Vendégkönyv - Spuri Adalék
×
Kosaram
Kosárban lévő termékek
A kosár üres.
Töltse meg kosarát
Vásárlásbdfg
Ft
A szállítás és az adók újra kiszámításra kerülhetnek a pénztárnál.
Ft
Tovább vásárolok

Vendégkönyv

A bejegyzés írásához be kell jelentkeznie!

Regisztráció
2190 bejegyzés.
SZAKI KFT SZAKI KFT írta ekkor 2013.05.15. 15:49
Tisztelt Szűcs Zsolt!

Sajnos nincs adatunk a Gyömrő környéki kutakról.
Alapelvként a nagy forgalmú kúton, a legolcsóbb gázolajat tankoljon.
Legállandóbb minőség a MOL-nál van!
Az is számít ki üzemelteti a kutat!!!!!!!
Mennyire becsületes!
Kb. ezek számítanak!
Köszönöm kérdését!
Farkas Kálmán
Szűcs Zsolt Szűcs Zsolt írta ekkor 2013.05.13. 20:38
Tisztelt Farkas Kálmán Úr! Szeretném tudni,hogy melyik üzemanyag kúton tudnék"jó"minőségű gázolajat tankolni.Válaszát előre is köszönöm.
Szaki kft Szaki kft írta ekkor 2013.05.10. 19:44
Kedves HSzabi!

A befektetett érték normál adalékolásnál térül meg legjobban a SPURI-nál.
Ez azt jelenti 40-50liter közötti mennyiséghez 1dl-t öntsön!
Másrészt valóban jól olvasta semmi értelme prémium benzint vásárolni. A legrétegzettebb a 95-ös!
Egyébként ennek még valamelyest benzin szaga is van!
Érdekesség, hogy egy-két benzinfajtának a kúton nincs is benzin szaga! Vagy legalábbis az a klasszikus benzinszag!
Ezt sokan említették és valóban tény! Lassan minden vackot eladnak nekünk a kútnál! Tisztelet a kivételnek!
További balesetmentes vezetést kívánok!
Tisztelettel, Farkas Kálmán
HSzabi HSzabi írta ekkor 2013.05.08. 18:39
Tisztelt Farkas Kálmán Úr!

A következő kérdésem lenne, Daewoo Lanos 1.6-os kocsim van. Az elsődleges számomra a fogyasztás. Milyen arányban kell keverni Ön szerint a piros spurit a megfelelő fogyasztás eléréséhez?
Válaszát előre is köszönöm!
Ui: A korábbi hozzászólást olvasva, ezek szerint a 95-ös benzinre optimalizált motorba semmi értelme 98-as v. jobb benzint használni?
SZAKI KFT SZAKI KFT írta ekkor 2013.04.30. 15:48
Tisztelt Szabolcs!

Nincs részletes összetételről vizsgálatunk, a 95-ös és a 95-ös prémiummal kapcsolatban, de feltételezem, hogy nem sok a különbség a kettő között. Az olajtársaságok fejével gondolkozva, valószínűsíthetem, hogy ez csak érzéki csalódás lehet. Olyan kevés a vegyi összetétel különbsége, hogy azt már szennyeződés szinten sem lehetne kimutatni. Ezért javaslom, egy forintot se költsön többet az üzemanyagra, ha nem muszáj.

Köszönöm kérdését, kellemes ünnepet kívánok, üdvözlettel: Farkas Kálmán
Sz. Szabolcs Sz. Szabolcs írta ekkor 2013.04.30. 11:40
Köszönöm a választ. Azt szeretném még kérdezni, hogy 95-ös benzinből érdemes a prémium változatot tankolni, vagy a JG2-vel előnyösebb a sima 95-ös? Köszönöm!
SZAKI KFT SZAKI KFT írta ekkor 2013.04.30. 11:34
Tisztelt Szabolcs!

A körülményekből ítélve, a kelleténél több üzemanyagot kap a motor, amit már nem tud elégetni.

A 100-as benzin gyengébb hőértékű, ezért van az, hogy jobban érzi a 100-asnál a nyomatékot.

A SPURI bármely változata még dupla mennyiségben sem káros, körülményektől és motoroktól függetlenül. A kérdés csak az, hogy segíti-e a gazdaságos üzemmódot, és nyomatékosabb-e a jármű. Ezt pedig csak optimális égéssel lehet elérni. Mivel Önnél a hengerfej síkolva nem lett, valamint dugócsere sem lehetett, ezért az Ön járműve normál 10,5 körüli sűrítési arányra van méretezve.
Ez azt jelenti, nem igényli a 100-as benzint. Az előgyújtás szöge nagyobb, ezért érzi az előzőek mellett, hogy jobban megy az autó. Ha megjavítjuk JG-2-es adalékunkkal, 50 literbe 1,5 dl-t, akkor érezni fogja 100-as benzinnél is a különbséget.

A tuningolás következtében, valamint az elégetetlen üzemanyag miatt az égéstér felületei erősen kormosak lehetnek. A nagy felületen pedig, hamarabb kopogásos égés keletkezik. Ezért szereti az Ön járműve a 100-as benzint, javaslatom, először a 100-as benzinnel, 4-500 km megtéve, takarítsa ki a rendszert a SPURI JG-2-vel, majd 95-ös benzinhez töltve használhatja kopogásos égés nélkül, hiszen rétegzettebb a 95-ös oktánszámú benzin, és alig tartalmaz etanolt, mint a 100-as benzin.

Olvasóink is örülnének neki, ha tapasztalatát később megosztaná velünk.

További balesetmentes autózást kívánok,
üdvözlettel: Farkas Kálmán
Sz. Szabolcs Sz. Szabolcs írta ekkor 2013.04.29. 11:58
Tisztelt Farkas Kálmán!

Egy 2005-ös Mitsubishi Lancer 1,6 benzines autót használok, ami kapott némi chip tuningot. Ennek következtében jobban szereti a 100-as benzint. A kérdésem a következő: ebben az esetben sem ajánlatos a 100-as benzin + a rózsaszín Spuri, vagy csak felesleges, vagy esetleg káros is lehet? Mi a javaslata? Köszönöm!
SZAKI KFT SZAKI KFT írta ekkor 2013.04.29. 11:44
Kedves Alex!

Prémium benzinhez lehet adalékolni a JG-2-t, de nem érdemes, ugyanis min. 10 % etanolt tartalmaz. Köztudott, hogy gyengébb lesz vele az autó. Az oktánszám nem minden! Ha eddig 98-as benzint használt, akkor a 95-ös + másfélszeres JG-2-es adalékolás elegendő lesz. Így nem fog detonációs égés keletkezni. Tehát 50 liter benzinhez 150, de max. 200 ml JG-2-t töltsön be, így nyomatékosabb, halkabb és hidegebb üzemmóddal fog járni a motor. Az ennél magasabb sűrítési aránynál használjon versenybenzint, vagy E85 üzemanyagot, szintén JG-2 másfélszeres adalékolással. Természetesen az előgyújtást, a mindenkor használatos benzinhez kell állítani.

Köszönöm kérdését, tisztelettel: Farkas Kálmán
x20xer x20xer írta ekkor 2013.04.28. 08:57
Enyhén tuningolt, ill. 98-as benzinhez optimalizált autóhoz szeretném kipróbálni a JG-2-t. Korábbi hozzászólásban olvastam, hogy a prémium benzinekhez talán nem szerencsés Spurit adagolni, mivel nem tutni, hogy a többi adalékanyaggal hogyan fog reagálni. A kérdésem a következő: 95-ös benzinhez mennyit kell adagolnom, hogy ne alakulhasson ki a detonációs égés?
Köszönettel:
Alex
SZAKI KFT SZAKI KFT írta ekkor 2013.03.25. 09:44
Kedves János!

Ilyen távolról és ennyi adatból nehéz megállapítani, hogy mi lehet a problémája a turbójának. Még az nem feltétlenül jelent rosszat, ha egy bizonyos tartományban a fordulatszám emelkedésével hallani a turbó fütyülését.

Egy-két óvintézkedést lehetne megtenni! Létkérdés a turbó tengely kenéséhez a jó minőségű és teljesítményosztályú motorolaj. Ez nem multimárkát jelent, és nem konzisztencia osztályt, hanem ennél egy kicsit többet. A minősítés a flakonon mindig szerepel. A gépkönyv pedig tartalmazz, hogy milyet lehet alkalmazni. A füstgáz oldali lapátok geometriai kopásából is eredhet ez a fütyülő hang. Volt már olyan eset, hogy a kokszos városi üzemmód miatti lerakódások olyan mértékűek voltak, hogy sérültek a turbólapátok. Indítási fázisba excentrikusan indulva beleért a ház falára lerakódott kokszba, és elhajlott. A kormos lerakódásokat fel tudjuk ugyan oldani, de az elhajlított lapátokat nem tudjuk helyreállítani, csak kitisztítani a rendszert.

Ajánlat: nem veszíthet sokat, ha egy tankolásnál a kék, magasabb energiaszintű adalékunkat használja, másfélszeres arányban. Ez azt jelenti, hogy 50 literbe töltsön 150 ml-t, hisz most akcióban mindenhol ennyire töltjük a 125 ml-es kiszerelésünket.
Köszönöm kérdését, és kérem írja meg a további történetét a turbónak.
Üdvözlettel: Farkas Kálmán
János János írta ekkor 2013.03.23. 12:41
Kedves Szaki Kft!

Egy ideje erősen sípoló hangot ad PD TDI motorral szerelt Octaviám turbója. Teljesítmény csökkenés és egyéb fizikai jele nincs a turbó meghibásodásának (olaj, füst stb.) Oka lehet esetleg a több városi használat?
Segíthet a Spuri ennek orvoslásában és ha igen melyik? Vagy marad az autószerelő?

Üdv, János
SZAKI KFT SZAKI KFT írta ekkor 2013.03.17. 20:46
Tisztelt Pisti!

Igen, nagyon jó hatással van a kétütemű motorokra!

Próbáld ki, meg leszel elégedve!
Próba után után kérlek írd meg mit tapasztaltál!
Köszönjük! A hasonló felhasználók nevében!
Tisztelettel!
Farkas Kálmán
Pisti Pisti írta ekkor 2013.03.17. 12:49
Szia
kétütemű honda cr-rel versenyzek ahhoz is lehet használni JG-2 VERSENY ÜZEMANYAGADALÉK anyagot?
Köszönöm 🙂
dragon dragon írta ekkor 2013.03.14. 00:32
Köszönöm a válaszát , énis gondoltam hogy nem lesz baja töle az EGR szelepnek csak kicsit furcsa volt a szöveg. Egyébként elégedett vagyok vele diesel BMW be tettem a kékböl és egyenletesebb lett a járás meg halkabb lett a motor , de fogyasztás csökkenést még nem tapasztaltam na de lehet következö adagnál.
SZAKI KFT SZAKI KFT írta ekkor 2013.03.13. 18:35
Tisztelt Dragon!
Elnézését kérem!
A fogalmazás lehetett volna pontosabb.
Most leírom részletesen. A Hogyha el is romlik a szelep, akkor az később történik ha SPURI-t használ!
Új autónál, új EGR szelepnél, ha folyamatosan használják a SPURI-t sosem lesz ezzel az alkatrésszel elkokszosodás miatti tönkremenetel.

Régi rendszereknél a kipufogógáz elégtelen összetétele miatt a visszavezetett gázban lévő koksz lerakódik. Sokáig így használva a szelep ki-be nyitogatása közben elkopik, valamint nagy igénybevételnél, magas hőfokon maradandóan beég a korom minden kipufogógázzal érintkező felületre.
Ez néha maradandó, és nem mosható ki! Valamint néha deformációhoz vezet.
Nem tudni milyen körülmények között és meddig gyilkolták az autót ilyen szeleppel! Sok a határozatlan tényező!

Elkezdi használni a SPURI-t az ilyen öreg autónál, akkor kétesélyes! Ha még nem nagyon kövült meg a koksz, akkor segít takarítani a SPURI szép apránként. Néha persze meg kell forgatni egy kicsit jobban a főtengelyt, hosszabb távon is, főleg ha sokat használják városban! Így hamarabb kitisztul még a szelepülék helye is.
Konkrét tapasztalatok azt mutatják, hogy 60-70%-ban kitisztítja a szelepet! Ha nem, akkor az már maradandóan beégett!
Pont erről szól az Autótechnika 2013.2.számában, mely márciusban jelent meg, egy cikk, pontosan a 47.oldalon.
Nagyon tanulságos!
Kérem, ha van kérdése a válaszom után is, akkor tegye fel!
Szívesen válaszolok, amire tudok!
Köszönöm kérdését!
Üdvözlettel,
Farkas Kálmán
dragon dragon írta ekkor 2013.03.11. 13:32
- "EGR" szelep későbbi tönkremenetele (néha megjavulása, tisztulása).
Ezt olvastam a leirásba most akkor elösegiti a spuri az EGR szelep tönkremenetelét vagy hogy van ez?
SZAKI KFT SZAKI KFT írta ekkor 2013.03.06. 10:22
Kedves János!

Igaza van Bálintnak!
Kell egy hosszabb terheléses üzem is a tökélesen takarításhoz!
Nálunk is így van. A ter. képviselők, sofőrök finom trafipaxos tempója után reggel beindítva csodálkoztam miért jár furcsán alapjáraton, és kicsit rosszabb a kipufogó szaga. Végül is a 2001-es VW Transzporterünkbe akkor 327.000km volt. Még nem volt cserélve, sőt kivéve sem a porlasztócsúcs. Azt gondoltam most jött el az ideje.
De még mindig nem!! Hihetetlen.
Dupla SPURI JG-2, és ami kifér a csövön trélert húzva 130km után nem ismertem rá!
Mint új korában. A csippelés ellenére, a rengeteg sok megtett kilométer volta ellenére megy mint a nyúl!
Tehát valóban néha nem árt tartósan 3-4ezer fordulat között kiköhögtetni a rendszert.
Köszönöm bejegyzését!
Üdvözlettel!
Farkas Kálmán
Bálint Bálint írta ekkor 2013.03.06. 09:46
Kedves János!
Az 1.2 -es PDTDI-ben is állítható geometriás turbótöltő van, mint az én 1.9-es passatomban, ami sok városi használat esetén hajlamos lekormolódni. Az autó sem húz olyan jól + hibaüzenet is jöhet a nem megfelelő töltőnyomás következtében.
A Spuri segíthet, de az Ön helyében én egy autópályás meghajtással kombinálnám (minimum fél órán át 130-140 km/h, 3000-3200 -as fordulattal). A sok város és az óvatos, nem pörgetős vezetési mód miatt (+sok hideg üzem) nálam is jelentkeztek problémák a (piros) Spuri folyamatos használata ellenére, de a fenti módszer megoldotta, azóta sincs semmi gond.
Autószerelők szét akarták szedni, de még soha nem volt bontva, jobb nem bolygatni (kipufogógáz + olajkenés ill. -visszafolyóág tömítései, esetleg kosz kerül a szívó oldalra szerelésnél stb.)
A turbodízelek már csak ilyenek, ki kell őket néha kicsit kormolni. (Természetesen kizárólag üzemmelegen, nehogy a hengerfejben lássa kárát.) A Spuri észrevehetően csökkenti a koromképződést, de ezeket a motorokat nem annyira a folyamatos városozásra szánták…
Üdvözlettel: Bálint
SZAKI KFT SZAKI KFT írta ekkor 2013.03.05. 10:50
Tisztelt Gerdán János Úr!

Valóban jó hatással van a kipufogó rendszerre a SPURI, és a SPURI JG-2.
Igen nehéz pont így diagnosztizálni a Lupó-t, vagy bármelyik autó turbóját. Levétel, szétszedés, így lehet a kormot megállapítani. Más oka is lehet, hogy nem nyom 1.1-1,2-őt a turbó.
Ezt már remélem műszerrel mérték!
Ez a motor akkoriban egy korszak alkotó volt. Valóban kis fogyasztású. És ebben a kaszniban tényleg lehet 3literrel autózni vele!
Ha nem ezt tapasztalja meg kell keresni a hiba okát!
Javaslatom első körbe, a gyorsabb eredmény érdekében a SPURI JG-2 2-3 tele tankos adalékolással járjon vele. Mehet a másfél szeres adag a gázolajhoz! Több nem kell! Mert nem tisztít jobban, csak elpocsékolja az adalékot! Igaz kárt sem okoz!
Ezután térjen át az olcsóbb normál SPURI-ra! Használja állandó jelleggel, a többi motoralkatrésznek sem árt a jó minőségű gázolaj!

Meg fog lepődni a fogyasztáson, és a dinamikán is. ezt garantálom. Persze a gondos karbantartás nagyon szakszerűen elvégezve sem árt!
Kérem írja meg, bármi tapasztalata keletkezik a közeljövőben ezen ritka kis autóval.

Sokan arra hivatkoznak, hogy túl kicsi az autójuk, nem lehet mérni fogyasztási és erő különbséget! Mások a nagy köbcentis járműveknél azt mondják, nem érzik, hogy 600, vagy 660 NM lett a nyomatéka, és mennyivel kevesebb a fogyasztása! Persze akinek egy amerikai 7000cm3 autója van, 25literes benzin normával, ami 30millió volt nem méregeti a fogyasztást.
Talán érthető is, hogy csak az erő számít ennél az autónál!
Önnél viszont számít az étvágy, hisz nem véletlen vett pont ilyen autót! Tehát a SPURI megteszi azt, hogy anyagilag is jól járjon, a hosszan tartó motorélet mellett.
További élvezetes autózást kívánok!
Üdvözlettel!
Farkas Kálmán