A bejegyzés írásához be kell jelentkeznie!
Regisztráció2190 bejegyzés.
Tisztelt Uraim!
Rendszeresen használom a Pirus Spurit régi autómban, 4 ütemű fűnyírómban! Nagy megelégedéssel! Kérdésem az lenne, a 2 ütemű gépekhez használható e?
Tisztelettel Für Zoltán Vásárló
Rendszeresen használom a Pirus Spurit régi autómban, 4 ütemű fűnyírómban! Nagy megelégedéssel! Kérdésem az lenne, a 2 ütemű gépekhez használható e?
Tisztelettel Für Zoltán Vásárló
Gyertya csere nem szügséges, folyamatos piros Spuri használat, normál adagolással (50 liter üzeanyaghoz 1 deci adalék).
Tisztelt Szaki kft!
6 évesen, szervizkönyves, 1. tulajos 30 e km-t futott, szinte csak városban és rövid utakon használt Honda jazz autot vettem. EGR szelep hiba jelentkezett,melyet kitakarítottam. Várható-e a spuritól javulás, esetleg a hiba megszűnése?Gyertyákat is cseréljek? Köszönettel: varga Csaba
6 évesen, szervizkönyves, 1. tulajos 30 e km-t futott, szinte csak városban és rövid utakon használt Honda jazz autot vettem. EGR szelep hiba jelentkezett,melyet kitakarítottam. Várható-e a spuritól javulás, esetleg a hiba megszűnése?Gyertyákat is cseréljek? Köszönettel: varga Csaba
Triksának! (Bocsi a késedelmes válaszért, de péntek óta nincs net kapcsolatunk).
A diesellel kapcsolatosan:
Ne menjünk bele részletesen, de az előtöltés idejét lehet nagyobbra venni, pl: 0,5-ről 0,55-re, ami azt jelenti, hogy alulról 1300 fordulatról nagyobbat "harap", valamint 4500 felett bármeddig forog. Hátránya: kicsit nehezebben lehet beindítani. A piros termékkel takarítunk, a JG-2 (kék) full energiát lehet kivenni belőle, ez viszont nem gazdaságos, de sokkal nagyobb teljesítmény élvezetet okoz (50 liter üzemanyaghoz 1,5 deci Jg). Továbbiakban a diesellek kapcsolatos írásokat ajánlom a honlapon.
A diesellel kapcsolatosan:
Ne menjünk bele részletesen, de az előtöltés idejét lehet nagyobbra venni, pl: 0,5-ről 0,55-re, ami azt jelenti, hogy alulról 1300 fordulatról nagyobbat "harap", valamint 4500 felett bármeddig forog. Hátránya: kicsit nehezebben lehet beindítani. A piros termékkel takarítunk, a JG-2 (kék) full energiát lehet kivenni belőle, ez viszont nem gazdaságos, de sokkal nagyobb teljesítmény élvezetet okoz (50 liter üzemanyaghoz 1,5 deci Jg). Továbbiakban a diesellek kapcsolatos írásokat ajánlom a honlapon.
Kedves Triksa!
Nem vagyok ugyan szakértő, csak egy hozzászóló, de egy kicsit megpróbálok neked segíteni, ha megengeded.
1. A gyújtásszög állítást nekem javasolták csak, mivel én a benzines autómba etanolt akarok tankolni, ami néhány szempontból más tulajdonsággal, mint a benzin. Állítás nélkül is működik, csak - ha jól sejtem - a hatásfokot növeli, ha a gyújtásszöget az adott üzemanyaghoz igazítom.
2. 2. A dízel gépjárműveknél nincs gyújtás, így az előgyújtás szögét nem kell (és nem is lehet) állítani. Ha minden igaz, akkor ott a levegő(oxigén) – gázolaj keverék önrobbanása következik be nyomás hatására.
Én is szívesen kipróbálnám a spurit egy dízel gépjárműben, csak előbb be kéne szereznem egy ilyet 🙂
----------------------------
Kedves Kálmán!
Köszönöm az információkat, és a telefonos elérés felajánlását! Kicsit gyűjtöm még a tapasztalatokat, s lehet, hogy élni fogok a lehetőséggel.
Nem vagyok ugyan szakértő, csak egy hozzászóló, de egy kicsit megpróbálok neked segíteni, ha megengeded.
1. A gyújtásszög állítást nekem javasolták csak, mivel én a benzines autómba etanolt akarok tankolni, ami néhány szempontból más tulajdonsággal, mint a benzin. Állítás nélkül is működik, csak - ha jól sejtem - a hatásfokot növeli, ha a gyújtásszöget az adott üzemanyaghoz igazítom.
2. 2. A dízel gépjárműveknél nincs gyújtás, így az előgyújtás szögét nem kell (és nem is lehet) állítani. Ha minden igaz, akkor ott a levegő(oxigén) – gázolaj keverék önrobbanása következik be nyomás hatására.
Én is szívesen kipróbálnám a spurit egy dízel gépjárműben, csak előbb be kéne szereznem egy ilyet 🙂
----------------------------
Kedves Kálmán!
Köszönöm az információkat, és a telefonos elérés felajánlását! Kicsit gyűjtöm még a tapasztalatokat, s lehet, hogy élni fogok a lehetőséggel.
Tisztelt Cím!
Nekem valóban szükégem lenne a kérdezett információra. Jövő héten kedden indulok külföldre és addig szeretném beletenni a spurit a kocsiba.
Kérném szépen szíves válaszukat!
Nekem valóban szükégem lenne a kérdezett információra. Jövő héten kedden indulok külföldre és addig szeretném beletenni a spurit a kocsiba.
Kérném szépen szíves válaszukat!
Tisztelt Cím!
Egy Laguna 1,9 DCi-be tenném a spurit (először)! Ha jól emléksezm, akkor a pirossal kellene kezdenem. Viszont most olvastam erről a gyújtás szög állításról, meg előgyújtásról, satöbbi! Ilyen a dízel motornál is van, szóval nekem is majd feladatként jelentkezik, vagy csak a benzines autóknál? (Bocsánat a dilettánságom miatt).
Válaszát köszönöm!
Egy Laguna 1,9 DCi-be tenném a spurit (először)! Ha jól emléksezm, akkor a pirossal kellene kezdenem. Viszont most olvastam erről a gyújtás szög állításról, meg előgyújtásról, satöbbi! Ilyen a dízel motornál is van, szóval nekem is majd feladatként jelentkezik, vagy csak a benzines autóknál? (Bocsánat a dilettánságom miatt).
Válaszát köszönöm!
Igen 70% E85 és 30% benzin.
Robbanómotor csak akkor megy, ha legalább 150 féle szénhidrogén származékból áll. Homogén anyagból nagy erőt nem lehet kihozni fordulatarányosan. Karakterisztika, ezek a motorok nem erre vannak szabva, de a részleteket talán könnyebb elmondani telefonon keresztül.
Farkas Kálmán 20/9420643
Robbanómotor csak akkor megy, ha legalább 150 féle szénhidrogén származékból áll. Homogén anyagból nagy erőt nem lehet kihozni fordulatarányosan. Karakterisztika, ezek a motorok nem erre vannak szabva, de a részleteket talán könnyebb elmondani telefonon keresztül.
Farkas Kálmán 20/9420643
Köszönöm a választ.
2 dolgot nem értek pontosan:
- Ha jól tudom, az E85-ben csak 15% benzin van, nem 30% ugye? Esetleg én értettem félre valamit?
- a 30%-nál 70% E85 + 30% benzinre gondolt?
Azt tudom, hogy elvileg tisztán is használható az E85, bár akkor szoktak a befecskendező rendszerre egy kis elektronikát helyezni. Ez az egyik ismerősömnél kapható, beszereléssel együtt 40-45 eFt. Tudtommal "csak" a befecskendezési időt növeli meg néhány esetben (indítás, gyorsítás).
Az előző autómnál az E85-nek a hidegindítás szabott határt. Kb. 60%-ot tudtam tenni a tankba, akkor még elindult, bár az indítózás már 15-20 sec volt, s utána 30-50 sec-ig 2000-es fordulatot kellett tartani, hogy kicsit bemelegedjen a henger...
2 dolgot nem értek pontosan:
- Ha jól tudom, az E85-ben csak 15% benzin van, nem 30% ugye? Esetleg én értettem félre valamit?
- a 30%-nál 70% E85 + 30% benzinre gondolt?
Azt tudom, hogy elvileg tisztán is használható az E85, bár akkor szoktak a befecskendező rendszerre egy kis elektronikát helyezni. Ez az egyik ismerősömnél kapható, beszereléssel együtt 40-45 eFt. Tudtommal "csak" a befecskendezési időt növeli meg néhány esetben (indítás, gyorsítás).
Az előző autómnál az E85-nek a hidegindítás szabott határt. Kb. 60%-ot tudtam tenni a tankba, akkor még elindult, bár az indítózás már 15-20 sec volt, s utána 30-50 sec-ig 2000-es fordulatot kellett tartani, hogy kicsit bemelegedjen a henger...
1. Csak elegendő az egyik adalékot használni, a piros szériát.
2. Az előgyújtás szögét mindenképpen nagyobbra kell venni.
3. Az E85-ben 30% benzin már van, így a fele – fele túlzás, elég a 30%; elvileg tisztán is lehet menni az E85-el.
4. Ha nincs E85, akkor sincs baj a nagyobb előgyújtással, akkor JG-re kell váltani.
5. Ha profi a szerelő, nem gond néhány fokkal nagyobb előgyújtást adni; ahány motor, ahány benzinfajta, úgy kell állítani a paramétereket. A legprecízebb természetesen a nyomatékpad 100 fordulatonkénti tökéletes égésmisszióval. Bár az etanol becsapós a jó füstgáz miatt, így a teljesítményből dolgoznak ilyenkor.
Összegezve: azért nem terjedt el az E85, mert házilag nem lehet jelentős megtakarítást elérni, vagy ha igen, akkor a jármű tartóssága 20-30%-al rosszabbat mutat. Ez csak később, 100 ezer km után, tömítési – kipufogó szelep probléma, stb. Hasonlít az eset a biodízelre, vagy a hidegen sajtolt étolajra.
Remélem sikerült mindenre válaszolnom, ha nem keress nyugodtan!
Farkas Kálmán
2. Az előgyújtás szögét mindenképpen nagyobbra kell venni.
3. Az E85-ben 30% benzin már van, így a fele – fele túlzás, elég a 30%; elvileg tisztán is lehet menni az E85-el.
4. Ha nincs E85, akkor sincs baj a nagyobb előgyújtással, akkor JG-re kell váltani.
5. Ha profi a szerelő, nem gond néhány fokkal nagyobb előgyújtást adni; ahány motor, ahány benzinfajta, úgy kell állítani a paramétereket. A legprecízebb természetesen a nyomatékpad 100 fordulatonkénti tökéletes égésmisszióval. Bár az etanol becsapós a jó füstgáz miatt, így a teljesítményből dolgoznak ilyenkor.
Összegezve: azért nem terjedt el az E85, mert házilag nem lehet jelentős megtakarítást elérni, vagy ha igen, akkor a jármű tartóssága 20-30%-al rosszabbat mutat. Ez csak később, 100 ezer km után, tömítési – kipufogó szelep probléma, stb. Hasonlít az eset a biodízelre, vagy a hidegen sajtolt étolajra.
Remélem sikerült mindenre válaszolnom, ha nem keress nyugodtan!
Farkas Kálmán
Kedves Szaki Kft!
Egy széria, minden átalakítástól mentes, 1996-os évjáratú 1.2-es Fiat Puntóban (75 le) kezdtem tesztelgetni az E85-öt. Kis tapasztalatom már van vele, mert egy másik kocsiban (Seat Ibiza 1.4) már próbálgattam.
Jelenleg csak pozitív hatásokat tapasztaltam (nagyobb nyomaték, csendesebb motor), bár így 20-30 fok C környéki külső hőmérséklet mellett még nem nagyon lehet beszélni hidegindításról. A széria Spurit eddig is használtam minden tankolásnál 0,2% arányban. Olvastam, hogy az E85-nél a hideg indításnál jobb a széria, viszont a JG2 adalékban több a kopáscsökkentő. Az is szerepel, hogy a gyújtást érdemes hozzáállítani az új üzemanyaghoz (mármint az E85-höz).
Jelenleg az 50-50%-os arányt tesztelem (egyenlőre Spuri nélkül), ha ez is működőképes, akkor megyek feljebb.
A kérdéseim a következők lennének:
- Van-e értelme kevernem a kétféle adalékot, vagy csak az egyiket használjam? Gondoltam, hogy a benzinhez a széria spurit, az E85-höz pedig a JG2-őt számolom, így 1 tank üzemanyaghoz (23 l 95-ös + 23 l E85) kevernék 0,5 dl széria, valamint 0,5 dl JG2 adalékot.
- Ha valamelyik keverési arány beválik, akkor érdemes-e állítani a gyújtáson, javít-e valamit egy ennyi idős autón egyéb átalakítás nélkül, illetve nem ront-e jelentősen, ha nem jutok E85-höz, csak sima 95-ös üzemanyaghoz?
- Ha igen, akkor azt bármelyik szervizben el tudják végezni, vagy valami speciális tudás/eszköz kell hozzá? Valami segítséget tudok-e nekik mondani (melyik paramétert milyen irányba állítsák, pl.: előgyújtás)? Vagy forduljak inkább egy tuningban jártas emberhez? (alapvetően nem a teljesítmény fokozása, hanem az olcsóbb üzemanyag a cél, persze akkor abból már szeretném kihozni a reális maximumot)
Remélem előbb-utóbb sikerül piacra dobni az E85-höz kifejlesztett adalékot is, bár olvastam, hogy ez nem Önökön múlik.
Előre is köszönöm válaszukat.
Egy széria, minden átalakítástól mentes, 1996-os évjáratú 1.2-es Fiat Puntóban (75 le) kezdtem tesztelgetni az E85-öt. Kis tapasztalatom már van vele, mert egy másik kocsiban (Seat Ibiza 1.4) már próbálgattam.
Jelenleg csak pozitív hatásokat tapasztaltam (nagyobb nyomaték, csendesebb motor), bár így 20-30 fok C környéki külső hőmérséklet mellett még nem nagyon lehet beszélni hidegindításról. A széria Spurit eddig is használtam minden tankolásnál 0,2% arányban. Olvastam, hogy az E85-nél a hideg indításnál jobb a széria, viszont a JG2 adalékban több a kopáscsökkentő. Az is szerepel, hogy a gyújtást érdemes hozzáállítani az új üzemanyaghoz (mármint az E85-höz).
Jelenleg az 50-50%-os arányt tesztelem (egyenlőre Spuri nélkül), ha ez is működőképes, akkor megyek feljebb.
A kérdéseim a következők lennének:
- Van-e értelme kevernem a kétféle adalékot, vagy csak az egyiket használjam? Gondoltam, hogy a benzinhez a széria spurit, az E85-höz pedig a JG2-őt számolom, így 1 tank üzemanyaghoz (23 l 95-ös + 23 l E85) kevernék 0,5 dl széria, valamint 0,5 dl JG2 adalékot.
- Ha valamelyik keverési arány beválik, akkor érdemes-e állítani a gyújtáson, javít-e valamit egy ennyi idős autón egyéb átalakítás nélkül, illetve nem ront-e jelentősen, ha nem jutok E85-höz, csak sima 95-ös üzemanyaghoz?
- Ha igen, akkor azt bármelyik szervizben el tudják végezni, vagy valami speciális tudás/eszköz kell hozzá? Valami segítséget tudok-e nekik mondani (melyik paramétert milyen irányba állítsák, pl.: előgyújtás)? Vagy forduljak inkább egy tuningban jártas emberhez? (alapvetően nem a teljesítmény fokozása, hanem az olcsóbb üzemanyag a cél, persze akkor abból már szeretném kihozni a reális maximumot)
Remélem előbb-utóbb sikerül piacra dobni az E85-höz kifejlesztett adalékot is, bár olvastam, hogy ez nem Önökön múlik.
Előre is köszönöm válaszukat.
Kedves Domokos Tibor!
Ide válaszolnék, mert az e-mail visszajött, nem tudom mi a probléma!
Először is, köszönettel vettük érdeklődését termékünk iránt!
Másodszor válaszként, honlapunkon az ajánlott áraink szerepelnek, jelen piaci viszonyok között nem is tehetünk mást, csak ajánlhatunk. Az 1 db-os postai, vagy futárszolgálatos kiszállítás esetén a szállítási költség többe kerül, mint maga a termék.
Viszont abban tudnék segíteni - ugyanis nem minden üzlet adja drágábban a terméket -, ha megadja melyik településen lakik, a területi képviselőnk segíthet másik forgalmazó partnert találni.
Illetve, ha regisztrál a honlapon és szeret játszani, lehetőség van terméknyereményre. Hírleveleink kb. három hetente jelennek meg, most a rali országos bajnokság futamaival kapcsolatosan fut tippelős játékunk.
Bízom benne, hogy sikerül Önnek megfelelő megoldást találnunk, üdvözlettel: Imre Andrea Szaki Kft
Ide válaszolnék, mert az e-mail visszajött, nem tudom mi a probléma!
Először is, köszönettel vettük érdeklődését termékünk iránt!
Másodszor válaszként, honlapunkon az ajánlott áraink szerepelnek, jelen piaci viszonyok között nem is tehetünk mást, csak ajánlhatunk. Az 1 db-os postai, vagy futárszolgálatos kiszállítás esetén a szállítási költség többe kerül, mint maga a termék.
Viszont abban tudnék segíteni - ugyanis nem minden üzlet adja drágábban a terméket -, ha megadja melyik településen lakik, a területi képviselőnk segíthet másik forgalmazó partnert találni.
Illetve, ha regisztrál a honlapon és szeret játszani, lehetőség van terméknyereményre. Hírleveleink kb. három hetente jelennek meg, most a rali országos bajnokság futamaival kapcsolatosan fut tippelős játékunk.
Bízom benne, hogy sikerül Önnek megfelelő megoldást találnunk, üdvözlettel: Imre Andrea Szaki Kft
Tisztelt Szaki Kft!
Megkaptam a bónt és sikerűlt is beváltanom! Köszönöm szépen!
Megkaptam a bónt és sikerűlt is beváltanom! Köszönöm szépen!
Rendszeresen használtam előző és jelenlegi autómnál is a Spurit,és igen hatékony és jelentős benzinmegtakarítást "előídéző" adaléknak tartom.Gyorsabb vele, egyenletesebb az autó, és az "olcsóbb benzinkutak"gyengébb minőségű benzinjeivel is csodát tett szerintem.Köszönet.
Kedves Gréta !
Kíváncsivá tett...:)
Kíváncsivá tett...:)
Én is ezen a véleményen vagyok 😛
Tisztelt szaki kft!
A szervízes fiúk nagyon tudnak...
F.L.
A szervízes fiúk nagyon tudnak...
F.L.
Célszerű tankolás előtt beleönteni, így rögtön keveredik az üzemanyaggal.
Kedves szaki!
Az volna a kérdésem, hogy a piros spurit mikor kell beleönteni a tankba??? Tankolás előtt vagy után??
Válaszát köszönöm!!
Az volna a kérdésem, hogy a piros spurit mikor kell beleönteni a tankba??? Tankolás előtt vagy után??
Válaszát köszönöm!!
Szabó Tamásnak!
A kék a pirostól abban különbözik leegyszerűsítve, hogy nagyobb nyomatékra képes az autó. Ha elfogyasztottál egy flakon pirosat, azért próbáld ki, utána pedig a pénztárcád alapján eldöntheted, melyiket választod.
A kék a pirostól abban különbözik leegyszerűsítve, hogy nagyobb nyomatékra képes az autó. Ha elfogyasztottál egy flakon pirosat, azért próbáld ki, utána pedig a pénztárcád alapján eldöntheted, melyiket választod.
Legutóbbi hozzászólások