A bejegyzés írásához be kell jelentkeznie!
RegisztrációKromofágot semmiképp!
Ez a motor a Renault 1.5 egy alteregója, aminek a jellemzője a gyenge minőségű porlasztó csúcs!
40-50literbe a SPURI JG-2 használd kb. 2-3szor, aztán jöhet a normál piros SPURI 50literbe 1dl. Ezt pedig folyamatosan használja mert megtérül egyrészt a fogyasztásba, duplán pedig a motor élettartamánál!
Sokat fog javulni, de a kezdetektől fogva kellett volna adalékolni ezeket a típusokat! Sajnos melegebb a kelleténél az égéstér.
Valaminél fogva gyári rossz programozásból ered. Egyik, másiknál a kipufogó szelepek szélei is elégnek.
Lehet még a konstrukció problémás hengerfejből eredően is!
SPURI-val sokkal tovább hajthatók! Van a clióból olyan, amelyik 190ezer km-t elment javítás nélkül, állandó SPURI adalékolással!
Rosszabb nem lesz az biztos!
Hibajelet is le kellene kérdezni, valamint gázolajszűrőt is minden második motorolaj cserénél meg kellene ejteni!
Sajnos Mo.on muszáj!
Aztán már a szerelő egyúttal belekukkanthatna minden adatába! Előtöltés, résolaj, hőmérséklet viszonyok, EGR kokszosodás, stb! Diagnózist csak így lehet felállítani!
Inkább később mint soha!
Tapasztalatát feltétlen írja meg mások miatt is!
Tanuljunk egymás esetéből!
Előre is köszönettel!
Farkas Kálmán
Sajnos nincs adatunk a Gyömrő környéki kutakról.
Alapelvként a nagy forgalmú kúton, a legolcsóbb gázolajat tankoljon.
Legállandóbb minőség a MOL-nál van!
Az is számít ki üzemelteti a kutat!!!!!!!
Mennyire becsületes!
Kb. ezek számítanak!
Köszönöm kérdését!
Farkas Kálmán
A befektetett érték normál adalékolásnál térül meg legjobban a SPURI-nál.
Ez azt jelenti 40-50liter közötti mennyiséghez 1dl-t öntsön!
Másrészt valóban jól olvasta semmi értelme prémium benzint vásárolni. A legrétegzettebb a 95-ös!
Egyébként ennek még valamelyest benzin szaga is van!
Érdekesség, hogy egy-két benzinfajtának a kúton nincs is benzin szaga! Vagy legalábbis az a klasszikus benzinszag!
Ezt sokan említették és valóban tény! Lassan minden vackot eladnak nekünk a kútnál! Tisztelet a kivételnek!
További balesetmentes vezetést kívánok!
Tisztelettel, Farkas Kálmán
A következő kérdésem lenne, Daewoo Lanos 1.6-os kocsim van. Az elsődleges számomra a fogyasztás. Milyen arányban kell keverni Ön szerint a piros spurit a megfelelő fogyasztás eléréséhez?
Válaszát előre is köszönöm!
Ui: A korábbi hozzászólást olvasva, ezek szerint a 95-ös benzinre optimalizált motorba semmi értelme 98-as v. jobb benzint használni?
Nincs részletes összetételről vizsgálatunk, a 95-ös és a 95-ös prémiummal kapcsolatban, de feltételezem, hogy nem sok a különbség a kettő között. Az olajtársaságok fejével gondolkozva, valószínűsíthetem, hogy ez csak érzéki csalódás lehet. Olyan kevés a vegyi összetétel különbsége, hogy azt már szennyeződés szinten sem lehetne kimutatni. Ezért javaslom, egy forintot se költsön többet az üzemanyagra, ha nem muszáj.
Köszönöm kérdését, kellemes ünnepet kívánok, üdvözlettel: Farkas Kálmán
A körülményekből ítélve, a kelleténél több üzemanyagot kap a motor, amit már nem tud elégetni.
A 100-as benzin gyengébb hőértékű, ezért van az, hogy jobban érzi a 100-asnál a nyomatékot.
A SPURI bármely változata még dupla mennyiségben sem káros, körülményektől és motoroktól függetlenül. A kérdés csak az, hogy segíti-e a gazdaságos üzemmódot, és nyomatékosabb-e a jármű. Ezt pedig csak optimális égéssel lehet elérni. Mivel Önnél a hengerfej síkolva nem lett, valamint dugócsere sem lehetett, ezért az Ön járműve normál 10,5 körüli sűrítési arányra van méretezve.
Ez azt jelenti, nem igényli a 100-as benzint. Az előgyújtás szöge nagyobb, ezért érzi az előzőek mellett, hogy jobban megy az autó. Ha megjavítjuk JG-2-es adalékunkkal, 50 literbe 1,5 dl-t, akkor érezni fogja 100-as benzinnél is a különbséget.
A tuningolás következtében, valamint az elégetetlen üzemanyag miatt az égéstér felületei erősen kormosak lehetnek. A nagy felületen pedig, hamarabb kopogásos égés keletkezik. Ezért szereti az Ön járműve a 100-as benzint, javaslatom, először a 100-as benzinnel, 4-500 km megtéve, takarítsa ki a rendszert a SPURI JG-2-vel, majd 95-ös benzinhez töltve használhatja kopogásos égés nélkül, hiszen rétegzettebb a 95-ös oktánszámú benzin, és alig tartalmaz etanolt, mint a 100-as benzin.
Olvasóink is örülnének neki, ha tapasztalatát később megosztaná velünk.
További balesetmentes autózást kívánok,
üdvözlettel: Farkas Kálmán
Egy 2005-ös Mitsubishi Lancer 1,6 benzines autót használok, ami kapott némi chip tuningot. Ennek következtében jobban szereti a 100-as benzint. A kérdésem a következő: ebben az esetben sem ajánlatos a 100-as benzin + a rózsaszín Spuri, vagy csak felesleges, vagy esetleg káros is lehet? Mi a javaslata? Köszönöm!
Prémium benzinhez lehet adalékolni a JG-2-t, de nem érdemes, ugyanis min. 10 % etanolt tartalmaz. Köztudott, hogy gyengébb lesz vele az autó. Az oktánszám nem minden! Ha eddig 98-as benzint használt, akkor a 95-ös + másfélszeres JG-2-es adalékolás elegendő lesz. Így nem fog detonációs égés keletkezni. Tehát 50 liter benzinhez 150, de max. 200 ml JG-2-t töltsön be, így nyomatékosabb, halkabb és hidegebb üzemmóddal fog járni a motor. Az ennél magasabb sűrítési aránynál használjon versenybenzint, vagy E85 üzemanyagot, szintén JG-2 másfélszeres adalékolással. Természetesen az előgyújtást, a mindenkor használatos benzinhez kell állítani.
Köszönöm kérdését, tisztelettel: Farkas Kálmán
Köszönettel:
Alex
Ilyen távolról és ennyi adatból nehéz megállapítani, hogy mi lehet a problémája a turbójának. Még az nem feltétlenül jelent rosszat, ha egy bizonyos tartományban a fordulatszám emelkedésével hallani a turbó fütyülését.
Egy-két óvintézkedést lehetne megtenni! Létkérdés a turbó tengely kenéséhez a jó minőségű és teljesítményosztályú motorolaj. Ez nem multimárkát jelent, és nem konzisztencia osztályt, hanem ennél egy kicsit többet. A minősítés a flakonon mindig szerepel. A gépkönyv pedig tartalmazz, hogy milyet lehet alkalmazni. A füstgáz oldali lapátok geometriai kopásából is eredhet ez a fütyülő hang. Volt már olyan eset, hogy a kokszos városi üzemmód miatti lerakódások olyan mértékűek voltak, hogy sérültek a turbólapátok. Indítási fázisba excentrikusan indulva beleért a ház falára lerakódott kokszba, és elhajlott. A kormos lerakódásokat fel tudjuk ugyan oldani, de az elhajlított lapátokat nem tudjuk helyreállítani, csak kitisztítani a rendszert.
Ajánlat: nem veszíthet sokat, ha egy tankolásnál a kék, magasabb energiaszintű adalékunkat használja, másfélszeres arányban. Ez azt jelenti, hogy 50 literbe töltsön 150 ml-t, hisz most akcióban mindenhol ennyire töltjük a 125 ml-es kiszerelésünket.
Köszönöm kérdését, és kérem írja meg a további történetét a turbónak.
Üdvözlettel: Farkas Kálmán
Egy ideje erősen sípoló hangot ad PD TDI motorral szerelt Octaviám turbója. Teljesítmény csökkenés és egyéb fizikai jele nincs a turbó meghibásodásának (olaj, füst stb.) Oka lehet esetleg a több városi használat?
Segíthet a Spuri ennek orvoslásában és ha igen melyik? Vagy marad az autószerelő?
Üdv, János
Igen, nagyon jó hatással van a kétütemű motorokra!
Próbáld ki, meg leszel elégedve!
Próba után után kérlek írd meg mit tapasztaltál!
Köszönjük! A hasonló felhasználók nevében!
Tisztelettel!
Farkas Kálmán
kétütemű honda cr-rel versenyzek ahhoz is lehet használni JG-2 VERSENY ÜZEMANYAGADALÉK anyagot?
Köszönöm 🙂
Elnézését kérem!
A fogalmazás lehetett volna pontosabb.
Most leírom részletesen. A Hogyha el is romlik a szelep, akkor az később történik ha SPURI-t használ!
Új autónál, új EGR szelepnél, ha folyamatosan használják a SPURI-t sosem lesz ezzel az alkatrésszel elkokszosodás miatti tönkremenetel.
Régi rendszereknél a kipufogógáz elégtelen összetétele miatt a visszavezetett gázban lévő koksz lerakódik. Sokáig így használva a szelep ki-be nyitogatása közben elkopik, valamint nagy igénybevételnél, magas hőfokon maradandóan beég a korom minden kipufogógázzal érintkező felületre.
Ez néha maradandó, és nem mosható ki! Valamint néha deformációhoz vezet.
Nem tudni milyen körülmények között és meddig gyilkolták az autót ilyen szeleppel! Sok a határozatlan tényező!
Elkezdi használni a SPURI-t az ilyen öreg autónál, akkor kétesélyes! Ha még nem nagyon kövült meg a koksz, akkor segít takarítani a SPURI szép apránként. Néha persze meg kell forgatni egy kicsit jobban a főtengelyt, hosszabb távon is, főleg ha sokat használják városban! Így hamarabb kitisztul még a szelepülék helye is.
Konkrét tapasztalatok azt mutatják, hogy 60-70%-ban kitisztítja a szelepet! Ha nem, akkor az már maradandóan beégett!
Pont erről szól az Autótechnika 2013.2.számában, mely márciusban jelent meg, egy cikk, pontosan a 47.oldalon.
Nagyon tanulságos!
Kérem, ha van kérdése a válaszom után is, akkor tegye fel!
Szívesen válaszolok, amire tudok!
Köszönöm kérdését!
Üdvözlettel,
Farkas Kálmán
Ezt olvastam a leirásba most akkor elösegiti a spuri az EGR szelep tönkremenetelét vagy hogy van ez?
Igaza van Bálintnak!
Kell egy hosszabb terheléses üzem is a tökélesen takarításhoz!
Nálunk is így van. A ter. képviselők, sofőrök finom trafipaxos tempója után reggel beindítva csodálkoztam miért jár furcsán alapjáraton, és kicsit rosszabb a kipufogó szaga. Végül is a 2001-es VW Transzporterünkbe akkor 327.000km volt. Még nem volt cserélve, sőt kivéve sem a porlasztócsúcs. Azt gondoltam most jött el az ideje.
De még mindig nem!! Hihetetlen.
Dupla SPURI JG-2, és ami kifér a csövön trélert húzva 130km után nem ismertem rá!
Mint új korában. A csippelés ellenére, a rengeteg sok megtett kilométer volta ellenére megy mint a nyúl!
Tehát valóban néha nem árt tartósan 3-4ezer fordulat között kiköhögtetni a rendszert.
Köszönöm bejegyzését!
Üdvözlettel!
Farkas Kálmán
Legutóbbi hozzászólások