Figyelmeztetés

Csak regisztrált felhasználók írhatnak üzeneteket, kérem, jelentkezzen be
Viktória
Kedves Kálmán! Érdeklődnék, hogy az új elegáns címkés flakon a korábbi anyagot rejti, vagy maga a termék is más a palackban ?

2020-05-19
tibor1
Köszönöm válaszát.Nincs baj,csak egy kusza gondolat volt.2015 suzuki Olvasgattam netten,hogy áramtalanítás után,hogy lehet újra tanítani.Innen jött gondolat.

2020-05-18
SZAKI Kft.
Tisztelt Tibor! Érdekes kérdés. Mivel kevesebb üzemanyag is elegendő lenne a SPURI-val, ezért meg szokott emelkedni az alapjárat egyes gépeknél. Íme itt is a bizonyíték a hatékonyságra! Több részre kell osztani a járműveket. Az automata alapjárati rendszerűekre, ami modernebb kivitelűek, és a hagyományosak, ezek a régi típusok. Az első típussal nincs semmi tennivalónk! A régebbiekkel igen, mert pld egy hagyományos 150báros adagoló melyet pld. a VW Golf II. vagy III.-ban találunk vissza kell állítani! Alapjáraton nagyon pörög, ugyan annyi üzemanyagnál. A SPURI miatti nagyobb fűtőérték, illetve több mozgási energiát termel hő helyett. Ezt kell kevesebb üzemanyagra venni! Mechanikus állítású adagolónál a következőként járunk el! Ekkor a forgó rendszerű adagoló rögzítő anyát fellazítjuk, veszünk el a alapjárati központi csavartengelyből, aztán rögzítjük. ECU-s gépeknél pedig kevés típus, van amit programozni kellene, hiszen, magától tudja a gép az alapjáratot állítani! Még a klíma terhelést, generátor terhelést is figyelembe veszi! Tudni kellene, hogy mennyire magasabb lett az alapjárat, és milyen autóról van szó. Ha csak 10-12%-kal emelkedett, akkor nem kell állítani! Ha többel, akkor igen! Remélem tudtam támpontot adni Önnek! Tisztelettel, Farkas Kálmán

2020-05-18
tibor1
Üdvözlöm Kálmán úr.Spuri használó vagyok.A mai autóknál van értelme,egy hosszabb spuri használati idő uttán alapjárat újra (tanítása?)

2020-05-16
SZAKI Kft.
Kedves Zoltán! Nem titok, használhat más olajtársaságét, mint a MOL, de normál gázolaj legyen, és nagy forgalmú kút, ahol gyorsan cserélődik a tartályok tartalma. Biztos vagyok benne, hogy meg lesz elégedve a normál gázolajba adalékolt SPURI-val. Másrészt a füstgázok minősége sok mindentől függ. Az alkatrészek viselkedése is, mint pld a turbó! Használjon JG-2 adalékot másfél szeresen. Bőven kijön a leváltott OMV még meg prémium gázolaj árából. Élmény lesz vele autózni! Tisztelettel, Farkas Kálmán .

2020-05-15
Kömives Zoltán
Tisztelt Farkas Kálmán Úr! Köszönöm a választ! Kíváncsian várom a jelenlegi gázolajokról az írását, egyszerűen nem találok normális infókat, mintha titkolnák az olajtársaságok. Hála istennek, nem rövid távokat megyek a kocsiaimmal, hanem sokat üzemmelegen, csak sokat városban. Amit észrevettem, hogy Pd Tdi geo-s turbó csak a piros Spuritól nem tapad le, hanem gondolom, sokkal könnyebben letisztul, aztán nagyobb fordulatnál nem tilt le. Rengeteg adalékot próbáltam, de ezt egyik sem tudta. Most ki fogom próbálni a sima gázolaj-piros Spuri kombót, remélem beválik. Mivel sokat megyek és reflexből mindig írom a tankolásokat, ki fog derülni minden lényeges érték. Mivel olvastam sokat a vendégkönyvben, többször írta, hogy sima Mol gázolaj a jó, plusz a Spuri. Van más kút is, amit itt nyilvános keretek között mer ajánlani? Ha nem nyilvánosan, akkor esetleg az e-mail címemre.

2020-05-15
SZAKI Kft.
Tisztelt Kőmives Zoltán! Igen régen publikáltuk a gázolaj mai helyzetét. Rövidesen következik ismét! A mostani olajtársaságoknál nem hiszem, hogy változott a stratégia. "TERÉZ ANYU"-t nem vették fel alkalmazottnak, az teljesen biztos! De félre a tréfával, a 2014-15-ben részletes vizsgálataink eredménye itt van: https://spuri-adalek.hu/content/view/230/1/ Végeredménybe nem értettük miért drágább! Azóta nyilván sok minden komponens változott a gázolajokba. Erről később írok egy részletes cikkben! Az analíziseink után! Lényeg, hogy nem sikerült semmi előnyt kimutatni akkoriban a prémium gázolajról. Egy-két tulajdonság emelt szintű a prémiumba, mint a cetánszám, a vezetőképesség, de ezek a szükséges limit felett vannak, így nem számít semmit! Viszont a fontos tulajdonságoknál nem tudtunk érdemi előnyt kimutatni mi sem, és más cég sem! ÁMEI, Totálcar stb. Fogyasztás nem kevesebb, lerakódások nem kevesebbek, szavatossági idő még kevesebb, kopáscsökkentés a normál gázolajé, fűtőértékben nincs előny. Szortimentizációba szerényebb. Ebből a szemszögekből vizsgálva mi is arra a következtetésre jutottunk, hogy nem éri meg a jelentősen drága prémium gázolajat használni. Sőt, egyes korszerű dízelnél káros is! (AdBlue gépeknél) Összegezve, nem találtuk azt az előnyt, hogy miért is kellene ezt vásárolni! A normál gázolaj természetesen más, de pontosan megfelel a létkérdéses limit előírásoknak. Aki viszont a tartósságot, vagy a gazdaságos üzemmódot szeretné, nem a prémium gázolaj a megoldás. Nem jár jól vele, az biztos! Ha eddig használta a SPURI, bizonyára tapasztalta, hogy a városi rövid távolságok után, főleg télen, máshogy kell eljárni! Ezt csak úgy lehet kiküszöbölni, hogy télen 1,5-2 szeresére emeli az adalék szintet, és tankolásonként vagy 1000km-ként egy hosszabb utat tesz meg vele. Nem kell óriási fordulaton használni, ez tévhit. Dízelnél bármely típusnál, az üzemi hő elérése után a 2000-es fordulat teljesen elegendő a rendszer öntisztulásához! Korszerűbb autóknál, úgyis mindenkinél mutatja a regenerálás gyakoriságát a műszerfal. Ha nem akkor vagy régebbi gép, vagy nincs szükség rá! Az a tapasztalat, hogy nálunk a 2016 utáni teherautóknál, még városi ügyintéző VW Caddynél is sosem kapcsolt be a koromszűrő utánégetője! Egyszerűen nem volt rá szükség, mert alakult ki nyomáskülönbség a kipufogóban. Remélem tudtam némi támpontot adni, addig amíg a mai évben is az analíziseink , értékelésünk elkészül, a gázolajok területén! További biztonságos célba érést kívánok Önnek! Tisztelettel, Farkas Kálmán

2020-05-14
Kömives Zoltán
Tisztelt Farkas Kálmán Úr! Olvastam sok hozzászólást, de szinte csak a benzinekről szólnak. Nekem diesel autóim vannak, jelenleg OMV prémium gázolajat használok, pont az üzemanyagok minősége miatt. Használtam egy időben sok Spurit, pirosat, kéket egyaránt. Olvastam véleményét a sima benzin-prémium benzin témában, kicsit elbizonytalanodtam, hogy most jót tezsek-e a drágább üzemanyaggal, vagy sem. Segítene egy objektív véleménnyel, hogy jelenleg mi a jobb? Sima gázolaj-Spuri, vagy "prémium" gázolaj simán, vagy esetleg az utóbbi-Spuri? Rengeteget kell városi forgalomban mennem, alacsonyabb fordulaton, ebben az üzemmódban vannak problémáim sok esetben a lekormolódással. Van egy sima TDI és van egy PD TDI autóm, van bennük km rendesen. Főleg a PD TDI szeret jobban kormolódni, Melyiknek mi a jó vagy jobb üzemanyag? Mostanában kicsit nekem "furcsák" lettek a jelenleg kapható gázolajok és érzésem szerint megváltozott a "prémium" gázolaj is, mintha a tavalyi évben jobb lett volna. Elvesztem az infók sűrűjében. Köszönöm a válaszát előre is!

2020-05-12
SZAKI Kft.
Tisztelt Nyíri Úr! A szavatossági időről a mindenkori gyártót kell megkérdezni! Azért amíg ír nekik, és választ kap, leírom, hogy összetételénél fogva folyamatosan romlik. Gondoljon a magas IPA, ETBE, és minden más magas oxigenát tartalmára. A kötetlenebb molekulába lévő kis energia szintű oxigén atom hamar oxidál, és hidroxil formába is át transzplantál más molekulákhoz, sőt polimerizációt is indít! Egy biztos, a SPURI az ilyen benzin tartósságát differenciálva 5-6hónappal kitolja a szavatossági idejét! A normál 95-ösnél egy évvel! Tehát, ha 6hónapot vállalnak az olajtársaságok, akkor az 18 hónapra bővítjük. Természetesen a tárolási körülmény is fontos! Fontos! Műanyag kannába ne tároljon benzint. Egyrészt a párolgás miatt. Gondoljon a sok éterszármazékra! A fém az igazi! Másrészt a bomlást, átalakulást, gyantásodást gyorsítja, ha kicsit is átlátszó kannába tárolja a benzint. Kivétel fekete, de ebből is párolog! A benzin tankok POLIAMIDOK, de kanna ebből nem készül, majd egyszer elmondom miért! Rövidesen megjelenik egy főcikkünk az ez évi benzinek analíziseivel, ezért ezt kérem, majd olvassa el! Köszönöm levelét! Tisztelettel, Farkas Kálmán

2020-04-26
SZAKI Kft.
Kedves Gutléber Ferenc! A türelmét becsülöm, hogy kivárta, és kivárja a további javulást! Mi becsületesen azt írjuk, hogy a takarítási fázisba, sajnos nincs megtakarítás, mert a SPURI az energiát erre pazarolja. Ráadásul ilyenkor a vizes, oldott gyantás üzemanyaggal nyilván nem megy olyan jól a motor. De eltávozik a szennyeződés, javítás nélkül! És jöhet a príma üzemmód! Nem is soká ez lesz Önnél is. Ez a motor egyébként a gyári gépkönyvi kis fogyasztást nem hozza, mindenkinél kb. 7liter. Tehát a 6liter átlag szerintem nagyon jó! És még lesz jobb! Köszönöm, hogy leírta konkrét tapasztalatait. Tisztelettel, Farkas Kálmán .

2020-04-26
 
Powered by Phoca Guestbook

Hírlevél feliratkozás