Figyelmeztetés

Csak regisztrált felhasználók írhatnak üzeneteket, kérem, jelentkezzen be
Pásztori-Kupán István

Tisztelt Farkas Kálmán!
Én évek óta autózom egy interneten rendelt "mpg" (miles per gallon) adalékkal, amelyet tabletta formájában kell a tankba tenni tankolás előtt. Annakidején FFI (Fuel Freedom International) néven is forgalmazták ezeket a tablettákat, többnyire ebay-en. Három TDCI Mondeóval használtam jó eredménnyel, legalább ötszázezer kilométeren keresztül, és a három autóból kettőt 200 ezer km-en felüli futásteljesítmény után adtam tovább anélkül, hogy a motorhoz, az adagolóhoz vagy a kipufogórendszerhez nyúlni kellett volna.
A Spurival nemrég ismerkedtem meg. 2014-es gyártmányú, 140 lóerős, 2 literes TDCI Ford S-Maxban kezdtem használni a kéket, az Auchan olcsóbbik gázolajához adagoltan, és az első tapasztalatok máris pozitívak (a későbbiekben még beszámolok a fejleményekről). Az lenne viszont a kérdésem, hogy más jellegű fogyasztáscsökkentő anyaggal, például a fentebb említett kapszulákkal kombináltan szabad-e használni? Van belőlük még jócskán itthon, és sajnálnám kidobni őket, mivel tényleg meg voltam elégedve velük. Az egyértelmű számomra is, hogy a pontos kémiai összetétel ismeretének hiányában ez a kérdés nem válaszolható meg, így ebből a termékből Önhöz is szívesen eljuttatnék egy vagy két kapszulát, ha szükséges. Most egyelőre csak elvi választ, rövid tanácsot várnék, amennyiben lehetséges. Előre is nagyon köszönöm, és minden jót kívánok a Spuri további fejlesztéséhez! Én is izgatottan várom a beígért dízel-üzemanyagok elemzését!
Üdvözlettel,
Pásztori-Kupán István


2020-07-09
SZAKI Kft.
Kedves Pető György! Pont erre az Ön által említett videóra remek válasz a gázkromatográfiai görbe! Ebből látszik, hogy lehet elmélkedni mindenről, és mellette mi a valóság. Ez egy cáfolat úgy is mondhatnám. A valódi összetétel más teljesen, mint amiről ők ott beszélgetnek a videóba. Nem is tudják mi van a benzinekbe, no meg mi nincs. Mondtak átmosták a fejüket valamivel, aztán Ők elhitték, sőt tovább adják. Röviden ennyi. A segítő szándékú magyarázatunk nélkül is látszik ki mond igazat. Lehet minden félét úgy nyilatkozni, hogy nagyon okosnak látsszon valaki, és a videó, valamint a portál nézettségét növelni, ezzel a jó drágán eladott reklámokat bepasszírozni. Nálunk ilyen nincs. Cél a valóság kiderítése, és ehhez szerkeszteni a minél hatékonyabb adalékot. Nem mindegy mihez adalékolunk. Mi is a donor hiányossága. Ezt a vizsgálatot legalább évente meg kell tenni. Másrészt nem gondolnám, hogy a laikusok nem tudják értelmezni. Egyszerűen próbáltuk megfogalmazni. És nálunk minden állítást az összetétel támasztja alá. Azt hiszen a szerves kémia alap téziseit nem nekünk kell megváltoztatni. Ezek adottak. Nekünk csak a tájékoztatás a feladatunk. A döntés ennek fényében az autósé. Ezt mi el is fogadjuk. Az is felvetődött, hogy ne írjunk mellé értelmezést! Ekkor viszont arra kényszerültek volna az olvasók, hogy sok időt elpazarolva kellett volna keresniük, mi is a baj ezzel az összetétellel. És még így sem biztos, hogy látták volna a szembe ötlő tényeget. Gondolkodom, hogy kollégáimmal, csak a konkrét adatokat, görbéket jelenítjük meg, hogy vajon ez így jó lesz-e? Semmi figyelmet felkeltő tájékoztatás nélkül. Ezt még döntés kérdése.é Lehet pár napot kipróbáljuk, mit szűrnek ki belőle az autósok. Ami nekünk egyértelmű, hátha a lakosságnak is. A szemtől szembe lehetőség most is megadatik. Választ lehet írni nekik. De mit tudnának referálni a tényekre? Nem gondolnám, hogy erre lenne válasz! A semmiről nem lehet vitatkozni. Mondok egy példát: a 100-as benzinnél elmélkednek a dupla mennyiségű ETBE-ről. Minek is? Nincs is benne! De végig ilyesmiről szól a videó. Ez van! Szólás szabadságát érjük. A véleményét elmondhatja mindenki. Aztán, hogy igaz-e azt vállalja be az, aki jó sok pénzt kapott ezért. De lám a célt elérte, mindenki erről beszélt. Már eladható is a milliós reklám az ismert portálon. Ők a kuriózumból élnek. Mi pedig a tényeken alapuló adalék fejlesztésből. Hogy hatékonyak tudjunk maradni. Azért néha minket is felháborít, mikor égbe kiáltó, tudomány ellenes reklám cuccokkal tömik az emberek fejét! Nagy nyilvánosságra is hozzák, YouTube és már portálokon. Mi pedig a saját szerény oldalunkon csendben kitesszük a valóságot. Nem lesz belőle hatalmas reklám bevétel, az biztos! De az igazság ezt kívánja! Rövidesen érkezik a normál, és a prémium gázolaj cikke is. Igen érdekes lesz ez is! Köszönöm bejegyzését, és azt is, hogy a SPURI-t használja. Bizonyára meg van elégedve a termékeinkkel, mi pedig azért dolgozunk, hogy ezután is így legyen! További biztos célba érést kívánok! Tisztelettel, Farkas Kálmán

2020-06-24
SZAKI Kft.
Tisztelt Barmy! Látom, szeretné gondozni az autóját és ezzel biztonságosan sokáig autózni, problémák nélkül. Ehhez tartozik hozzá, hogy az ideális állapot szerint mindig jó, sőt a legjobb üzemanyag kell a motornak. Ebből következik, hogy minden tankoláskor ajánlott az adalék, még ha az olcsóbbat (piros) is használja, csupán 100ml/50liter mennyiségbe! A folyamatos karbantartásra szükséges van a járműnek! Gondoljon a véletlenszerű kiválásokra, szennyeződésekre, vízre az üzemanyagba! Továbbá mintegy legfontosabb majd 40 féle jellemzőjére a gázolajnak. No és a szavatossági időre! Mellette pedig, a tiszta gép, jobb gázolajjal sokkal kevesebbet is fogyaszt! Nem kerül semmi semmibe a SPURI használata! Mert megtérül. Egy tankra való SPURI 125ml kisker ára 1368Ft. A megtakarítás átlagba számolva 10%-kal, 50liternél 363Ft-os áron 1.815.-Ft. Tehát nyereséges. A legnagyobb nyereség viszont, hogy nem kell sűrűn javítani a járművet. Igen, érdemes használni a SPURI-t minden autóba, hiszen a jobb üzemanyag mindig javára válik a minden gép típusnak. Nem márka, és motorfüggő a SPURI. Azt viszont leírom őszintén, hogy nem csodaszer a SPURI, tehát néhány tankoláson keresztül az energiáit a tisztításra, felkonfigurálásra fogja összpontosítani. Ha minden rendben, akkor a hatékonyság mérhető is! A prémium gázolajjal kapcsolatos ez évi vizsgálunk most készül. Az előző évek vizsgálatai, tapasztalata szerint nem volt semmi előnye annak, hogy drágább üzemanyagot tankoljanak a dízelbe. Ezt a sok független portál is igazolta! Rövidesen kifüggesztjük a tényeket ezen az oldalon cikk formájában. Kérem olvassa majd el, hiszen itt fizikai tények szerepelnek. Kis türelmet kérünk, 1-2 héten belül készen leszünk az analízissel. Köszönöm megtisztelő bizalmát a SPURI iránt. Biztos vagyok benne, hogy meg lesz elégedve a termékünkkel! Tisztelettel, Farkas Kálmán

2020-06-24
Pető György
Üdvözlöm ! Nem tudom volt-e már róla szó , illetve felhozta-e már valaki ezt a témát, Én jó darabig visszaolvasva nem találtam említést erről. Szóval: március 22.-én a Totalcar.hu YouTube csatornájára feltöltöttek egy 1 órás videót , melynek címe " Mit tankolsz? Miért tankolod? Mindent a benzinről, a prémium benzinről és a gázolajról " Ebben a videóban - többek között - Dr. Zöldy Máté a BME GJT Járműgépészeti kutatócsoport vezetője tart előadást. Megemlíti az üzemanyagok utólagos adalékolását. Nincs jó véleménye róla. Bár nem említ márkákat és gyártókat , de erősen utal - gondolom Én - a Spuri adalékra is. Ezeket az adalékokat Ők "Varázsszereknek" hívják, és állítólag nemzetközileg hitelesített motor fékpadon végzett vizsgálatokkal bizonyították, hogy semmiféle előnyt nem tudtak kimutatni. Még egyszer hangsúlyozom, a számtalan bevizsgált , de nem nevesített bevizsgált minták alapján. Úgy gondolom, ha lenne , vagy találtak volna kimagasló teljesítményű adalékot akkor azt mondták volna. Nem tudom, hogy ez az előadás illetve az előadó mennyire márkafüggetlen, elkötelezetlen és valós, de akkor is csak a jó hírnevét , szavahihetőségét, szakmai tudását teszi kockára, ha valótlant állítana. Ő is a 100-as és a prémium üzemanyag csomagok mellett teszi le voksát, mint mostanában sokan. Én már közel fél éve Spuri-t használok , és fogok is a jövőben. Meg vagyok vele elégedve, mert gondolom, hogy a külcsínynél többet ér a belbecs. Hogy akkor miért is írtam le ezt ... Ez is egy vélemény, sokan látták , hallották, változtatták meg az eddigi hozzáállásukat az üzemanyagokról. Hogy releváns-e vagy sem , azt egy laikus nem tudja eldönteni, de ha azt hallják, hogy egy fejlesztőmérnök mondja akkor hajlamosak hinni neki, még ha konkrétumokat nem is mond. Ilyenkor azért nagyon szívesen megnéznék egy szemtől-szemben előadást , pro és kontra érvekkel. Mert könnyű egyoldalúan állítani valamit , pláne valakiről vagy valamiről, ha a másik fél nincs jelen és nem tud reagálni rá, vagy nem tud visszakérdezni. Maradok hű vásárlójuk, tisztelettel: Pető György

2020-06-23
Barmy
Tisztelt szaki! Érdeklődni, hogy 2.0 jtdm-2 (140 lóerős verzió) Alfa Romeo Giuliettaba ajánlaná az adalékanyagot? Milyen gyakran érdemes használni, minden teletanknál? Illetve megéri a prémium gázolajat tankolni vagy nem? Itt olvastam lejjebb, hogy nem igazán ajánlják. Köszönöm a válaszukat!

2020-06-23
SZAKI Kft.
Tisztelt Mucsányi László Úr! A régebbi analíziseink szerint nem biztos, hogy tudok teljesen megfelelő választ adni! Igazsághoz hozzá tartozik, hogy nagyon gyorsan változtatják az összetételét a gázolajnak! Így kb. egy év idő eltelte után a következőket írhatom! Az Ön által írt márka javítása, az egy évvel ezelőttinél nem sok eredményre vezet! A kíméletesség felé, viszont tereli a minőséget, valamint a szortimentizációt, kopáscsökkentést, hűtő-gél hatását a SPURI jelentősen javítja! Energetikában, a vízdiszpergálás miatt, kezdetben gyengülést lehet érezni. Ez addig tart, míg van kondenzvíz a rendszerbe! Hogy gyorsabb takarítást végezzen a SPURI JG-2 kb. másfél szerese hamarabb végzi el a dolgát! Másrészt a koksz mélycementálás miatt, nagyon nehéz a beégéseket eltüntetni, ezért is hasznos a hűtő-gél komponense a SPURI JG-2-nek! Erre írtuk régen, hogy ha sokat használt prémium gázolajat az autós, akkor később ez már lehetetlen feladat. Az emelt cetánszám, hirdetésbe közölt tényszerű változata, nem minden járműbe fejti ki hatását. Nagyon egyszerű a végén van egy mondat, mely nyilván ezért született, mert nem minden, és nem mindig van rendbe. Az írják: 'Az ábrázolt hatások jelképesen, túlzó módon jelennek meg.' Remek, és majd nem hatásos védelem, a Fogyasztóvédelmi bírságok kivédésére! Összegezve talán várjuk meg a következő, ezen évi analízist, sokkal közelebb leszünk a megoldáshoz. Köszönöm kérdését! Tisztelettel, Farkas Kálmán

2020-05-31
SZAKI Kft.
Kedves Rym István! Igen készül. Folyamatban van. Kb. egy hónap múlva lesz! Csak az átmeneti minőség elhagyására várunk. Most lesz már a nyári gázolajból lesz a minta kivéve, véletlenszerű sorsolással. Addig pedig a végső összehasonlító benzin elemzés is elkészül. Ez lesz a következő értekezésünk a kollégánkkal! Ezért kérek még egy kis türelmet, dolgozunk nagy erőkkel az analízisen, bár van amit elmondhatunk, és sajnos van amit nem, mert akkor jogilag nekünk elég sok problémánk keletkezne belőle! Kis türelmet kérünk! Köszönöm kérdését! Tisztelettel, Farkas Kálmán

2020-05-31
SZAKI Kft.
Tisztelt Kovács János Úr! Kicsit bonyolultabb a kérdés! Két részre kell tagolni. Most ilyen probléma nem fenyeget, hogy az alkohol tönkre teszi az AC pumpát. Mert alig van benne, mint ahogyan az évi vegyi elemzésekből kiderül. Ám van más itt leírt probléma! Ami veszélyesebb. És ezt az újabb keverésű E10 problémát küszöböli ki a SPURI. Második részben kifejte, valóban kétféle benzin pumpa van. Sajnos a tiszta etanolra méretezett még nincs benne a 2020-as új autókba sem! Ezek teljesen mások. A tekercseléstől a PVA műanyagokig. A mostani autókban úgymond hibrid tekercsek vannak az AC-ben. Sajnos hitvány minőségek, melyek nem csak az alkohol, éter származékra, hanem az aromásokra is érzékenyek. Egyfajta gyenge poliuretánba vannak ágyazva a rézbevonatos alu. tekercsek. Ez így roppant olcsó! Ezek tompítására prímán megfelel a SPURI-ban található több komponens, minta hűtőgél, a kopáscsökkentők, vízdiszpergátorok. No és 1-2 szortimentizációt növelő alkotó! Tehát ha SPURI-t használ széles védelmi vonala van. Ám nem mindegy honnan kezdi javítani az üzemanyagot! Lám a 100-as benzinnél nagyon nehéz, gazdaságtalan! Kb. 20literenként kell 100ml. Hogy a hiányzó hézagokat némi alkotóval kitöltsük. Ennyit dióhéjban! Köszönöm értékes aktuális kérdését! Tisztelettel, Farkas Kálmán

2020-05-31
Mucsányi László
Tisztelt Farkas úr. Azzal a kérdéssel fordulok önhöz,OMV max mottion dizellel járok az autóval,hogyan használjam a kék spurit,lehet hozzá önteni,vagy térjek vissza az alap dizelhez és ahhoz öntsem. A prémium dizel+ kék spuri nem okoz kárt a magasabb cetán szám miatt? Köszönöm válaszát. Tisztelettel Mucsányi László

2020-05-29
Rym István
Tisztelt Farkas Kálmán! A gázolajokról is készül hasonló elemzés mint a benzinekről? Normál és prémium összehasonlítás Üdvözlettel: R.István

2020-05-28
 
Powered by Phoca Guestbook

Hírlevél feliratkozás