A bejegyzés írásához be kell jelentkeznie!
RegisztrációMeg szeretném kérdezni a "Spuri üzemanyagadalék a magasnyomású dízelmotorokban "című cikkben leírtakhoz. Miszerint idézem"Ezek a motortípusuk karakterisztikája a 1, 5 szeres Spuri adalékolást szeretik a legjobban". Akkor most piros spuriból pntosan mi az arány 1.5 ezrelék? Válaszukat előre is köszönöm.
az etenol abbahagyásával egy időben elkezdtem a spurit használni.Azóta a kipufogó ujra kiszürkült,és a fogyasztás is ujra visszaált a normál értékre.
2 éve használam 240ekm-t futott diesel autómban és tökéletes! Csak jót tudok ról amondani! Tényleg úgy van, ha nem ismerős mondja, azt hiszem részvényese a cégnek! Mindekinek CSAK AJÁNLANI TUDOM!!!
A száraz üzemanyagra jó megoldás a termék, de speciális adalék kellene, amely nekünk már készen van, de még gazdaságtalan forgalmazni.
Ha a motor járása nem kiegyensúlyozott, akkor káros rá, ezt lehet akár füllel is hallani. Kis égéshőjű etanolos autókat nem véletlenül szabják az üzemanyagra.
Káros hatása a "piros" SPURI-val 80%-al küszöbölődik ki, a JG-2-nél (kék) ez 90%. Tehát egy 500 ezer km-re tervezett motor 400-450 ezerig bírja csak, akkor elindulhat a számítgatás, mikor éri meg.
Most gyakorolnak repülni az első fecskék az E85-el, lássuk mi lesz a vége, én bevállalnám.
Farkas Kálmán
Az én autóm nincs átalakítva erre az üzemanyagra (nincs benne a befecskandezési idő növeléséhez a kütyü), de kipróbáltam és 50-50 % E85 - 95 benzin keverékével, na meg 1,5 dl Spurival tökéletesen megy! A fogyasztás annyi, mint csak 95 + Spurival, a teljesítmény pedig nőt. Több emberrel beszéltem, s leegyszerüsítve ezen dolgok miatt ellenezték (persze mindegyiknek érdeke volt, mert az egyik a kütyüt beszerelő autószerelő, a másik pedig a szakszervíz volt 🙂 )
- tönkreteszi (teheti) a gumi/műanyag alkatrészeket, jobban korrodálja a fém részeket (Igaz ez? S ha igen, akkor védelmet tud nyújtani a Spuri?)
- szárazabb üzemanyagnak számít, ezért jobbna kopik a motor (Ha ez igaz is, gondolom erre mindenképen megoldás lehet a Spuri! Nem?)
- Kisebb energiatartalom (2/3) = nagyobb fogyasztás (Ezt nem tapasztaltam, talán a Spurinak köszönhető, vagy szerencsém van?)
- A reggeli hidegindítás úgyan nem gond, mert pöccre indul, de ha nem lépek oda 2x, 3x indulás előtt (kb. 3-4000-ig felpörgetve), akkor alapjáratról lefullad, s csak második indításra üzemkés (gondolom ekkor építi fel az elektronika az adagolási mátrixot...)
- Érdemes kipróbálni a tele tank E85-öt Spurival, vagy az átalakítás nélkül már tényleg veszélyes?
A kocsi egyébként egy 2000-es évjáratú Seat Ibiza 1.4 16V.
Farkas Kálmánnak és csapatának további sok sikert kívánok.
A kocsim nincs átalakítva, de jelenleg 50-50% 95 és E85-tel járok. A Spurit eddig az ajánlott 2%-os arányan kevertem, mikor tiszta benzinnel jártam, s csak jót tudok mondani! 1.4-es, 16 szelepes Seat Ibizam utolsó fogyasztása 5,5 l volt, s nem fogom vissza magam (90 - 130) 🙂
Üdv!
Legutóbbi hozzászólások