A bejegyzés írásához be kell jelentkeznie!
Regisztráció2190 bejegyzés.
Szép napot mindenkinek!
Meg szeretném kérdezni a "Spuri üzemanyagadalék a magasnyomású dízelmotorokban "című cikkben leírtakhoz. Miszerint idézem"Ezek a motortípusuk karakterisztikája a 1, 5 szeres Spuri adalékolást szeretik a legjobban". Akkor most piros spuriból pntosan mi az arány 1.5 ezrelék? Válaszukat előre is köszönöm.
Meg szeretném kérdezni a "Spuri üzemanyagadalék a magasnyomású dízelmotorokban "című cikkben leírtakhoz. Miszerint idézem"Ezek a motortípusuk karakterisztikája a 1, 5 szeres Spuri adalékolást szeretik a legjobban". Akkor most piros spuriból pntosan mi az arány 1.5 ezrelék? Válaszukat előre is köszönöm.
Az E 85 üzemanyag használatával kapcsolatos tapasztalataim:Dacia Loganban haszlátam etenol és benzin feles keverékét.Az 1.4 MPI motor sokkal dimanikusabban mozgott főleg az alacsonyabb fordulat tartományban.A reggeli első inditás nehezebb volt,de napközben már rendesen indult.Én a továbbiakban azért nem kisérletezek vele,mert a fogyasztás legalább 1 literrel megemelkedett,és a kipufogó végén kormos lé csurgott több száz km. megtétele után is.
az etenol abbahagyásával egy időben elkezdtem a spurit használni.Azóta a kipufogó ujra kiszürkült,és a fogyasztás is ujra visszaált a normál értékre.
az etenol abbahagyásával egy időben elkezdtem a spurit használni.Azóta a kipufogó ujra kiszürkült,és a fogyasztás is ujra visszaált a normál értékre.
Üdv mindenkinek!
2 éve használam 240ekm-t futott diesel autómban és tökéletes! Csak jót tudok ról amondani! Tényleg úgy van, ha nem ismerős mondja, azt hiszem részvényese a cégnek! Mindekinek CSAK AJÁNLANI TUDOM!!!
2 éve használam 240ekm-t futott diesel autómban és tökéletes! Csak jót tudok ról amondani! Tényleg úgy van, ha nem ismerős mondja, azt hiszem részvényese a cégnek! Mindekinek CSAK AJÁNLANI TUDOM!!!
Köszönöm a rövidített választ, közben a cikket is sikerült felkutatnom. Itt végre konkrát információkat kaptam ködösítés nélkül 🙂
Az E85-ről készült írásomat olvasd el, légy szives, de megpróbálok röviden válaszolni: Az 50-50% már igen jó, de mindíg 103 körül van az oktánszám és ezt a gyertyaszikra nem akarja begyújtani. Ehhez úgy épül fel a hozzá illő sűrítés, hogy kis hőfokon induláskor a tömítéshez kellő üzemanyag dúsul minél többször indítózik a sofőr. Többlet kakaóval többlet sűrítési arány lép fel, csak elégetni nehezebb gazdaságosan. Az üzemanyagellátó-rendszert már komoly anyagokra gyártják, nem hiszem, hogy lenne vele baj ennél az autónál.
A száraz üzemanyagra jó megoldás a termék, de speciális adalék kellene, amely nekünk már készen van, de még gazdaságtalan forgalmazni.
Ha a motor járása nem kiegyensúlyozott, akkor káros rá, ezt lehet akár füllel is hallani. Kis égéshőjű etanolos autókat nem véletlenül szabják az üzemanyagra.
Káros hatása a "piros" SPURI-val 80%-al küszöbölődik ki, a JG-2-nél (kék) ez 90%. Tehát egy 500 ezer km-re tervezett motor 400-450 ezerig bírja csak, akkor elindulhat a számítgatás, mikor éri meg.
Most gyakorolnak repülni az első fecskék az E85-el, lássuk mi lesz a vége, én bevállalnám.
Farkas Kálmán
A száraz üzemanyagra jó megoldás a termék, de speciális adalék kellene, amely nekünk már készen van, de még gazdaságtalan forgalmazni.
Ha a motor járása nem kiegyensúlyozott, akkor káros rá, ezt lehet akár füllel is hallani. Kis égéshőjű etanolos autókat nem véletlenül szabják az üzemanyagra.
Káros hatása a "piros" SPURI-val 80%-al küszöbölődik ki, a JG-2-nél (kék) ez 90%. Tehát egy 500 ezer km-re tervezett motor 400-450 ezerig bírja csak, akkor elindulhat a számítgatás, mikor éri meg.
Most gyakorolnak repülni az első fecskék az E85-el, lássuk mi lesz a vége, én bevállalnám.
Farkas Kálmán
Bár nem egészen idevág, de ha megengedig, akkor az E85-tel kapcsolatban lenne pár kérdésem.
Az én autóm nincs átalakítva erre az üzemanyagra (nincs benne a befecskandezési idő növeléséhez a kütyü), de kipróbáltam és 50-50 % E85 - 95 benzin keverékével, na meg 1,5 dl Spurival tökéletesen megy! A fogyasztás annyi, mint csak 95 + Spurival, a teljesítmény pedig nőt. Több emberrel beszéltem, s leegyszerüsítve ezen dolgok miatt ellenezték (persze mindegyiknek érdeke volt, mert az egyik a kütyüt beszerelő autószerelő, a másik pedig a szakszervíz volt 🙂 )
- tönkreteszi (teheti) a gumi/műanyag alkatrészeket, jobban korrodálja a fém részeket (Igaz ez? S ha igen, akkor védelmet tud nyújtani a Spuri?)
- szárazabb üzemanyagnak számít, ezért jobbna kopik a motor (Ha ez igaz is, gondolom erre mindenképen megoldás lehet a Spuri! Nem?)
- Kisebb energiatartalom (2/3) = nagyobb fogyasztás (Ezt nem tapasztaltam, talán a Spurinak köszönhető, vagy szerencsém van?)
- A reggeli hidegindítás úgyan nem gond, mert pöccre indul, de ha nem lépek oda 2x, 3x indulás előtt (kb. 3-4000-ig felpörgetve), akkor alapjáratról lefullad, s csak második indításra üzemkés (gondolom ekkor építi fel az elektronika az adagolási mátrixot...)
- Érdemes kipróbálni a tele tank E85-öt Spurival, vagy az átalakítás nélkül már tényleg veszélyes?
A kocsi egyébként egy 2000-es évjáratú Seat Ibiza 1.4 16V.
Az én autóm nincs átalakítva erre az üzemanyagra (nincs benne a befecskandezési idő növeléséhez a kütyü), de kipróbáltam és 50-50 % E85 - 95 benzin keverékével, na meg 1,5 dl Spurival tökéletesen megy! A fogyasztás annyi, mint csak 95 + Spurival, a teljesítmény pedig nőt. Több emberrel beszéltem, s leegyszerüsítve ezen dolgok miatt ellenezték (persze mindegyiknek érdeke volt, mert az egyik a kütyüt beszerelő autószerelő, a másik pedig a szakszervíz volt 🙂 )
- tönkreteszi (teheti) a gumi/műanyag alkatrészeket, jobban korrodálja a fém részeket (Igaz ez? S ha igen, akkor védelmet tud nyújtani a Spuri?)
- szárazabb üzemanyagnak számít, ezért jobbna kopik a motor (Ha ez igaz is, gondolom erre mindenképen megoldás lehet a Spuri! Nem?)
- Kisebb energiatartalom (2/3) = nagyobb fogyasztás (Ezt nem tapasztaltam, talán a Spurinak köszönhető, vagy szerencsém van?)
- A reggeli hidegindítás úgyan nem gond, mert pöccre indul, de ha nem lépek oda 2x, 3x indulás előtt (kb. 3-4000-ig felpörgetve), akkor alapjáratról lefullad, s csak második indításra üzemkés (gondolom ekkor építi fel az elektronika az adagolási mátrixot...)
- Érdemes kipróbálni a tele tank E85-öt Spurival, vagy az átalakítás nélkül már tényleg veszélyes?
A kocsi egyébként egy 2000-es évjáratú Seat Ibiza 1.4 16V.
TIBOR:D a jó 5let, az jó 5let bármilyen egyszerű 🙂
A flakon témára megoldás, kifogyott "SPURI"-s flakon, és tankolás előtt csak az adott mennyiséget kell beletölteni otthon.
Sziasztok . Az én tapasztalatom a Spurival a motor csendesebben, simábban jár,a fogyasztásom csökkent,a 95-ös benzinhez adva úgy megy mintha magasabb oktánszámút tankoltam volna, nagyon jól húz a motor. Pár éve próbáltam ki az első Spurit és azóta se tudok „szabadulni tőle” nagyon bevált nekem,aki nem próbálta csak hallott róla ezt meg azt az ne irkáljon (főként rosszat) róla. A régi 24 éves dízel Golfom is szerette és a Kalos is imádja a Spurit.Nagyon jó ötletnek találom a kisebb kiszerelést mert így mások is kis ráfordítással kipróbálhatják.
Farkas Kálmánnak és csapatának további sok sikert kívánok.
Farkas Kálmánnak és csapatának további sok sikert kívánok.
Az oktán- és cetánszám meghatározásba ne menjünk bele, leírhatnám amit cégünk mérnöke írt válaszul a nyílt szénhidrogénlánchoz tartozó arénes-terpén származékokról, de én, mint moderátor egy kukkot sem értek belőle. Javaslom, hogy próbáld ki mindkét üzemanyag-tipusnál, és utána beszéljük meg.
Az E85-höz is lehet a SPURI-t használni, az 50 literhez inkább 1,5 dl-t, vagy a JG-2 versenyadalékból 1 dl
Amit az előző hozzászóláshoz még hozzátennék, hogy teljesen eltőnt az előbbi motortípusra nagyon jellemző rángatás, amit akkor produkált, ha alapjáraton 1-esben gurultam vele. Olyan szépen áll rá az alapjáratra magasabb fordulatról, hogy észre sem veszem!
Az én kérdésem az lenne, hogy E85 üzemanyaghoz is adagolható-e, és ha igen, akkor milyen arányban javasolt?
A kocsim nincs átalakítva, de jelenleg 50-50% 95 és E85-tel járok. A Spurit eddig az ajánlott 2%-os arányan kevertem, mikor tiszta benzinnel jártam, s csak jót tudok mondani! 1.4-es, 16 szelepes Seat Ibizam utolsó fogyasztása 5,5 l volt, s nem fogom vissza magam (90 - 130) 🙂
A kocsim nincs átalakítva, de jelenleg 50-50% 95 és E85-tel járok. A Spurit eddig az ajánlott 2%-os arányan kevertem, mikor tiszta benzinnel jártam, s csak jót tudok mondani! 1.4-es, 16 szelepes Seat Ibizam utolsó fogyasztása 5,5 l volt, s nem fogom vissza magam (90 - 130) 🙂
Mivel még nem próbáltam ki nem akarom értékelni a terméket. De! Egy helyen azt olvastam,hogy:"Cetánszám az öngyulladási készséget fejezi ki, az oktánszám pedig az öngyulladási ellenállást, a két jellemzo fordított arányosságban áll egymással" Nos akkor milyen varázslattal érték el, hogy a cetánszámot és az oktánszámot is növeli? Merthogy a fentiek alapján ez csak varázslattal érhető el!
Üdv!
Üdv!
Sziasztok!Nekem is csak pozitív tapasztalatom van a Spurival.Öreg benzines BMW-m van aminek 98-as benzin kellene.A 95-ös benzinhez adva jobban megy mint ment a 98-assal és állítani kellett a motoron is a pozitív hatás miatt.Én fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam.Lehet,hogy jobban nyomom neki,mert szinte megtáltosodott!
Sziasztok, Inez vagyok. Kb 1 hónapja kaptam az Opel szervízben egy flakon Spurit kipróbálásra, mert 17 éves 1,6-os Vectrám van és sokat fogyasztott. Rengeteget megyek vele és nem mindegy, mennyit költök benzinre. Azóta minden tank benzinhez töltök 1 deci lötyit és a városi fogyasztását lecsökkentette az autónak 11 literes átlagról 8 (!) literre. Ja és ebben a hónapban elég sokszor kerültem dugóba.. Nekem puffoghat bárki, hogy nem jó a lötyi, de az én autómmal csak jót tett. Szebb a hangja is. Szóval: gratulálok a fejlesztőnek és nagyon hasznos találmánynak tartom a Spurit. Köszönöm.. 🙂
Természetesen lehet dci rendszerekhez is alkalmazni. További információk a termékről/ magasnyomású dieselek menüpont alatt.
Szeretném kérdezni, hogy Renault dCi motorokba is lehet tenni a Spurit?
A magasnyomású dieselekről a termékről menüpontban részletes írásunk van, ha még ezek után is merül fel kérdés a termékhasználattal kapcsolatosan, akkor várjuk.
Tisztelt 'Spuri'!
Sok jót hallottam az Önök termékéről. Abszolút szkeptikus vagyok az adalékokkal kapcsolatban, de általam nagyra tisztelt autószerelő ismerősöm nagyon jókat mondott róla. Nekem a fogyasztást 4-5%-al csökkentette,de lehet hogy csak a vezetési szokásom volt más. Mindenesetre jó jel. Amiért viszont írok az nem ez. Az egyik autónk egy Újabb típusú CDI Vito. Sajnos amikor megvettük csak a lóerők számítottak. Most azonban szembesülnöm kellett a magyar üzemanyag minőség és a common rail technológia párosának következményével. Valami úton víz került az üzemanyagba (nem gyanusítok semmilyen kutat) és ez mind a 4 porlasztócsúcsot tönkretette. Ez nekem nagyon sokba került (~500eFt). Ezek után latba vetettem a jövőbeni lehetőségeim és mivel az üzemanyag minőségét nem tudom megváltoztatni, common rail nélküli kisteherautót szinte nem lehet kapni az a megoldás maradt, hogy bízzak az Önök termékében, hiszen ez elméletileg 'diszpergálja' a vizet. Amennyiben ez igaz, állandó felhasználója leszek a SPURInak. Ami viszont a kérdésem, hogy az egyéb hatásai révén ez a folyadék az üzemanyag szűrőben megszűrt koszt nem viszi tovább és így nem okoz kárt a motorban/porlasztókban? Ezt nekem egy neves BOSCH márkaszervízben mondták. Kérem írják meg ezzel kapcsolatban észrevételük/javaslatuk, akár ide, akár emailben. Előre is köszönöm.
Sok jót hallottam az Önök termékéről. Abszolút szkeptikus vagyok az adalékokkal kapcsolatban, de általam nagyra tisztelt autószerelő ismerősöm nagyon jókat mondott róla. Nekem a fogyasztást 4-5%-al csökkentette,de lehet hogy csak a vezetési szokásom volt más. Mindenesetre jó jel. Amiért viszont írok az nem ez. Az egyik autónk egy Újabb típusú CDI Vito. Sajnos amikor megvettük csak a lóerők számítottak. Most azonban szembesülnöm kellett a magyar üzemanyag minőség és a common rail technológia párosának következményével. Valami úton víz került az üzemanyagba (nem gyanusítok semmilyen kutat) és ez mind a 4 porlasztócsúcsot tönkretette. Ez nekem nagyon sokba került (~500eFt). Ezek után latba vetettem a jövőbeni lehetőségeim és mivel az üzemanyag minőségét nem tudom megváltoztatni, common rail nélküli kisteherautót szinte nem lehet kapni az a megoldás maradt, hogy bízzak az Önök termékében, hiszen ez elméletileg 'diszpergálja' a vizet. Amennyiben ez igaz, állandó felhasználója leszek a SPURInak. Ami viszont a kérdésem, hogy az egyéb hatásai révén ez a folyadék az üzemanyag szűrőben megszűrt koszt nem viszi tovább és így nem okoz kárt a motorban/porlasztókban? Ezt nekem egy neves BOSCH márkaszervízben mondták. Kérem írják meg ezzel kapcsolatban észrevételük/javaslatuk, akár ide, akár emailben. Előre is köszönöm.
Legutóbbi hozzászólások