Figyelmeztetés

Csak regisztrált felhasználók írhatnak üzeneteket, kérem, jelentkezzen be
Szaki Kft. - Farkas Kálmán: M. Szabolcs - Válasz
Kedves Szabolcs!
 
Igen lehet normál 2 ezreléket adalékolni a SPURI-ból, ha kitisztította a gépet!
Megelőzés szempontjából ez elegendő.
40-50 literhez 100ml.
Ha épp a 125 ml-es flakonnal tölti bele az sem baj.
Ha tél lesz és mínusz 10 C fok alá süllyed a hőmérséklet, csak akkor érdemes másfél-kétszeresre emelni az adagot az autó állapotától függően.
Ezt azért érezni lehet az indítási kézségén.
Örülök neki, hogy jót tett a SPURI a motornak.
 
További biztos célbaérést kívánok!
Tisztelettel, Farkas Kálmán

2021-11-19
M. Szabolcs: Ranult Megane Classic indítási probléma

Kedves Kálmán,

Az utolsó eszmecsere óta változtattunk a tankolási szokásunkon (félig tankoljuk az autót) és ehhez mérten dupla adag Spurit rakunk bele.

A változás nagyon gyorsan ment, néhány indítás után a korábbi "nehezen indul probléma" eltűnt és ez így is maradt az utóbbi 4 hónapban.

Egyik korábbi beszélgetésünk alkalmával említette, hogy télen talán nem érdemes az alap adagolástól eltérni, de akkor még nem volt probléma az autóval, most meg már nincsen probléma vele. Mindezek tudatában hogy látja, érdemes ebben az esetben dupla adagot használni télen is vagy menjünk vissza az alap adagolásra?

Köszönettel,

M. Szabolcs


2021-11-19
Szaki Kft. - Farkas Kálmán: M. Szabolcs - Válasz
Kedves Szabolcs!
 
Sajnos azzal is kell számolni, hogy már egy hónap után a mai benzinek megromlanak, főleg a prémiumok, elillan sok fontos alkotó belőle!
A normál kicsit jobban bírja, de 2hónap és annak is annyi!
Akkor ez a baj! Erre az esetre a SPURI JG-2 kellene.
Ezzel lehet még gyorsítani!
Ezért pláne kell emelni a SPURI dózist mellékesen ebből is!

2021-11-19
M. Szabolcs: Ranult Megane Classic indítási probléma

Kedves Kálmán,

A korábban említett 8-10 tank benzin nálunk kb. 2 év alatt fogy el, azaz szerettem volna még jobban felgyorsítani a dolgot.

Megemelem a piros Spuri adagját a korábban említett mértékben és meglátjuk, hogy - majd idővel - mi történik. 

Köszönettel,

M. Szabolcs


2021-11-19
Szaki Kft. - Farkas Kálmán: M. Szabolcs - Válasz
Kedves Szabolcs!
 
A tank levétele, és vissza szerelés nagy munka, és nagy felelősség is!
Nem sok szerelő vállalja, mert szakszerűtlen összerakás esetén fokozott a tűzveszély!
Ezt napolja el,
Lassan helyre fog állni a rendszer!
Ha mégsem, ez legyen az utolsó!
Azt is meg kell nézni van a tanknak felülről a padlólemez felől tisztító nyílása?
Mert a szivattyú, szűrőpohárral együtt ott kiemelhető!
Nem ismerem ezt a típust! Meg kell nézni. Ha muszáj!
Még valamit, az injektor felső részében, vagy pedig a üzemanyag hídban szokott még lenni szűrő!
Nem kell hozzá kivenni az egységet, csak a felső részt bontani! Kitisztítani, ha fém, vagy kavics reszelék van benne!
A többit a spuri tisztítja!
Ez is egy opció lehet!
Hátha tudtam segíteni!
 
Üdvözlettel!  SZAKI Kft. Farkas Kálmán

2021-11-18
M. Szabolcs: Ranult Megane Classic indítási probléma

Kedves Kálmán!

A válasza után azon kezdtem el gondolkozni, hogy az új üzemanyagszűrő meddig fogja bírni, ha ilyen terhelés mellett kell dolgoznia.

Talán arra még áldoznék, hogy a tank ki legyen takarítva/mosva. Van ötlete arra, hogy azt milyen anyaggal és módszerrel volna érdemes megtisztítani? (Az Internet-en persze "mindenki máshogy tudja".)

Látom a benzinszűrő kérdésre már megadta a választ, valahogy átsiklottam felette.

A tank tisztításának a megfelelő megoldása persze még mindig érdekelne.

Köszönettel,

M. Szabolcs


2021-11-18
Szaki Kft. - Farkas Kálmán: M. Szabolcs - Válasz
Tisztelt M. Szabolcs!
 
Először is köszönöm, hogy a SPURI-nak bizalmat szavazott!
Innen nehéz ilyen kevés adat után diagnosztizálni!
Megpróbálom a lehetetlent, mert sok a tapasztalatunk az utolsó 28 év alatt!
Nos a szűrő cserénél tapasztalt csúnya melléktermékek arra utalnak jön még a tankból bőven elegendő szennyeződés, és víz!
A vizes üzemanyag pedig nehezebben indul.
 
Megoldás: Türelem, mert bármennyi víz, és kocsonyás, pakurás lerakódás lehet a tankba.
Ezért kitartóan minden tankba adalékoljon SPURI-t.
Gyorsítani kis mértékben lehet a folyamatot, de ennek is vannak határai.
A bevitt SPURI mennyiségének a 33%-át tudja vízdiszpergálni. A JG-2-es 50%-ot old el a vízből. 
És még akkor az adalék energiája nem is fordítódik a szilárd lerakódások oldására!
Ebből ered, hogy maximum a pirosból 2 szerese, a JG-2 ből 1,5 szeres dózisra emelhető az adalék.
Ezt ajánlom. Pirosból: 50 literhez, 2 dl.  Kékből 50 literhez 1,5 dl.
Így is kellhet 8-10 tankolás ahhoz, hogy az elhanyagolt rendszer talpra álljon.
 
Egy dolgot azért leírnék, mert nem szeretünk olyat ígérni, ami nem igaz:
A SPURI preventív, megelőző jellegű adalék!
Használata szinte ingyen van! (Megtakarítás miatt)
A gépet nem kell javítani sokáig üzemanyag okozta probléma miatt az már háromszoros nyereség!
Azt szokták mondani, a SPURI, nem folyékony autószerelő!
 
Összegezve türelem, SPURI használat és egyre jobb lesz az autó.
Talán 4-5 tankolás után még szűrő csere is kellhet.
 
További biztos célba érést kívánok!
 
SZAKI Kft. Farkas Kálmán

2021-11-18
M. Szabolcs: Ranult Megane Classic indítási probléma

Kedves Spuri,

A Renault Megane Classic 1.4 16V (2003) autónkba kezdtem el használni a piros Spurit az ajánlott mennyiségben. Az első adalékkal kiegészített teletankolás után, a motor hangja mondhatni „azonnal" megváltozott, halkabb lett és érzésre egyenletesebben járt. (A családból más is észrevette, tehát nem valószínű, hogy az önámítás csapdájába estem volna.)

Nem vártam az első pár tankolástól semmilyen kiugró változást, úgy voltam vele, hogy majd a 4-5. tankolás után elkezdem mérni a fogyasztást, de közben előjött egy probléma: kb. a tank felénél az autó elkezdett nehezen indulni, azaz 3-4 alkalommal rá kellett indítani mielőtt ténylegesen beindult a motor. Az is érdekes volt, hogy nem mindig csinálta ezt és teljesen mindegy volt, hogy az időjárás hidegebb vagy melegebb volt, vagy éppen futott már aznap vagy nem.

Az akkumulátor és a generátor is ki lettek mérve, az értékek jók voltak, tehát sokkal inkább arra gondoltam, hogy - a 120.000km-es nagyszerviz előtt állva - talán gyertya, talán a benzinszűrő vagy a benzinpumpa, esetleg a benzin minősége lehet a ludas, ezért úgy döntöttem nem foglalkozom a szerviz előtt már a dologgal.

A szerviz megtörtént, az összes szűrő, olaj/folyadék, vezérmű és még egy-két dolog ki lett cserélve, valamint újra tele lett tankolva (MOL) és ismét Spurival kiegészítve, de a probléma kb. minden 4-5. indításnál előjön.

A régi üzemanyagszűrőből nem normális színű benzin folyt ki a csernél, hanem annál sokkal sötétebb, sötétszürke, már-már feketés folyadék, melyre a szerelő is rácsodálkozott. Az indítási nehézség szintjén a benzinpumpára nem gyanakodott.

(Arra időközben rájöttem, hogy ha az első indításnál nem indul be a motor, akkor érdemes egyszer a gyújtást ráadni, kicsit várni, levenni, majd újra megpróbálni indítani és ez a módszer mindeddig bevált.)

A Spurit közvetlenül a nagyszerviz előtt egy telitankolásnál használtuk, most a szerviz után van benne a második tank benzin Spurival.

Mivel az esetek döntő többségében mindig ugyanott tankolunk, illetve a Spurin kívül soha nem használtunk mást az autóban, ezért érdekelne, hogy futottak már vajon bele ilyen problémába. Ha esetleg nem, mit gondol, vajon mi lehet a hiba forrása?

Köszönettel,

M. Szabolcs

"

2021-11-18
SZAKI Kft.-Farkas Kálmán

Kedves László Úr!

Örülünk, hogy elégedettséggel használja nagyon rég óta a SPURI-t.

Válasz röviden: A SPURI az AdBlue -hoz nem keverhető.  A vízben oldódó-hoz nem jó, csak a zsírban oldódó-hoz.

Más célra készült termék. Minden molekula konfigurációnak az üzemanyagban helye van a SPURI adalék komponenseinek.

A kipufogó rendszer gáz konfigurációja teljesen más! Ide nem illeszthető be!

Viszont van egy jó hírem! Ha SPURI-t használ, akkor a tapasztalatok szerint Szinte alig keletkezik NOx.

Épp ezért alig, vagy semmit nem dolgozik az AdBlue rendszer, mert tökéletesebb a kipufogógáz összetétele!

Ezt próbáljuk elmondani a nagy-gépeseknek, és a kamionosoknak, hogy szinte be se kapcsol a rendszer.

Pláne, ha az kicsit korszerűbb kamion. Nem rakódik le a fehér por, azaz a "biuret" a koromszűrőbe.

Viszont vannak régebbi gépek, melyek szinte figyelmen kívül is hagyják az NOx érzékelők adatait.

Vagy egyszerűen kormosak, esetleg kiégtek. A prémium gázolaj magas égési hője miatt sűrűn panaszkodnak, hogy károsodnak az érzékelők.

Ekkor hamis jelet adva szinte állandóan működik az AdBlue injektálás, és a koromszűrő dugulásához vezet!

De, jó hír, hogy már van olyan autó, amelyhez nem kell AdBlue, hogy jobb kipufogó emissziót teljesítsen!

A németek fejlesztése már utolsó fázisban van.

További biztonságos közlekedést kívánok!


2021-11-03
B. László

Tisztelt Farkas Úr!

Lassan másfél évtizede vagyok Spuri adalék felhasználó, több járműben, kerti gépekben kedvező hatásai miatt.

Az elmúlt hetekben, többek között az Adblue körül kialakult helyzet miatt felmerült bennem a kérdés, hogy a Spuri adalék képes e annak tartósítására, mivel az Adblue szavatossági ideje is körülbelül 1 év.

Válaszát előre is köszönöm!

Jó egészséget és minden jót a Spuri csapatnak!

B. László


2021-11-02
 
Powered by Phoca Guestbook

Hírlevél feliratkozás