kálmán Szaki Kft. - Farkas Kálmán írta ekkor 2021.11.18. 10:31
Tisztelt M. Szabolcs!
 
Először is köszönöm, hogy a SPURI-nak bizalmat szavazott!
Innen nehéz ilyen kevés adat után diagnosztizálni!
Megpróbálom a lehetetlent, mert sok a tapasztalatunk az utolsó 28 év alatt!
Nos a szűrő cserénél tapasztalt csúnya melléktermékek arra utalnak jön még a tankból bőven elegendő szennyeződés, és víz!
A vizes üzemanyag pedig nehezebben indul.
 
Megoldás: Türelem, mert bármennyi víz, és kocsonyás, pakurás lerakódás lehet a tankba.
Ezért kitartóan minden tankba adalékoljon SPURI-t.
Gyorsítani kis mértékben lehet a folyamatot, de ennek is vannak határai.
A bevitt SPURI mennyiségének a 33%-át tudja vízdiszpergálni. A JG-2-es 50%-ot old el a vízből. 
És még akkor az adalék energiája nem is fordítódik a szilárd lerakódások oldására!
Ebből ered, hogy maximum a pirosból 2 szerese, a JG-2 ből 1,5 szeres dózisra emelhető az adalék.
Ezt ajánlom. Pirosból: 50 literhez, 2 dl.  Kékből 50 literhez 1,5 dl.
Így is kellhet 8-10 tankolás ahhoz, hogy az elhanyagolt rendszer talpra álljon.
 
Egy dolgot azért leírnék, mert nem szeretünk olyat ígérni, ami nem igaz:
A SPURI preventív, megelőző jellegű adalék!
Használata szinte ingyen van! (Megtakarítás miatt)
A gépet nem kell javítani sokáig üzemanyag okozta probléma miatt az már háromszoros nyereség!
Azt szokták mondani, a SPURI, nem folyékony autószerelő!
 
Összegezve türelem, SPURI használat és egyre jobb lesz az autó.
Talán 4-5 tankolás után még szűrő csere is kellhet.
 
További biztos célba érést kívánok!
 
SZAKI Kft. Farkas Kálmán
M. Szabolcs M. Szabolcs írta ekkor 2021.11.18. 09:40
Kedves Spuri,
A Renault Megane Classic 1.4 16V (2003) autónkba kezdtem el használni a piros Spurit az ajánlott mennyiségben. Az első adalékkal kiegészített teletankolás után, a motor hangja mondhatni „azonnal" megváltozott, halkabb lett és érzésre egyenletesebben járt. (A családból más is észrevette, tehát nem valószínű, hogy az önámítás csapdájába estem volna.)
Nem vártam az első pár tankolástól semmilyen kiugró változást, úgy voltam vele, hogy majd a 4-5. tankolás után elkezdem mérni a fogyasztást, de közben előjött egy probléma: kb. a tank felénél az autó elkezdett nehezen indulni, azaz 3-4 alkalommal rá kellett indítani mielőtt ténylegesen beindult a motor. Az is érdekes volt, hogy nem mindig csinálta ezt és teljesen mindegy volt, hogy az időjárás hidegebb vagy melegebb volt, vagy éppen futott már aznap vagy nem.
Az akkumulátor és a generátor is ki lettek mérve, az értékek jók voltak, tehát sokkal inkább arra gondoltam, hogy - a 120.000km-es nagyszerviz előtt állva - talán gyertya, talán a benzinszűrő vagy a benzinpumpa, esetleg a benzin minősége lehet a ludas, ezért úgy döntöttem nem foglalkozom a szerviz előtt már a dologgal.
A szerviz megtörtént, az összes szűrő, olaj/folyadék, vezérmű és még egy-két dolog ki lett cserélve, valamint újra tele lett tankolva (MOL) és ismét Spurival kiegészítve, de a probléma kb. minden 4-5. indításnál előjön.
A régi üzemanyagszűrőből nem normális színű benzin folyt ki a csernél, hanem annál sokkal sötétebb, sötétszürke, már-már feketés folyadék, melyre a szerelő is rácsodálkozott. Az indítási nehézség szintjén a benzinpumpára nem gyanakodott.
(Arra időközben rájöttem, hogy ha az első indításnál nem indul be a motor, akkor érdemes egyszer a gyújtást ráadni, kicsit várni, levenni, majd újra megpróbálni indítani és ez a módszer mindeddig bevált.)
A Spurit közvetlenül a nagyszerviz előtt egy telitankolásnál használtuk, most a szerviz után van benne a második tank benzin Spurival.
Mivel az esetek döntő többségében mindig ugyanott tankolunk, illetve a Spurin kívül soha nem használtunk mást az autóban, ezért érdekelne, hogy futottak már vajon bele ilyen problémába. Ha esetleg nem, mit gondol, vajon mi lehet a hiba forrása?
Köszönettel,
M. Szabolcs
SZAKI Kft.-Farkas Kálmán SZAKI Kft.-Farkas Kálmán írta ekkor 2021.11.03. 07:58
Kedves László Úr!
Örülünk, hogy elégedettséggel használja nagyon rég óta a SPURI-t.
Válasz röviden: A SPURI az AdBlue -hoz nem keverhető.  A vízben oldódó-hoz nem jó, csak a zsírban oldódó-hoz.
Más célra készült termék. Minden molekula konfigurációnak az üzemanyagban helye van a SPURI adalék komponenseinek.
A kipufogó rendszer gáz konfigurációja teljesen más! Ide nem illeszthető be!
Viszont van egy jó hírem! Ha SPURI-t használ, akkor a tapasztalatok szerint Szinte alig keletkezik NOx.
Épp ezért alig, vagy semmit nem dolgozik az AdBlue rendszer, mert tökéletesebb a kipufogógáz összetétele!
Ezt próbáljuk elmondani a nagy-gépeseknek, és a kamionosoknak, hogy szinte be se kapcsol a rendszer.
Pláne, ha az kicsit korszerűbb kamion. Nem rakódik le a fehér por, azaz a "biuret" a koromszűrőbe.
Viszont vannak régebbi gépek, melyek szinte figyelmen kívül is hagyják az NOx érzékelők adatait.
Vagy egyszerűen kormosak, esetleg kiégtek. A prémium gázolaj magas égési hője miatt sűrűn panaszkodnak, hogy károsodnak az érzékelők.
Ekkor hamis jelet adva szinte állandóan működik az AdBlue injektálás, és a koromszűrő dugulásához vezet!
De, jó hír, hogy már van olyan autó, amelyhez nem kell AdBlue, hogy jobb kipufogó emissziót teljesítsen!
A németek fejlesztése már utolsó fázisban van.
További biztonságos közlekedést kívánok!
B. László B. László írta ekkor 2021.11.02. 12:06
Tisztelt Farkas Úr!
Lassan másfél évtizede vagyok Spuri adalék felhasználó, több járműben, kerti gépekben kedvező hatásai miatt.
Az elmúlt hetekben, többek között az Adblue körül kialakult helyzet miatt felmerült bennem a kérdés, hogy a Spuri adalék képes e annak tartósítására, mivel az Adblue szavatossági ideje is körülbelül 1 év.
Válaszát előre is köszönöm!
Jó egészséget és minden jót a Spuri csapatnak!
B. László