A bejegyzés írásához be kell jelentkeznie!
RegisztrációSajnos nincs adatunk a Gyömrő környéki kutakról.
Alapelvként a nagy forgalmú kúton, a legolcsóbb gázolajat tankoljon.
Legállandóbb minőség a MOL-nál van!
Az is számít ki üzemelteti a kutat!!!!!!!
Mennyire becsületes!
Kb. ezek számítanak!
Köszönöm kérdését!
Farkas Kálmán
A befektetett érték normál adalékolásnál térül meg legjobban a SPURI-nál.
Ez azt jelenti 40-50liter közötti mennyiséghez 1dl-t öntsön!
Másrészt valóban jól olvasta semmi értelme prémium benzint vásárolni. A legrétegzettebb a 95-ös!
Egyébként ennek még valamelyest benzin szaga is van!
Érdekesség, hogy egy-két benzinfajtának a kúton nincs is benzin szaga! Vagy legalábbis az a klasszikus benzinszag!
Ezt sokan említették és valóban tény! Lassan minden vackot eladnak nekünk a kútnál! Tisztelet a kivételnek!
További balesetmentes vezetést kívánok!
Tisztelettel, Farkas Kálmán
A következő kérdésem lenne, Daewoo Lanos 1.6-os kocsim van. Az elsődleges számomra a fogyasztás. Milyen arányban kell keverni Ön szerint a piros spurit a megfelelő fogyasztás eléréséhez?
Válaszát előre is köszönöm!
Ui: A korábbi hozzászólást olvasva, ezek szerint a 95-ös benzinre optimalizált motorba semmi értelme 98-as v. jobb benzint használni?
Nincs részletes összetételről vizsgálatunk, a 95-ös és a 95-ös prémiummal kapcsolatban, de feltételezem, hogy nem sok a különbség a kettő között. Az olajtársaságok fejével gondolkozva, valószínűsíthetem, hogy ez csak érzéki csalódás lehet. Olyan kevés a vegyi összetétel különbsége, hogy azt már szennyeződés szinten sem lehetne kimutatni. Ezért javaslom, egy forintot se költsön többet az üzemanyagra, ha nem muszáj.
Köszönöm kérdését, kellemes ünnepet kívánok, üdvözlettel: Farkas Kálmán
A körülményekből ítélve, a kelleténél több üzemanyagot kap a motor, amit már nem tud elégetni.
A 100-as benzin gyengébb hőértékű, ezért van az, hogy jobban érzi a 100-asnál a nyomatékot.
A SPURI bármely változata még dupla mennyiségben sem káros, körülményektől és motoroktól függetlenül. A kérdés csak az, hogy segíti-e a gazdaságos üzemmódot, és nyomatékosabb-e a jármű. Ezt pedig csak optimális égéssel lehet elérni. Mivel Önnél a hengerfej síkolva nem lett, valamint dugócsere sem lehetett, ezért az Ön járműve normál 10,5 körüli sűrítési arányra van méretezve.
Ez azt jelenti, nem igényli a 100-as benzint. Az előgyújtás szöge nagyobb, ezért érzi az előzőek mellett, hogy jobban megy az autó. Ha megjavítjuk JG-2-es adalékunkkal, 50 literbe 1,5 dl-t, akkor érezni fogja 100-as benzinnél is a különbséget.
A tuningolás következtében, valamint az elégetetlen üzemanyag miatt az égéstér felületei erősen kormosak lehetnek. A nagy felületen pedig, hamarabb kopogásos égés keletkezik. Ezért szereti az Ön járműve a 100-as benzint, javaslatom, először a 100-as benzinnel, 4-500 km megtéve, takarítsa ki a rendszert a SPURI JG-2-vel, majd 95-ös benzinhez töltve használhatja kopogásos égés nélkül, hiszen rétegzettebb a 95-ös oktánszámú benzin, és alig tartalmaz etanolt, mint a 100-as benzin.
Olvasóink is örülnének neki, ha tapasztalatát később megosztaná velünk.
További balesetmentes autózást kívánok,
üdvözlettel: Farkas Kálmán
Egy 2005-ös Mitsubishi Lancer 1,6 benzines autót használok, ami kapott némi chip tuningot. Ennek következtében jobban szereti a 100-as benzint. A kérdésem a következő: ebben az esetben sem ajánlatos a 100-as benzin + a rózsaszín Spuri, vagy csak felesleges, vagy esetleg káros is lehet? Mi a javaslata? Köszönöm!
Prémium benzinhez lehet adalékolni a JG-2-t, de nem érdemes, ugyanis min. 10 % etanolt tartalmaz. Köztudott, hogy gyengébb lesz vele az autó. Az oktánszám nem minden! Ha eddig 98-as benzint használt, akkor a 95-ös + másfélszeres JG-2-es adalékolás elegendő lesz. Így nem fog detonációs égés keletkezni. Tehát 50 liter benzinhez 150, de max. 200 ml JG-2-t töltsön be, így nyomatékosabb, halkabb és hidegebb üzemmóddal fog járni a motor. Az ennél magasabb sűrítési aránynál használjon versenybenzint, vagy E85 üzemanyagot, szintén JG-2 másfélszeres adalékolással. Természetesen az előgyújtást, a mindenkor használatos benzinhez kell állítani.
Köszönöm kérdését, tisztelettel: Farkas Kálmán
Köszönettel:
Alex
Ilyen távolról és ennyi adatból nehéz megállapítani, hogy mi lehet a problémája a turbójának. Még az nem feltétlenül jelent rosszat, ha egy bizonyos tartományban a fordulatszám emelkedésével hallani a turbó fütyülését.
Egy-két óvintézkedést lehetne megtenni! Létkérdés a turbó tengely kenéséhez a jó minőségű és teljesítményosztályú motorolaj. Ez nem multimárkát jelent, és nem konzisztencia osztályt, hanem ennél egy kicsit többet. A minősítés a flakonon mindig szerepel. A gépkönyv pedig tartalmazz, hogy milyet lehet alkalmazni. A füstgáz oldali lapátok geometriai kopásából is eredhet ez a fütyülő hang. Volt már olyan eset, hogy a kokszos városi üzemmód miatti lerakódások olyan mértékűek voltak, hogy sérültek a turbólapátok. Indítási fázisba excentrikusan indulva beleért a ház falára lerakódott kokszba, és elhajlott. A kormos lerakódásokat fel tudjuk ugyan oldani, de az elhajlított lapátokat nem tudjuk helyreállítani, csak kitisztítani a rendszert.
Ajánlat: nem veszíthet sokat, ha egy tankolásnál a kék, magasabb energiaszintű adalékunkat használja, másfélszeres arányban. Ez azt jelenti, hogy 50 literbe töltsön 150 ml-t, hisz most akcióban mindenhol ennyire töltjük a 125 ml-es kiszerelésünket.
Köszönöm kérdését, és kérem írja meg a további történetét a turbónak.
Üdvözlettel: Farkas Kálmán
Egy ideje erősen sípoló hangot ad PD TDI motorral szerelt Octaviám turbója. Teljesítmény csökkenés és egyéb fizikai jele nincs a turbó meghibásodásának (olaj, füst stb.) Oka lehet esetleg a több városi használat?
Segíthet a Spuri ennek orvoslásában és ha igen melyik? Vagy marad az autószerelő?
Üdv, János
Igen, nagyon jó hatással van a kétütemű motorokra!
Próbáld ki, meg leszel elégedve!
Próba után után kérlek írd meg mit tapasztaltál!
Köszönjük! A hasonló felhasználók nevében!
Tisztelettel!
Farkas Kálmán
kétütemű honda cr-rel versenyzek ahhoz is lehet használni JG-2 VERSENY ÜZEMANYAGADALÉK anyagot?
Köszönöm 🙂
Elnézését kérem!
A fogalmazás lehetett volna pontosabb.
Most leírom részletesen. A Hogyha el is romlik a szelep, akkor az később történik ha SPURI-t használ!
Új autónál, új EGR szelepnél, ha folyamatosan használják a SPURI-t sosem lesz ezzel az alkatrésszel elkokszosodás miatti tönkremenetel.
Régi rendszereknél a kipufogógáz elégtelen összetétele miatt a visszavezetett gázban lévő koksz lerakódik. Sokáig így használva a szelep ki-be nyitogatása közben elkopik, valamint nagy igénybevételnél, magas hőfokon maradandóan beég a korom minden kipufogógázzal érintkező felületre.
Ez néha maradandó, és nem mosható ki! Valamint néha deformációhoz vezet.
Nem tudni milyen körülmények között és meddig gyilkolták az autót ilyen szeleppel! Sok a határozatlan tényező!
Elkezdi használni a SPURI-t az ilyen öreg autónál, akkor kétesélyes! Ha még nem nagyon kövült meg a koksz, akkor segít takarítani a SPURI szép apránként. Néha persze meg kell forgatni egy kicsit jobban a főtengelyt, hosszabb távon is, főleg ha sokat használják városban! Így hamarabb kitisztul még a szelepülék helye is.
Konkrét tapasztalatok azt mutatják, hogy 60-70%-ban kitisztítja a szelepet! Ha nem, akkor az már maradandóan beégett!
Pont erről szól az Autótechnika 2013.2.számában, mely márciusban jelent meg, egy cikk, pontosan a 47.oldalon.
Nagyon tanulságos!
Kérem, ha van kérdése a válaszom után is, akkor tegye fel!
Szívesen válaszolok, amire tudok!
Köszönöm kérdését!
Üdvözlettel,
Farkas Kálmán
Ezt olvastam a leirásba most akkor elösegiti a spuri az EGR szelep tönkremenetelét vagy hogy van ez?
Igaza van Bálintnak!
Kell egy hosszabb terheléses üzem is a tökélesen takarításhoz!
Nálunk is így van. A ter. képviselők, sofőrök finom trafipaxos tempója után reggel beindítva csodálkoztam miért jár furcsán alapjáraton, és kicsit rosszabb a kipufogó szaga. Végül is a 2001-es VW Transzporterünkbe akkor 327.000km volt. Még nem volt cserélve, sőt kivéve sem a porlasztócsúcs. Azt gondoltam most jött el az ideje.
De még mindig nem!! Hihetetlen.
Dupla SPURI JG-2, és ami kifér a csövön trélert húzva 130km után nem ismertem rá!
Mint új korában. A csippelés ellenére, a rengeteg sok megtett kilométer volta ellenére megy mint a nyúl!
Tehát valóban néha nem árt tartósan 3-4ezer fordulat között kiköhögtetni a rendszert.
Köszönöm bejegyzését!
Üdvözlettel!
Farkas Kálmán
Az 1.2 -es PDTDI-ben is állítható geometriás turbótöltő van, mint az én 1.9-es passatomban, ami sok városi használat esetén hajlamos lekormolódni. Az autó sem húz olyan jól + hibaüzenet is jöhet a nem megfelelő töltőnyomás következtében.
A Spuri segíthet, de az Ön helyében én egy autópályás meghajtással kombinálnám (minimum fél órán át 130-140 km/h, 3000-3200 -as fordulattal). A sok város és az óvatos, nem pörgetős vezetési mód miatt (+sok hideg üzem) nálam is jelentkeztek problémák a (piros) Spuri folyamatos használata ellenére, de a fenti módszer megoldotta, azóta sincs semmi gond.
Autószerelők szét akarták szedni, de még soha nem volt bontva, jobb nem bolygatni (kipufogógáz + olajkenés ill. -visszafolyóág tömítései, esetleg kosz kerül a szívó oldalra szerelésnél stb.)
A turbodízelek már csak ilyenek, ki kell őket néha kicsit kormolni. (Természetesen kizárólag üzemmelegen, nehogy a hengerfejben lássa kárát.) A Spuri észrevehetően csökkenti a koromképződést, de ezeket a motorokat nem annyira a folyamatos városozásra szánták…
Üdvözlettel: Bálint
Valóban jó hatással van a kipufogó rendszerre a SPURI, és a SPURI JG-2.
Igen nehéz pont így diagnosztizálni a Lupó-t, vagy bármelyik autó turbóját. Levétel, szétszedés, így lehet a kormot megállapítani. Más oka is lehet, hogy nem nyom 1.1-1,2-őt a turbó.
Ezt már remélem műszerrel mérték!
Ez a motor akkoriban egy korszak alkotó volt. Valóban kis fogyasztású. És ebben a kaszniban tényleg lehet 3literrel autózni vele!
Ha nem ezt tapasztalja meg kell keresni a hiba okát!
Javaslatom első körbe, a gyorsabb eredmény érdekében a SPURI JG-2 2-3 tele tankos adalékolással járjon vele. Mehet a másfél szeres adag a gázolajhoz! Több nem kell! Mert nem tisztít jobban, csak elpocsékolja az adalékot! Igaz kárt sem okoz!
Ezután térjen át az olcsóbb normál SPURI-ra! Használja állandó jelleggel, a többi motoralkatrésznek sem árt a jó minőségű gázolaj!
Meg fog lepődni a fogyasztáson, és a dinamikán is. ezt garantálom. Persze a gondos karbantartás nagyon szakszerűen elvégezve sem árt!
Kérem írja meg, bármi tapasztalata keletkezik a közeljövőben ezen ritka kis autóval.
Sokan arra hivatkoznak, hogy túl kicsi az autójuk, nem lehet mérni fogyasztási és erő különbséget! Mások a nagy köbcentis járműveknél azt mondják, nem érzik, hogy 600, vagy 660 NM lett a nyomatéka, és mennyivel kevesebb a fogyasztása! Persze akinek egy amerikai 7000cm3 autója van, 25literes benzin normával, ami 30millió volt nem méregeti a fogyasztást.
Talán érthető is, hogy csak az erő számít ennél az autónál!
Önnél viszont számít az étvágy, hisz nem véletlen vett pont ilyen autót! Tehát a SPURI megteszi azt, hogy anyagilag is jól járjon, a hosszan tartó motorélet mellett.
További élvezetes autózást kívánok!
Üdvözlettel!
Farkas Kálmán
Legutóbbi hozzászólások