Figyelmeztetés

Csak regisztrált felhasználók írhatnak üzeneteket, kérem, jelentkezzen be
Oláh Imre: Hosszú táv öreg autóval

Üdv !   Írtam egy nagyon hosszú novellát kb 2 hónapja ,de sajnos nem jelent meg :-)    Eindultunk az öreg 86-os  Dodge Caravnnal Görögországba . Jelentem a 4600km-es út alatt az ég világon semmi nem történt ...1500km Lefkadáig ,ott helyben kb 500km-t autóztunk majd átmentünk Kefalóniára ahol kb 1100 km-t mentünk..majd haza ismét 1500....Az 1600-km-ből kb 1000 volt a húzós 10-15% emelkedők,lejtők stb...ott azért a fogyasztás "picit" megnőtt . De alapvetően 11L-es átlagfogyasztással megjártuk az egészet .Rengetegszer voltunk 1000m felett  a csúcs 1617m volt . Végig piros spurival haladtunk . Ahhoz képest hogy 1980 elötti motor ,karbival ,3 sebességes autómata váltóval és kb 1800kg-os súly mellet haladtunk . 5 teli tank elég volt kb 505 Liter. egy piros nagy spuri betakarta az utat. A gyertyák gönyörűek ,az autó a gyári adat alatt min. 1-1,5L-el fogyasztott . Szerintem autópályán 9-9.5 Volt ,a szerpentineken ez felment 13-14 L-re de olyan helyeken mentünk ahol igazából gyalog alig tudtam felmenni . Melegedési gond semmi,a tanácsát megfogadva végig 95-ös ,semmi extra ...A kipufogóvégnél egy fehér papírral megtörölve is tiszta marad a papír ,semmi korom . A spórolásnak betett a görög 1.9 eurós benzin ,de szerencsére macedóniában 450 Ft környékén tudtunk tankolni 2x 110 Litert .  Hogy spóroltunk -e bevallom nem tudom...,de igy 4600km-en ha csak 500 ft-os árral is számolok és 1l-el kevesebbet fogyasztott az 25300 FT mínusz az 1 flakon piros Spuri ára ... Most vissza kéne mennem spuri nélkül :-)


2023-08-29
Zoltán K.: Helyzetjelentés 2 nagy flakon elhasználása után

Válasz ugyan még nem érkezett, de leírom mi történt.

A porlasztók alapjárati korrekciója romlott.

A fogyasztás javult.

A hidegindítás utáni rángatás elmúlt.

Autó: 2005 Diesel Mazda


2023-08-27
AdrianP: Spuri mint üzemanyag stabilizáló?

Tisztelt Szaki KFT!

Olyan kérdésem lenne, hogy a Spuri adalékok használhatók üzemanyag stabilizálásra illetve konzerválásra is? Kétütemű láncfűrésznél illetve négyütemű csónakmotornál használnám, mindkettő legalább 5-6 hónapot fog állni. A piros vagy a kék színű Spuri az ideálisabb erre a célra? Illetve kétütemű keveréknél is az 50-60 liter/1 deciliter arány a mérvadó?

Válaszukat előre is köszönöm!


2023-08-21
SZAKI Kft - Farkas Kálmán : Nyugat benzinkutak

Kedves Csaba!

Alapjában nem javasoljuk a magyar OMW kutak üzemanyagát!

Oka a honlapunkon lévő molekuláris analízis.

De, ha nincs lehetősége másra, akkor a legolcsóbb kaphatót tankoljon itt.

Kevésbé tartalmaz aromás ipari hulladékot ami a magas égési hővel károsítja a motort. (xilol, toluol, anilin, stb. származékokat.)

Ezt jól gondolja, mert minél prémium felé hajlik a benzin, sajnos annál rosszabb a motor tartósság tekintetében.

Röviden nem a versenybenzin a normál járműveknek, azok nem egy pár km-re gyártott versenyautók.

További biztos célba érést kívánok!

Tisztelettel, SZAKI Kft. Farkas Kálmán

 


2023-08-11
Csaba Parti: MaxxMotion 95

Tisztelt Farkas Úr,

 

Ahol prémium benzint említ, az vonatkozik a prémium 95-ös és a prémium 100-as benzinre is? Szlovéniában jelentősen olcsóbb az üzemanyag, de az OMV kutakon nincs is az itthon kapható "sima" 95-ös, hanem csak MaxxMotion-95 van (és persze 100-as is). Ha MaxxMotion95-öst tankolok, akkor gondolom ennek használatakor is javasolt a Spuri adalék.

 

üdv

P.Cs.


2023-07-04
Zoltán K.: Dízel Mazda injektorokon segít?

Tisztelt SZAKI Kft!

Van egy 300e km-t futott diesel Mazdám. Amikor hidegen elindulok vele akkor 1000-2000 közötti fordulat tartományban rángat, világoskéken füstöl és összevissza jár. Magasabb fordulaton kisímul, a füst is eltűnik, a csattogás is megszűnik. Amint bemelegszik a motor, az összes nemkívánatos tünet megszűnik

Kiolvastam az élő adatokat a befecskendezőknél és a következőképp alakulnak a korrekciós értékek:

1-es injektor: 0.000

2-es injektor: 1.500

3-as injektor: 2.845 (ami lassan csökken ahogy jár a motor és nézem a képernyőt)

4-es injektor: 0.000

Ezek az értékek eltömődést jelentenek? A Spuri adalék képes a porlasztócsúcsokat kitakarítani? A nulla korrekciós érték lenne a rossz befecskendező, vagy pont fordítva?

Köszönöm megtisztelő válaszát!

 


2023-05-31
Szaki Kft. - Farkas Kálmán: Hosszú táv,régi autó,még régebbi motor,hőség,üzemenyag mindenhonnan - Válasz

Kedves Imre!

Az alapjárati rendellenesség sajnos, már arra utal, hogy a hazugságok kiderültek, hogy nem tesz jót neki.
Remélem nem okozott nagy kárt!
Még visszafordítható a folyamat!
Ha keveset használja a gépet sok kondenzvíz lecsapódás lehet a tankba. Pláne, ha van légtér a tankba.

Plusz a magas 950 C fokos prémium égési hő lehetséges becementálta a kompresszió gyűrűt.
Lassanként kipattintja azt a SPURI-s üzemanyag.
Ez a tapasztalat.
Pláne, ha van légtér a tankba.
Kérem a lehetőségek szerint tele tankkal eltenni a garázsba az autót!

Köszönöm hogy megosztotta tapasztalatát!
Várjuk a további fejleményeket!
Üdvözlettel, SZAKI Kft. Farkas Kálmán


2023-04-17
Oláh Imre: Hosszú táv,régi autó,még régebbi motor,hőség,üzemenyag mindenhonnan :-) KÖSZÖNÖM

Tisztelt Kálmán !

Köszönöm a kimerítő válaszát ! A helyzet az hogy most 10 hónapig állt az autó ..havonta 1-2 alkalommal beindítottam megozgattam,és pár alkalommal teljesen ki is fogyott az üzemanyag . A "prémiumbenzin fétis " nálam is működött mindig 100-as benzin volt benne az állás alatt..de csak 5-10 L amit teljesen mindig kifogyasztottam . Fura de nem is volt jó az alapjárat ,be -be böffögött kis kihagyásokkal . 2-3x rá kellett inditanompár pöff után  leállt. Most sima 95-el normálisan viselkedik .Elkezdtem rakni bele a piros spurit.,kicsit megyek vele majd szűrőcsere . 1-2 tankot kijárni nekem bajos mert 110L -es :-)  Inkább kitakarítom a tankot :-) Beszerzem a távhoz szükséges Spurikat ,én is nagyon kíváncsi vagyok bevallom. Most műszaki vizsgán 35. életévében  a szabályozatlan katalizátor,karburátor 95+ piros spurival egy halk pisszenés nélkül vígan átment az autó minden kenőpénz,trükközés mérési csalás nélkül..


2023-04-15
B. László: Spuri+2 t olaj

Tisztelt Kálmán! 

Köszönöm válaszát, hasznos volt! Igyekeztem eddig is tele tankolni a gépeket, ezek szerint akkor ez is fontos körülmény. Személy szerint csak a fém üzemanyag tartályoknál gondoltam fontosnak de ezek szerint nem.
 
Szép napot!
B. László 

2023-04-13
Szaki Kft. - Farkas Kálmán: Spuri+2 t olaj - válasz

Tisztelt László!


Igen, lehet, sőt ma már szükséges is adalékolni, mert kb. két tucat benzin jellemzőt javít a SPURI.
Ez a kétütemű motoroknál nagyon hasznosnak bizonyult a tapasztalatok szerint is.
Nem lesznek a szokásos lerakódások, valamint a kétütemű olajok kiválását is megakadályozza.
A szokásos 3 hónap szavatossági időt kitolja minimum újabb 1 évvel.
Ásványi olajat is használhat. Ám a gépkönyv a mérvadó!
Amely gép ritkán van használva, azért évente illik járatni a motort mintegy félórát javaslok.
A SPURI-ba lévő hűtőgél komponens pedig gondoskodik róla, hogy még lokálisan se melegedjen túl a motor.
Nem a gyengébb 2T olajat javítja, hanem az általa okozott kárt küszöböli ki!
Plusz a Spuri a kopáscsökkentői lévén is jótékonyan hat a gépre!
A benzin szavatossági ideje mindenképp azért a tele tankoláson is múlik, hogy minél kevesebb légtér maradjon a tankba!
Köszönöm kérdését!
Remélem teljes körű választ kapott.

Tisztelettel, SZAKI Kft. Farkas Kálmán


2023-04-13
 
Powered by Phoca Guestbook

Hírlevél feliratkozás