×

Figyelmeztetés

Csak regisztrált felhasználók írhatnak üzeneteket, kérem, jelentkezzen be
CSENKI GÁBOR

Kedves Kálmán!

Köszönöm válaszát, valóban az eredeti csövek voltak még benne 1988-ból. 100-as benzint még nem tankoltam az Ön írásainak köszönhetően, bár mindenki az ellenkezőjét állítja én megfogadom az Ön tanácsát. Azt én is tapasztaltam, ha a benzint egy kis spuris flakonba eltettem 4-5 hónap után nagyon kellemetlen festék vagy higítószerú szaga lett. ami a flakon kimosása után is megmaradt.

Olvastam olyan vélekedést miszerint azért tettek etanolt a benzinbe mert kevesen vették a prémiumot. Rontsuk el az olcsóbbat és a drágábbat ajánljuk ami megvédi a motort. Hogy van-e ebben igazság nem tudom, de az biztos, hogy az autózás lassan luxus lesz mert olyan autókat gyártanak már benzinesben is amiben részecskeszűrő, kettőstömegű lendkerék, start-stop rendeszer meg mindenféle felesleges elektronika van ami egy idő után úgyis elromlik. Olvastam az ólom tetraetyl igaz történetét, hogy került az ólom a benzinbe. A nagyobb profit miatt. Lehet hogy megint itt tartunk.

Köszönöm megtisztelő válaszát, üdvözlettel Gábor.


2020-08-04
SZAKI Kft - Farkas Kálmán : SKODA 105 benzin alkatrész

 

Kedves Gábor!   Privátban is válaszoltam, de itt is megteszem, hiszen a régi Skodákat érinti! Ráadásul szelepülék gondok is szoktak lenni!   Kizárt dolog hogy a SPURI-tól van a gumiporlás! A SPURI védi a gumi alkatrészeket is! Ettől nem porladhatott el. Nem semmi régi a gép egyébiránt!  Még a gyári van benne?   Eddig sem tartott volna, ha nem használ SPURI. A mostani benzinek sajnos meg sem közelítik a régi príma benzint. Tele van agresszív aromás vegyipari melléktermékkel! Olvassa el, legutóbbi benzin analízis cikkünket! Tiszta nitro-hígító féleségből áll! Sajnos! Ennek az akkoriban gyártott gyártott régi alkatrészek nem tudnak ellenállni. Mi is csak tompítani tudjuk a roncsoló hatást! Ráadásul az utángyártott cserék még hitványabb minőségű. Ilyen régi autókban kis példányszámú alkatrészt sajnos nem szeretnek gyártani, ráadásul kevés is a beszállító, amiből lehet válogatni minőséget! Gyári már nem létezik belőle hiába állítják! Azért jól válassza ki melyikre cserélje! Sajnos ezekre a mai benzinekre már VITON anyagú is szinte kevés!   Néha azt is megeszik a mostani benzinek, ha teflon alapú príma gumit is az! Szomorú! A mostani gyáriak már TRTFT amid alapúak! Ezen tények miatt! De képzelje ezek sem bírják teljesen, különösen a francia, olasz autók érzékenyek rá, no meg a Toyota is beadja a kulcsot. Az új Toyotánál szétmállnak mint a takony, a gumi tömítések. Sőt a légbeszívó csatorna eleme is az 1.33-as motoroknál.   Ha 100-ast tankol, akkor meg szinte a versenybenzinnel egyező mérget tesz bele! Még a szelepeket is elégeti! Csak nem használt már Ilyet? Ne tegye! Van az a nagyon hitvány benzin, amit már mi sem tudunk feljavítani. Legalábbis ezrelékes formában! Legalább 20% egyéb adalék kellene hozzá!   Javaslatom: Normál legolcsóbb 95-ös benzin, nagy forgalmú kúton, és mivel Skoda 105-ös van szó nyugodtan 2szeres mennyiséget használhat a Piros normál SPURI-ból. Mert a melegedésre hajlamos ez a motor! A kipufogó szelepek hamar károsodnak!   SPURI-val több ideig kibírják a gumi alkatrészek! Ez hosszú idő tapasztalata! Egyébként rengeteg SPURI-t nem használó, pont ezért kezdte el használni a SPURI-t, mert 2-3 hónap alatt pont ilyen baja lett a cserés újragyártott gumi alkatrészekkel. Sajnos ennyit tudtam segíteni.   További biztonságos célba érést kívánok!  

Tisztelettel Farkas Kálmán SZAKI Kft.

cleardot.gif

2020-08-04
Gábor: benzincső védelme

Tisztelt Kálmán!

Kb. 6 éve használom a piros spurit másfélszeres adagolással a 105-ös skodámhoz. Tavaly a benzin beöntő gumikönyök kilyukadt és kiszedve porrá esett szét. Most volt egy dugulás és emiatt ki lett cserélve a tank két részét összekötő gumicső is és ki lett mosva a tank. A kieresztett bezin szinte fekete volt, valószínű hogy az apró gumiszemcséktől. Lehet hogy ez okozta a dugulást ami egyheti állás után magától megszűnt.

Ezek a 32 éves csövek folyamatosan benzinnel voltak tele, talán az öregedés vagy az etanol esetleg a spuri ártott meg. Ez elbizonytalanított hogy mit kellene tankolni. Most mindenképp szükség van a spurira mert egy kevés víz maradhatott a tankban mert nem lett levéve, így lett kimosva.

Ismerem a 100-as benzin körüli vitát, de lehet hogy az nem enné meg a gumit. Esetleg télre jó lenne akkor úgyis alig tud bemelegedni a motor, míg kánikulában ha két piros lámpát kapok már megy a ventillátor. Nyilván ezek az új csövek bírják amíg az autó működni fog de mégis Ön szerint mi lenne a sok rossz közül a legjobb út? Előre is megköszönve várom véleményét,

Üdvözlettel Gábor.


2020-08-03
SZAKI Kft - Farkas Kálmán : Méltán híres vendégkönyvünk folytatása!

 

Tisztelt Látogatóink!

 

Íme folytatjuk vendégkönyvünket, mely 2003-óta, kétezernél több bejegyzés után rengeteg információval gazdagítja Önöket.

Szolgája a tájékozódásukat széles körű, sokrétű műszaki tartalommal, majd minden kérdésre választ adva.

Ha mégse, akkor az új kérdést itt teheti fel, az autós kollégáknak, és nekünk is, mint gyártónak.

Célunk a SPURI felhasználók teljes körű, korrekt kiszolgálása!

Várjuk bejegyzéseiket! 

Tisztelettel, SZAKI Kft. Farkas Kálmán

 

 


2020-07-26
SZAKI Kft.


Tisztelt "Z" !

Sajnos az említett kutak két tucatnál kevesebb hazai lerakattal igen kevés forgalommal bírnak. Ezért nem helyezünk hangsúlyt rájuk az analíziseik alkalmából. A kicsik általában mindig az aktuális olcsóbb forrásból vásárolnak. Sűrűn változó minőségben.
De semmi gond, a SPURI a üzemanyag minőség javításában kiemelkedő, érezhető eredményt nyújt bármely típusú mai gázolajoknál.

Másrészt a Citroen 1.6 BlueHDi motor elég problémás gép, kicsit túlbonyolítva. Érzékeny az üzemanyagra. Nos a SPURI az igen tiszta égési emisszióval segít abban, hogy túlbonyolított kipufogó rendszer sokáig tökéletesen működjön! Nincs más dolga, csak használni kell. Azonban a fizikai folyamatok elvégzésére kérem hagyjon időt a SPURI-nak. 4-5 tankolás, és egyre jobb lesz.

A ország sok ezer kútját nem ismerhetjük, de legutóbbi ismereteink szerint a legjobb átlaggal rendelkező a hazai kutak normál gázolaja. Még annyit szoktam minden írásomba javasolni, hogy nagyobb forgalmú tankolási helyet válasszon.

Biztos vagyok benne, hogy meg lesz elégedve a termékünkkel.

Balesetmentes közlekedést kívánok!

Tisztelettel, Farkas Kálmán 


2020-07-22
Z

Üdvözlöm!

Érdeklődnék, hogy mi a véleménye, illetve javasolt-e az ENVI Dízel a Spurival, illetve melyik kúthálózaton ajánlja a tankolást a motor minél jobb megóvása érdekében?
(Budapest, dél-Pest környékén)

Citroen 1.6 BlueHDi motor (FAP+AdBlue)

Válaszát előre is köszönöm


2020-07-22
SZAKI Kft.


Kedves Zoltán!

Szívesen, ezért vagyunk! Ha rendbe jön a gép mindegy mikorra, kérem írjon még!

Üdvözlettel. Farkas Kálmán


2020-07-19
virág zoltán

Köszönöm megtisztelő, részletes válaszát!

Virag Z.


2020-07-18
SZAKI Kft.

Tisztelt Orbán Úr!

Ez a tipikus esete a versenybenzinnek! Amit prémiumnak hívnak! Elv a következő! A kötött és kötetlen kondenzvizet vagy kicsapatjuk, és megromlik, kocsonyásodik, vagy lassanként elvisszük , diszpergáljuk. Ez a kocsonya egy hosszú folyamat végterméke.
Sajnos ekkora lökésszerű kocsonyás szennyeződést nem tud kitakarítani a SPURI. Lassanként igen! A prémium benzin pillanatnyi előnye ne tévessze meg!

Vigasz!
Ha már levette a tankot, ne hagyja abba! Használjon sima 95-öst! Állandóan és türelmesen! Az esetben lassan kevés vizet, gyantát visz ki a rendszer egyéb részeiből. Csak max 1,5 szerest használjon. De hosszan türelmesen. Nem mondható meg mennyi szenny van a rendszerbe. Van aki 20. tankolás után totál rendbe jött a gépe! Már-már feladta a kolléga a tisztítási dolgot, de más előny miatt tovább használta. Egyszer megjavult a gép! Az injektor is tiszta lett!

Azt ajánlom Önnek is, a megadott paraméterekkel használja a SPURI üzemanyag javítót bizalommal. A lehető leghamarabb, és legkíméletesebben fogja elvégezni a dolgát! És utána se hagyja abba, mert ugye a jó üzemanyagra mindig szüksége van a gépnek, és meg is hálálja, hogy ne kelljen a javításokkal kínlódni!

Nagyon hasznos volt ismét ez a bejegyzés! Köszönet önnek Orbán úr!

További biztos üzemmódot, és sikert kívánok az autózáshoz!

Tisztelettel, Farkas Kálmán


2020-07-17
SZAKI Kft.

Kedves Virág Zoltán!

Sajnos nem jó híreim vannak. Akitől vette őszinte volt, hogy bevallotta a prémium benzint. Még ha azon belül is a gyengébb. Az ilyen autót nem tanácsos megvásárolni.

De fel a fejjel, nincs minden veszve. A részletekbe itt hosszan nem mennék bele, csak röviden annyit, kicsit meg van sértődve a motorja a gépnek. No és a kipufogó rendszere is. De lehet a tank is! A mechanizmust nem vezetem végig, de szegény ECU abból dolgozott ami infót kapott. Ebből eredően állandóan szegény keverékkel üzemelt, ami megviselte szegényt! A legutóbbi benzin analíziseink is tisztán mutatják a folyamatot a kimagasló aromás tartalom, versenybenzin szerű alkotók szinte kinyírják a gépet. Erről Ön nem tehet. Most koncentráljunk a jövőre. Ajánlásom a következő.

A Józsai két kút üzemanyagról való tapasztalatok a vevők szerint nem jók. Bár kommunikációban a OMW-re utal az egyik. Fordítsunk. Az Octávia tankolása minél nagyobb forgalmú MOL kúton történjen. A választás pedig a sima legolcsóbb 95-ös benzin legyen. Adalék pedig a normál olcsó SPURI-ból a másfél szerese. 50literbe 150ml. Kezdetbe a rengeteg kondenzvíz, szennyeződés miatt talán lehet ugyanígy a SPURI JG-2 -t 2-3 teletanknál alkalmazni! Később a türelmes normál SPURI adalék is meghozza mindenkinél az eredményt. Lehetséges, hogy 5-10 tankolás kell hozzá! Valaki találóan azt mondta, hogy jó a SPURI, de nem folyékony szerelő! Kérdés az, hogy kipufogó szeleptányérok mennyire égtek el. Valamint mennyi a prémium benzin által kicsapatott víz mennyisége, amit a SPURI-nak diszperzióba kell hozni. Plusz a korom, a gyanta, az prémium benzin aromás lerakódások ki tudja milyen mennyiségben vannak a rendszer zeg-zugaiban. Gondolja meg, ha a SPURI lassan elkezdi kitakarítani a vizet, az nyilván, egy gyenge benzint produkál. A gyantát, kormot, szennyeződéseket az egész rendszeren végig kell hajtania. Ezért sokáig nem fog az a bizonyos, "HŰŰŰŰ" nyomaték érzés lenni! De türelem, mindent megteszünk, amit lehet, legjobb tudásunk szerint.

Nagyon nagy eséllyel használatra alkalmassá teszi a SPURI az autóját. Meglátja kedves Zoltán, újra jó lesz a gép. Itt a rengeteg több ezer beírás is ezt igazolja!

Ha bármi tapasztalata van írja meg, ha negatív, akkor is.

További balesetmentes autózást kívánok Önnek!

Köszönjük kollégáink nevében is a SPURI-ba vetett bizalmát, megháláljuk!

Tisztelettel, Farkas Kálmán


2020-07-17
 
Powered by Phoca Guestbook