A bejegyzés írásához be kell jelentkeznie!
RegisztrációNagyon örülök, hogy gép imádja a SPURI-t.
Megnyugtathatom a SPURI semmi negatívat nem okoz! Pláne rossz mellékhatást, amit az utóbbi 23év bizonyít!
Az ok a következő lehet! A SPURI-ban lévő hűtőgél teszi a dolgát, tehát 60-80 fokkal kisebb a Kipufogógáz. A ECU viszont csak szűk sávban tud korrigálni, mert csak a szívó oldal hőmérsékletéből és a légtömegmérőből dolgozik! Kicsit többet ad üzemanyagból, és az előtöltés mennyiségére, idejére is nem reagál. Ebből nincs baj, ha többet ad, akkor nagyobb az öblítés feleslegesen, de semmi baj nincs előle! Legfeljebb még kevesebből beérné, csak kicsit buta az agya, hogy túl tunkolja gázolajjal! Ő nem tudja, hogy van igen jó minőségű gázolaj is!
Tehát az üzemanyag ellátó rendszerrel nincs baj, inkább a hevesebb detonációt hallja, ami kopogó hang szerű, de nem az!
De ugye, megy mint a meszes? A mennyiséget bizonyára jól használja! Bár, van aki 50literbe 500ml-t is beleönt, de ettől sincs semmi baja, csak pocséklás, és a sok kopáscsökkentő rengeteg bele, amiből semmi gond nem lehet!
Tartós lesz a gépe, hisz ezért készítjük immáron évtizedek óta a vevők maradéktalan megelégedettségére!
Egy dolog még motoszkál bennem, gázolaj szűrőt nem árt cserélni 2-3 SPURI-s tankolás után!
Aztán pedig akkor is ilyen hangot ad, amikor az motorolaj oldallal van baj! Konkrétan megég! Javaslok a gépkönyvbe jelölt teljesítmény osztály pontosan betartani, de nem az olcsó osztályból. Maga ott volt mikor beöntésre került az olaj a motorba? Jó lenne, ha utána nézne ezeknek is! Pld. a gyári castrol-nak mondott szervizes olajjal szokott a legsűrűbben olyan lenni, hogy az első 1000km-en megég! Elveszti a jó penetrációs fokát!
Dióhéjban ilyesmi lehet! Bár egy teljes körű diagnosztika is kimutathat némi vezérlés eltorzulást, ami csak melegbe jön ki!
De, még elég sok oka lehet! De nincs eget rengető probléma!
Tehát további balesetmentes autózást kívánok!
Tisztelettel! Farkas Kálmán
Megközelítőleg fél éve használok Spurit (rózsaszín) autómban, ami egy Mitsubishi carisma, 1.9 TD renault motoros (mint a Volvo S/V40, Renault megane I., stb.). A kocsival napi szinten 120 km megyek, fontos az üzembiztonság a munkába járás miatt. Éppen ezért kezdtem el a spurit használni. 1 litert tankoltam eddig az autóba összesen. Fogyasztásom 4,4-4,6 körül van, de javarészt hosszútávon megyek vele, 5-10%-ban járok vele városban. 5 literről csökkent le, bár most nyár van, akkor még tél volt. Azt mondhatom, szinte füstmentes a motor, bár előtte is minimálisan füstölt, akkor is csak hidegen. Kipufogóm sem kormosodik annyira. Összességében szerintem megéri a pénzét a termék. Viszont ebben a nyári, melegebb időszakban arra lettem figyelmes, hogy az autó motorja zajosabb lett, csattogó hang hallatszik a motor felől, ami leginkább motorfék üzemben erőteljes, gázadásra halkabb lesz és megváltozik a hangja. Egyértelműen az üzemanyagellátás felől érkezik a hang (adagoló, porlasztócsúcsok). A minap tankoláskor nem adagoltam a tankban spurit és ez a jelenség tankolás után egyből (5-10 km) érezhetően megváltozott, kevésbé hallható. Mi okozhatta ezt a jelenséget? Túlhevülhetett az üzemanyagellátó rendszer?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Szinger Tamás
Ezt sokan kérdezik, ezért rövidesen egy cikk jelenik meg a főoldalon ezen témában!
Mélyen szerettem volna kerülni a multik minősítését, de úgy látszik, a donor üzemanyagokról szólni kell, mert ezek az alapjaik az adalékolt benzinnek, és a gázolnak!
Ez a gázolajra vonatkozik, de mi a helyzet a benzin terén?
Üdv.
H.Szabolcs
A piacon kapható 1.-2.-3 osztályú minősítésben mi a vizsgálataink alapján az normál gázolaját az említett társaságnak 2.oszt-ra minősítettük.
Az első a LUKoil, a második a MOL normál volt! Talán még az AGIP normálja is megfelelő!
Ebből nagyobb nyomaték származik méréseink szerint, valamint nincsenek benne nem oda való hosszú szénláncú, furcsa vegyi hatást eredményező molekula csoportok!
Ráadásul rengeteg jellemzője negatív irányba hat!
Nem értjük miért teszik bele, valószínű rákkeltő ipari hulladék. Fogalmunk sincs milyen elgondolás miatt!
Ennyit tudok mondani, mert ehhez további drága kísérletek kellenek, de egyszerűbb elkerülni!
Köszönöm kérdését!
További biztonságos célba érést kívánok a SPURI-val!
Fakas Kálmán
olvastam alább, hogy az OMV prémium gázolajával kapcsolatosan negatív volt a tapasztalat. Én az OMV sima gázolaját tankolom, s ehhez adom hozzá a spurit (JG2), 1 tankhoz ( kb. 65 l, 1 flakont). A sima OMV gázolajnál is van hasonló negatív adat vagy az teljesen más összetételű? Köszönettel, Dani
A motorkerékpárok kicsit másabbak, mint az autók. Rövid főtengely lévén más konstrukcióban készülnek. Ennek ellenére mégis imádják a jó minőségű üzemanyagot. A régi típusú motoroknál még több volt a karburátorból eredő pontatlan keverési arány. Az új injektoros befecskendezés létrejötte után pontosabban lehet a benzint lambda 1 arányban tartani.
Az új járműnél is teszi a dolgát a SPURI, hisz itt a megelőzés többszörösen fontos, mivel érzékeny motorkonstrukcióról van szó. Megtakarításban is jelentkezik, de azt a motoroknál nehezebben lehet mérni a kézi gáz miatt.
A tankolásnál pedig valóban nehezebben lehet 5-8 liter benzinhez számítani a SPURI-t. A 125 ml-es változatunk ezért is van több részre osztva, hogy kisebb mennyiséghez is lehessen számolni. Előny viszont az, ha többet adalékol, akkor sem teszi tönkre járművét, sőt magasabb kopáscsökkentő és energiatartalma miatt a kétszereséig gazdaságosan nő a motor ereje, és hatékonysága. Valóban a 12,5 literhez való 25 ml-es kalibrálás kicsit kevés, de fél decis, vagy negyed decis kiszerelést nem veszi fel a piac, mert nagyon drága lenne a csomagolás.
Lehetőségként még szerepel, hogy a 25 ml-t kiöntéssel felezze, mely kb. 6-8 liter tankolt üzemanyagot jelent. Ajánlom még, hogy a benzint keverje meg előre egy 10 literes ballonba.
További kellemes motorozást kívánok,
üdvözlettel: Farkas Kálmán
Külön köszönet azért, hogy ilyen részletesen megírta tapasztalatait. Mind a Toyota márkatársak, mind az egyéb járművek tekintetében jó példa lehet, hogy a SPURI adalékkal felkonfigurált üzemanyag remek égési paramétereket mutat.
Az olaj tekintetében sajnos nem mindig a gépkönyv szerinti teljesítmény osztályt, és penetrációs fokot választják a tulajdonosok, de néha a szerelők sem. Erre mondta egy ismerős tribológus kolléga, hogy ha a használt motorba egyre sűrűbb olaj kellene, akkor próbálkozhatunk a friss betonnal is olaj helyett. Ez csak vicc volt!
Továbbra is problémamentes autózást kívánok!
Tisztelettel: Farkas Kálmán
Illetve lenne itt egy észrevétel. Az adagolása nehézkes. Legalábbis ha azt nézem tankolásnál én nem akarok sokat ott állni, méregetni stb. Gondot az is okoz, hogy a folyadék nem igen marad meg más edényben, azaz kimérve odamenni és csak beletölteni midig azzal fenyeget, hogy kilyukad a mérő edényem amit mindig cserélek, mert megeszi. Én úgy vagyok vele, hogy se türelmem sem kedvem azzal szöszölni miből mennyit kell adagolni. Üdv!
A minap kisebb probléma volt a kocsimmal (1.4 VVt-i Toyota Corolla) és a szívóoldalt meg kellett bontani. A fojtószelep viszonylag tiszta, de ha már lekerült alaposan áttisztítottam. Lebontottam a motor szívó oldalát és rálátásom nyílt a szelepekre. Legnagyobb meglepetésem fém tisztán csillogtak a szelepszárak és semmi lerakodás nem volt rajtuk és azon részeken sem ahová az injektor által befecskendezett benzin elért. A többi rész kitisztítottam ha már le volt bontva és mehetett össze. A kipufogó belseje is teljesen kitisztult, fém tiszta az is belül ahogy benéztem. A kocsit 170 ezer km-el vásároltam és kb 30 ezer km-t mentem vele végig Spuris benzint használva. És annyit hozzátennék, hogy az előző tulaj sajnos a szerelőre hallgatott az utolsó pár évben 10W-40-es olajat használt benne, ami miatt volt lerakodás szerintem rendesen. A fogyasztás szépen beállt, normál használatom mellett a nagy átlag 6,3-as de így a nyári időszakban 6 alá is benéz, sőt volt már 5,66 is!
Köszönöm a lehetőséget, hogy használhatom a terméket!
Üdv.
H.Szabolcs
Örülök, hogy megírta a pozitív tapasztalatait!
Igen király lehet, hisz a két henger alapba meghatározza a hangot, a karburátorosnál pedig manuálisan is fel lehet venni a benzin mennyiséget!
Gondolom be van állítva, jól odatéve az előgyújtás, hogy alulról forogjon! Mikor gázelvétel van, kissé eltolva
van a kakaó és a gyújtás!
Ezért van a durrogás!
A szekus váltónknál a TYPE-R -ben is király a durrogó hang, mikor elveszi a gyújtást, aztán vissza adja! Mint egy WRC-be!
Minél magasabb az oktánszám, annál kisebb az energiatartalom, ezért is van a 98-nál gyengébb nehezebb begyújtás!
De, így is jó kis élvezete ad a SPURI! No, meg nyomatékot!
Igazi jó kis csapatást kívánok!
Üdvözlettel!
Farkasa Kálmán
Nagyon szépen köszönöm tájékoztatását, valószínű a gyűrűknél már a másik kolléga kocsijára gondoltam!
Ám szöget ütött a fejembe egy eset! Mikor egy felújítás alkalmával szoros, rossz méretű gyűrűket tettek a dugókra, mely beletoltak ugyan a hengerbe, de nagyon szorult , nem rugózott, és jöttek a melegedések, valamint megtorpanások! A már, már kezdett bekopnui, és elmúlni a torpanások, mire kezdte az olajat fogyasztani olyan 10ezer km után!
Egyszer csak, rövidesen gyűrűtörése lett a második hengerbe is, amit már ugye észre vesz az ember erőtlenség miatt is!
Az a tény, hogy felújítás után nem szabad semmi rendellenes működésnek fellépnie! Itt valami csak van! Bizzunk abba, hogy besimul a gép előbb utóbb, ebben segít a jó minőségű üzemanyag!
Egyébként a gyári új VW Polóm is kb. 40ezer km-re konfigurálódott be, ekkorra állt be a fogyasztás, ekkorra lett a legerősebb, legkevesebb fogyasztással!
Tehát még türelem, hátha valami hibát vétettek a felújításnál és az nem tul nagy probléma! Bekopik idővel!
Más, amikor rossz volt a gép, felújítás előtti időkre gondolok, ugyanaz a kormos kipugogó rendszer került fel?
Hátha a torló nyomás sok, ezt is meg kellene vizsgálni!
Bocsi, de látatlanba nehéz diagnosztizálni! A lényeg az, hogy ezt is lassanként tisztítja a SPURI, a toroktól a kipufogó végéig bezárólag! Ez is egy ok lehet!
Egy biztos ezer féle apró alkatrész lehet a hibás, amit esetleg átraktak a régi működésből, és nem vették észre, hogy cserére szorul!
A tanktól, kezdve a beszívott levegő szenzorokon keresztül a kipufogó végéig számos ecu irányító, érzékelő van!
Ha sok és kevés Spurit adalékol 0,2-0,4% között az csak erősebb, nyomatékosabb motort eredményezhet! Semmi negatívat nem okozhat a jó minőségű SPURI-s üzemanyag!
Nagyon várjuk a további fejleményeket! Köszönjük előre is!
Legyen türelemmel, nincsen semmi baj, minden rendben lesz!
Vezessen biztonságosan, ahogy szokott!
Üdvüzlettel! Farkas Kálmán
köszi Feri
,
A SPURI teszi a dolgát, csak mindennek van határa!
Némi tájékoztatást kérek még, mert itt nem tudom nagyjából sem megállapítani az egyéb okokat!
Amit lehet, eléget a SPURI, a hengertérben, az biztos, hogy javítva a kondíciót!
Motorolaj tekintetében adfja meg mit, használ és honnan származik! Rengeteg hamisítvány van, még 60literesbe, is! Ráadásul a cartrolt kerülje! Leginkább maga vegye meg és vigye magával a szalonba amikor olajcsere van! Csak a gépkönyvbe megadott teljesítmény osztály használja. Ne mást! Mert ez a gép erre van szabva!
Ha gondolja segítek ebben is egy specialista címével! Aki szívesen megkeresi az Önnek való olajat!
Kérnék fotókat a levett katalizátor belsejébe fotózva!
Kérem azt is mennyi idős a motor, a 170LE, vagy a 204LE és adblue injektor van-e!
Továbbá mit ért jó minőségű gázolajon? Mit tankol, és hol? Bár ezzel nem szabadna baj legyen a legförtelmesebb gázolajat is felkonfigurálja a SPURI! A prémium gázolaj csak a legnagyobb ellensége, pláne az OMV-s. Ez tele hosszú szénláncú észterezett zsírsavval! És más bio átalakított szeméttel! Vizsgálati analíziseinkkel többször hihetetlen dolgokat találtunk benne!
Más! Ha fekete a koromszűrő, akkor le kell logolni, mi történt! Néha az ecu ennél a típusnál állandóan regenerál ok nélkül!
Ekkor emelni kell a sPURI dózist minden ötödik tankolásnál! Duplára: 2dl/50liter! Akár JG-2 ből is!
Valami ilyesminél kell keresni a hibát! lehet, hogy már 20ezer km óta ezt csinálja, ezért is bírta ilyen sokáig!
Továbbá nyomásérzékelő, hőmérséklet szenzorok, és más apró hibajelből is hibás irányítás, motorvezérlés is lehet!
Nagyon jó tapasztalatokat gyűjtöttünk Sprinter flottánál hasonló 2.1 CDI 170-204 motorokkal szerelve.
Kérem a fotókat a info@spuri-adalék.hu címre!
Ígérem gyorsan segítünk, még ha nem is látunk pontos diagnózist!
Fel a fejjel megoldódik ez gyorsan!
Tisztelettel! Farkas Kálmán
Mercedes GLK gépkocsimba első perctől (újonnan vásároltam, 2.1 cdi dízel) használok minden tankolásnál megfelelő adagolásban Spurit (rózsaszínt). Csak jó minőségű gázolajat tankolok az autóba. Kb. 1/3 város, 2/3 autópályán fut az autó. Olajcsere 10.000km-ént összes szűrővel, és alacsony hamutartalmú olajat töltök az autóba mindig. A mai napon teljesen eltömődött a részecskeszűrő és hibát jelez az autó is. A szervízbe kiszerelve látható, hogy tele van teljesen.
A kérdésem az volna, hogy mi egyebet lehetne még tenni, mert én nagyon bíztam a Spuriban…
Válaszát előre is köszönöm, Tisztelettel: Tóth Zoltán
Az új flakon átálláskor kellett tapasztalnunk, hogy az átlátszó, ám párolgásmentes flakon anyaga nem szűri ki az UV-t!
Így fény igénybevételtől függően fakulhatott az a széria. Ezt már kiküszöböltük! Ez még régi készlet lehetett! Többet nem lesz ilyen, mert leváltottuk a színezőt.
A színe nem befolyásolja a SPURI-t, attól még az ugyanolyan hatékony!
A meleg és a nap azért, nem tesz jót neki tartósan. Ettől egy kicsit óvja meg!
Köszönöm kérdését, és további hibátlan autózást kívánok!
Ezzel a Hypó üggyel, sajnos nincs mit kezdeni!
Sorban le kell bontani azokat az alkatrészeket ameddig eljutott a hypó!
Sajnos az alumínium alkatrészeket mind tönkretette az biztos!
Ehhez viszont a motoralkatrész anyag listáját kell látni!
Nagyon sajnálom, de ebben nem tud segíteni a SPURI!
Tisztelettel! Farkas Kálmán
Legutóbbi hozzászólások